דבר מלכות שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 12: שורה 12:


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
{{פסקה חסרה}}
 
הרבי הסביר בשיחה את החילוק בין "שוטרים" שמצווה למנות אותם ב[[גלות]]{{הערה|"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" - [[פרשת שופטים]].}}, לבין ה"יועצים" - שיהיו ב[[גאולה]]{{הערה|"ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה" - ישעיה, א, כ"ו.}}, היא שה"שוטרים" עבודתם היא לכפות על העם לקיים את התורה והמצוות, אולם מכיוון שבגאולה לא יהיה צורך בכך יהיה רק "יועצים" - שתפקידם הוא לייעץ לעם איך לנהוג במה שפסקו "השופטים". הרבי הוסיף שההבדל בין "יועצים" ו"שופטים", הוא ההבדל בין [[תורה]] - ל[[נבואה]], ולכן מכיוון שאנחנו כבר בדור הגאולה יש לנו בדורנו "יועץ" - [[נביא]] הדור{{הערה|[[הרבי]] ציין בשיחה שנביא הדור הוא חמיו [[אדמו"ר הריי"צ]], אם כי אצל חסידים מקובל שהרבי מתכוון אליו, על פי דברי הרבי בשיחת ש"פ שמות תשי"ג (סעיף כג') שאדמו"ר הריי"צ היה רוצה לדבר על עצמו הוא היה אומר את הדברים על אביו [[אדמו"ר הרש"ב]].}}, שיש לקבל את נבואותיו ולפרסם אותם.
בשייכות עם הציווי "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" ישנו ייעוד הגאולה "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה", וע"פ הודעת והכרזת [[הרבי הריי"צ]] "[[לאלתר לגאולה]]" מובן שסיימו הכל, ועומדים מוכנים ל"[[קבלת פני משיח צדקנו]]", ואוחזים כבר עתה בהתחלת קיום הייעוד:
 
[[שופט]] פוסק דין בכוח התורה, בדרך צווי וגזירה, השופט אינו בערך לנשפט, הן מצד ידיעותיו והבנתו והן מצד הביטול של הנשפט אליו המוכרח לקיים את הדין ומשפט בביטול ובקבלת עול (ע"י מעקב וביצוע ה[[שוטר]]).
 
ב[[גאולה]] לא נזדקק לשוטרים, כיוון שיתבטל מציאות ה[[רע]] וכולם יקיימו מעצמם את הוראות השופט, אבל השוטרים יסייעו לבני ישראל בקיום ענייני הבית דין "למעליותא" כמו להכריז ולהודיע על דבר מציאות השופט.
 
אך בגאולה יתווסף ענין ה[[יועץ]] "ד נביא) שנותן עצה טובה לפי ערך המקבל באופן שמלובש בהבנה והשגה של שומע העצה, כידיד טוב המדבר עמו בשווה, שהשומע מרגיש שזהו עניין טוב עבורו ולכן זה חודר בו בפנימיות. וע"י ה"יועציך" גם השופטים יהפכו ל"שופטיך" - שיתקבלו באופן פנימי כקבלת העצות, שהוראות התורה ירדו ויתלבשו וינהיגו בכל איברי גופו וכוחותיו באופן שחודרים בו ונעשים עניין "שלו" - "שעריך".
 
בנוגע לענין הנבואה (ע"ד יועץ) ע"פ ה[[רמב"ם]] ישנה תמיד מציאות הנבואה ע"י נביא. ובפרט שלפני הגאולה תחזור הנבואה כהקדמה לביאת משיח, וצריכים לשמוע בקול הנביא והיועץ ועי"ז גם לשופט, עד שיחדור ב"שעריו".
 
וישנה ההוראה, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו לרבי, שופט, יועץ ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל של דור זה, בכל ענייני תורה ומצוות או חיי היום יום הכלליים{{הערה|ולא להתפעל מהעולם כי זה כבר נמשך והתקבל בעולם.}}, ועד להנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה משיח בא"!
 
בהמשך השיחה אומר הרבי שנשיא הדור הוא כמו [[אבן השתיה]], שנצחית בעולם - כך הוא חי וקיים תמיד ללא שינוי דגניזה.


==בעקבות השיחה==
==בעקבות השיחה==
9,446

עריכות

תפריט ניווט