9,455
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
==תוכן השיחה== | ==תוכן השיחה== | ||
הרבי | בשייכות עם הציווי "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" ישנו ייעוד הגאולה "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה", וע"פ הודעת והכרזת [[הרבי הריי"צ]] "[[לאלתר לגאולה]]" מובן שסיימו הכל, ועומדים מוכנים ל"[[קבלת פני משיח צדקנו]]", ואוחזים כבר עתה בהתחלת קיום הייעוד: | ||
[[שופט]] פוסק דין בכוח התורה, בדרך צווי וגזירה, השופט אינו בערך לנשפט, הן מצד ידיעותיו והבנתו והן מצד הביטול של הנשפט אליו המוכרח לקיים את הדין ומשפט בביטול ובקבלת עול (ע"י מעקב וביצוע ה[[שוטר]]). | |||
ב[[גאולה]] לא נזדקק לשוטרים, כיוון שיתבטל מציאות ה[[רע]] וכולם יקיימו מעצמם את הוראות השופט, אבל השוטרים יסייעו לבני ישראל בקיום ענייני הבית דין "למעליותא" כמו להכריז ולהודיע על דבר מציאות השופט. | |||
אך בגאולה יתווסף ענין ה[[יועץ]] (ע"ד נביא) שנותן עצה טובה לפי ערך המקבל באופן שמלובש בהבנה והשגה של שומע העצה, כידיד טוב המדבר עמו בשווה, שהשומע מרגיש שזהו עניין טוב עבורו ולכן זה חודר בו בפנימיות. וע"י ה"יועציך" גם השופטים יהפכו ל"שופטיך" - שיתקבלו באופן פנימי כקבלת העצות, שהוראות התורה ירדו ויתלבשו וינהיגו בכל איברי גופו וכוחותיו באופן שחודרים בו ונעשים עניין "שלו" - "שעריך". | |||
בנוגע לענין הנבואה (ע"ד יועץ) ע"פ ה[[רמב"ם]] ישנה תמיד מציאות הנבואה ע"י נביא. ובפרט שלפני הגאולה תחזור הנבואה כהקדמה לביאת משיח, וצריכים לשמוע בקול הנביא והיועץ ועי"ז גם לשופט, עד שיחדור ב"שעריו". | |||
וישנה ההוראה, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו לרבי, שופט, יועץ ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל של דור זה, בכל ענייני תורה ומצוות או חיי היום יום הכלליים{{הערה|ולא להתפעל מהעולם כי זה כבר נמשך והתקבל בעולם.}}, ועד להנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה משיח בא"! | |||
בהמשך השיחה אומר הרבי שנשיא הדור הוא כמו [[אבן השתיה]], שנצחית בעולם - כך הוא חי וקיים תמיד ללא שינוי דגניזה. | |||
==בעקבות השיחה== | ==בעקבות השיחה== |
עריכות