51
עריכות
ליובאוויטש (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
ליובאוויטש (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
עמלק הינו מהעמים המתועבים ביותר ב[[תורה]].סיבת תיעובו מופיעה בתורה : | עמלק הינו מהעמים המתועבים ביותר ב[[תורה]].סיבת תיעובו מופיעה בתורה : | ||
"אשר קרך בדרך בצאתכם מ[[מצרים]] ואתה עייף ויגע ולא ירא אלוקים(עמלק)". | |||
חז"ל מסבירים שכשבנ"י יצאו ממצרים יראו מהם כל האומות (כמ"ש:"שמעו עמים ירגזון" וגו') וכשבא עמלק ונלחם עם [[ישראל]] גרם לכך שה[[יראה]] משמירת הקב"ה על בנ"י פחתה. | |||
והוא כמשל אמבטייה רותחת שהכל פוחדים להיכנס לתוכה עד שנכנס א' לתוכה ונכווה שלמרות שנכווה מ"מ קירר האמבטייה בפני הכל. | |||
מסבירים שכשבנ"י יצאו ממצרים יראו מהם כל האומות (כמ"ש:"שמעו עמים ירגזון" | |||
וגו') וכשבא עמלק ונלחם עם [[ישראל]] גרם לכך שה[[יראה]] משמירת הקב"ה על | |||
בנ"י פחתה והוא כמשל אמבטייה רותחת שהכל פוחדים להיכנס לתוכה עד שנכנס א' | |||
לתוכה ונכווה שלמרות שנכווה מ"מ קירר האמבטייה בפני הכל. | |||
על מלחמה זו נאמר בתורה ב' דברים: | |||
א) הקב"ה מצווה למשה "מחה תמחה את זכר עמלק".מצווה זו הינה אחד מן המצוות | א) הקב"ה מצווה למשה "מחה תמחה את זכר עמלק".מצווה זו הינה אחד מן המצוות | ||
התלויות בכניסת בנ"י לארץ כמ"ש הרמב"ם:"ג' מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ | התלויות בכניסת בנ"י לארץ כמ"ש הרמב"ם:"ג' מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ | ||
למנות להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה". | למנות להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה". | ||
ב) "נשבע ה' שאין שמו שלם ואין כסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק" ("כי יד על | ב) "נשבע ה' שאין שמו שלם ואין כסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק" ("כי יד על | ||
כס יה מלחמה לה' בעמלק מדור דור"), ובגאולה כשמה"מ ימחה את זרע עמלק נאמר: | כס יה מלחמה לה' בעמלק מדור דור"), ובגאולה כשמה"מ ימחה את זרע עמלק נאמר: | ||
"ביום ההוא יהיה '''השם''' אחד '''ושמו''' אחד". | "ביום ההוא יהיה '''השם''' אחד '''ושמו''' אחד". | ||
כשמונה שאול למלך על ישראל צווהו ה' ע"י שמואל הנביא להילחם עם עמלק ולא | כשמונה שאול למלך על ישראל צווהו ה' ע"י שמואל הנביא להילחם עם עמלק ולא | ||
להשאיר מהם עד אחד אף את בהמותיהם צווה הקב"ה להרוג. | |||
שאול נלחם עם עמלק, אבל הוא לא קיים את ציווי ה' בשלימות והשאיר בחיים את אגג מלך עמלק ומיטב הצאן (ברצותו להעלות גם אותם לקדושה). | |||
כאשר בא שמואל וראה את זה שסף את ראשו של אגג. | |||
שאול הוענש ע"ז, נלקח ממנו מלכותו וניתנה ל[[דוד]].(שהי' בו קב"ע(דוד עבדי)). | |||
כתוצאה מלילה זה שנשאר אגג בחיים הביא לעולם בן שהי' להמשכו של עמלק בעולם, וממנו נולד לאחמ"כ המן שרצה להשמיד את כל היהודים. | |||
כשבא סנחריב ובלבל את האומות (שירגישו את שליטתו עליהם) אבדו עמים רבים, | |||
וגם עמלק איבד את זהותו.וא"כ עמלק קיים גם עתה אלא שאין לנו מידע מיהו, | |||
וכשניגאל בגאולה האמיתית והשלימה יוכר זרעו של עמלק ויוכרת. | |||
כשבא סנחריב ובלבל את האומות (שירגישו את שליטתו עליהם) עמים רבים | |||
וכשניגאל בגאולה האמיתית והשלימה | |||
ע"פ חסידות עמלק הינו מציאות רוחנית נצחית, ככל סיפורי וציוויי התורה שנצחיים | |||
המה והם הוראה לכל יהודי בכל מקום ובכל זמן. | המה והם הוראה לכל יהודי בכל מקום ובכל זמן. | ||
עמלק הוא עצם מציאות הרע שבכאו"א המפריע | עמלק הוא עצם מציאות הרע שבכאו"א המפריע ומנגד לכל דבר שבקדושה ללא שום סיבה. | ||
בעוד ששאר המידות רעות יכול האדם לגרשן מליבו ע"י עבודת התפילה, שבא נוכח | |||
האדם לדעת שהקב"ה הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה | האדם לדעת שהקב"ה הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה | ||
היות וטבעו הוא חוצפה והתנשאות ללא טעם (וזהו השנאה הגדולה שהי' לחסידים על | |||
היות | |||
עמלק ע"ע [[זלמן זעזמער]]). | עמלק ע"ע [[זלמן זעזמער]]). | ||
אשר על כן הדרך למלחמה הרוחנית בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד | אשר על כן הדרך למלחמה הרוחנית בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד עצם הטוב והקדושה שבכאו"א (עצם הנשמה). | ||
עריכות