ביטול חמץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 12 בתים ,  2 באפריל 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
ביטול החמץ הוא מד[[אורייתא]], אך זמן הביטול הוא דרבנן.
ביטול החמץ הוא מד[[אורייתא]], אך זמן הביטול הוא דרבנן.


את ביטול החמץ עורכים פעמיים לפני פסח, פעם אחת לאחר [[בדיקת חמץ]] בי"ג ב[[ניסן]] בערב (שביטול חמץ בזמן זה הוא תקנת חכמי הגמרא<REF>שו"ע אדה"ז סתל"ב סי"ג</REF>) ופעם אחת לאחר [[ביעור חמץ]] בי"ד בניסן בבוקר, (וביטול זה הוסיפו בדורות האחרונים<REF>שם</REF>).  
את ביטול החמץ עורכים פעמיים לפני פסח, פעם אחת לאחר [[בדיקת חמץ]] בי"ג ב[[ניסן]] בערב (וביטול חמץ בזמן זה הוא תקנת חכמי הגמרא<REF>[[שו"ע אדה"ז]] סתל"ב סי"ג.</REF>), ופעם אחת לאחר [[ביעור חמץ]] בי"ד בניסן בבוקר, (וביטול זה הוסיפו בדורות האחרונים<REF>שם.</REF>).  


== נוסח הביטול ==
== נוסח הביטול ==
שורה 15: שורה 15:
ולאחר [[ביעור חמץ]] אומרים: "כל חמירא וחמיעא דאכא ברשותי דחזיתיה ודלא חזיתיה דימעתיה ודלא חמיתיה דבערתיה ודלא בערתיה לבטל ולהוי הפקר כעפרא דארעא".
ולאחר [[ביעור חמץ]] אומרים: "כל חמירא וחמיעא דאכא ברשותי דחזיתיה ודלא חזיתיה דימעתיה ודלא חמיתיה דבערתיה ודלא בערתיה לבטל ולהוי הפקר כעפרא דארעא".


והטעם לשינוי הוא מפני שבביטול שלאחר בדיקת חמץ לא מבטל את החמץ שמצניע למחר לאכול<REF>ב"ח סתל"ד</REF>.
והטעם לשינוי הוא מפני שבביטול שלאחר בדיקת חמץ לא מבטל את החמץ שמצניע למחר לאכול<REF>[[ב"ח]] סתל"ד.</REF>.


== ביטול חמץ בתורת החסידות ==
== ביטול חמץ בתורת החסידות ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט