שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הסדרה נדפסת ב[[לשון הקודש]] כאשר השיחות והמאמרים שנאמרו במקור ב[[אידיש]] מתורגמים לצורך כך. בכך סדרה זו נבדלת מסדרת הספרים [[שיחות קודש]] שקדמה לה, הכוללת ברובה את תורת הרבי בשפת המקור.
הסדרה היתה עתידה לכלול את שיחותיו ומאמריו של הרבי מלך המשיח עד שנת [[תשמ"א]], ובכך 'להתחבר' עם סדרת 'התוועדויות כ"ק אדמו"ר שליט"א' שי"ל ע"י [[ועד הנחות בלה"ק]] מהשנים [[תשמ"ב]] - [[תשנ"ב]]. אך משום מה הופסקה יציאת הספרים לאור (מאז שנת [[תשנ"ד]], אחרי הוצאת הכרך השני בסדרה). כיום, הסדרה כוללת ב' כרכים: הראשונה - משנת [[תש"י]], והשניה - חלק משנת [[תשי"א]].
=== היסטוריה ===
בשנת [[תנש"א]], בעת עריכת הספר [[ימי בראשית]], הצטבר אוסף גדול משיחותיו של הרבי בשנים [[תש"י]] - [[תשי"א]], שחלקו [[מוגה|הוגה]] על ידי הרבי. בחורף [[תשנ"ב]], באישורו של הרבי, החלו הרב [[ישראל שמעון קלמנסון (קראון הייטס)|ישראל שמעון קלמנסון]] והרב [[חיים שאול ברוק (קראון הייטס)|חיים שאול ברוק]] לערוך את השיחות לסדרה חדשה, שתכלול את שיחותיו של הרבי החל מהימים הראשונים לאחר [[הסתלקות]]ו של הרבי הריי"צ שם סדרה זו נקרא תורת מנחם{{הערה|על פי הצעת הרב [[יהודה לייב גרונר]], כהמשך לסדרת תורת מנחם - תפארת לוי יצחק.}}. סדרה זו, השניה, כוללת אף היא תיעוד מלא מהנאמר ב[[התוועדויות]]יו של הרבי; תחילה מודפס ה[[מאמר]] שנאמר ולאחר מכן, השיחות{{הערה|שיחות [[מוגה]]ות נדפסות ככתבם וכלשונם - כפי שהוגהו - בסדרה, למעט כאשר אוחדו עם שיחות אחרות, אז מובא תימצות של השיחה עם הפניה למקום בו נדפסה ב[[לקוטי שיחות]], ובהערות השוליים - פרטים מההנחה הבלתי-מוגהת שלא נכללה בשיחה המוגהת.}}, עם פירוטים של הניגונים, ומקצת מהשיחות הפרטיות שדיבר הרבי במהלך הניגונים, ועוד.
נכון לשנת [[תשפ"בג]] הופיעו שני כרכים, הכוללים את השיחות מחודש שבט [[תש"י]] עד חודש אדר [[תשי"א]].
== תורת מנחם - תפארת לוי יצחק ==
9,039

עריכות

תפריט ניווט