שלום שכנא אלטשולר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏תולדות חיים: תיקנתי שגיאות קלות
(←‏תולדות חיים: הוספתי תוכן)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏תולדות חיים: תיקנתי שגיאות קלות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
הרה"ק ר' שלום שכנא נולד ביום [[כ' אלול]] [[תקל"ב]], לאביו החסיד ר' [[נח אלטשולר]], מחסידיו של הרב ר' [[מנחם מענדל מויטבסק]], ולאמו רוחמה אחותו של [[המגיד ממזריטש]]. אביו נפטר בעודו ילד וה[[אדמו"ר הזקן|רבי שניאור זלמן מליאדי]], אסף אותו אל ביתו ושם גדל והתחנך. שאלוהו החסידים על מה ראה לנכון לקחת את בנו של ר' נח עבור בתו, ענה: 'איז גוט אין פאלד'{{הערה| [[רשימות דברים]] לר"י חיטריק בערכו}} [= זה טוב לתולדות (בשפה הרוסית)].
הרה"ק ר' שלום שכנא נולד ביום [[כ' אלול]] [[תקל"ב]], לאביו החסיד ר' [[נח אלטשולר]], מחסידיו של הרב ר' [[מנחם מענדל מויטבסק]], ולאמו רוחמה אחותו של [[המגיד ממזריטש]]. אביו נפטר בעודו ילד וה[[אדמו"ר הזקן|רבי שניאור זלמן מליאדי]], אסף אותו אל ביתו ושם גדל והתחנך.
רבינו הזקן השיא אותו לבתו [[הרבנית דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן)|הרבנית הצדקנית מרת דבורה לאה]], שנפטרה לאחר זמן קצר. מ[[נישואין]] אלו נולד מנחם מענדל, שמאוחר יותר מונה כאדמו"ר השלישי של חב"ד ונודע בכינויו "הצמח צדק".
 
רבינו הזקן השיא אותו לבתו [[הרבנית דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן)|הרבנית הצדקנית מרת דבורה לאה]], שנפטרה לאחר זמן קצר.
שאלוהו החסידים את אדה"ז: למה טרח  להיות מחותן של ר' נח עבור בתו ישנם הרי את תלמידי הרב המגיד ממעזריטש? ענה להם אדמו"ר הזקן: 'ער איז גוט אויף פלאד' (הוא טוב לתולדות. בלשון רוסיה "פלאד" - תולדות){{הערה| [[רשימות דברים]] לר"י חיטריק בערכו בשם מהרשג"א}}.
מ[[נישואין]] אלו נולד רבי מנחם מענדל, שמאוחר יותר מונה כאדמו"ר השלישי של חב"ד ונודע בכינויו "הצמח צדק".


כשהדפיס רבינו הזקן את [[ספר התניא]] בפעם הראשונה, התעסק רבי שלום שכנא בהוצאה לאור.
כשהדפיס רבינו הזקן את [[ספר התניא]] בפעם הראשונה, התעסק רבי שלום שכנא בהוצאה לאור.
38

עריכות

תפריט ניווט