דבר מלכות - חידושים וביאורים בהלכות מלכים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
במלאכת העריכה נעשה מאמץ ודגש מיוחד לשלב חלקים מ[[בשורת הגאולה]] של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בגוף הספר במקומות המתאימים.
במלאכת העריכה נעשה מאמץ ודגש מיוחד לשלב חלקים מ[[בשורת הגאולה]] של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בגוף הספר במקומות המתאימים.


בהערה 36 במבוא מבואר טעם קריאת שם הספר 'דבר מלכות': {{ציטוטון|ולהעיר ממש בספר בית ישראל (ליקוטים מאדמו"ר הרה"ק מרוזין ע' יד אות טו) "שהרמב"ם ז"ל היה ראוי להיות גואל צדק, שהרי חיבר חיבורו על כל הדינים שאין נוהגין בזמן הזה רק לימות המשיח". (ועד"ז ראה בספר בנין שלמה' על [[מסכת אבות]] (ע' צח) שהרה"ק מסדיגורה בנו של הרוזינער, אמר "הרמב"ם עשה הלכה פסוקה מטעם כי הוא היה מ[[מלכות בית דוד]] ורצה להיות משיח"). ולא' שהעיר על דברים אלו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כתב לו ע"כ: "כהנ"ל נתקבל ות"ח. ולהעיר מ[[אגרת תימן]] להרמב"ם ע"ד קבלתו בזמן החזרת הנבואה "והיא הקדמת משיח - ד"א תתקע (ה' שנים לפני פטירתו) - וזה הקץ היותר נכון - ועפ"ז הרי זה בעתה, ואחישנה צ"ל לפנ"ז. ומתייחס ל[[רבינו הקדוש]] שהוא מזרע [[דוד המלך]] ע"ה ודעת לנבון נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב}}.  
בהערה 36 במבוא מבואר טעם קריאת שם הספר 'דבר מלכות': {{ציטוטון|ולהעיר ממש בספר בית ישראל (ליקוטים מאדמו"ר הרה"ק מרוזין ע' יד אות טו) "שהרמב"ם ז"ל היה ראוי להיות גואל צדק, שהרי חיבר חיבורו על כל הדינים שאין נוהגין בזמן הזה רק לימות המשיח". (ועד"ז ראה בספר בנין שלמה' על [[מסכת אבות]] (ע' צח) שהרה"ק מסדיגורה בנו של הרוזינער, אמר "הרמב"ם עשה הלכה פסוקה מטעם כי הוא היה מ[[מלכות בית דוד]] ורצה להיות משיח"). ולא' שהעיר על דברים אלו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כתב לו ע"כ: "כהנ"ל נתקבל ות"ח. ולהעיר מ[[אגרת תימן]] להרמב"ם ע"ד קבלתו בזמן החזרת הנבואה "והיא הקדמת משיח - ד"א תתקע (ה' שנים לפני פטירתו) - וזה הקץ היותר נכון - ועפ"ז הרי זה בעתה, ואחישנה צ"ל לפנ"ז. ומתייחס ל[[רבינו הקדוש]] שהוא מזרע [[דוד המלך]] ע"ה ודעת לנבון נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב}}.
 
המבוא לספר נחתם בציטוט מ[[דבר מלכות שמות]] בו מברך הרבי שיהי רצון וע"י עצם ההחלטה להתחזק ולהוסיף בלימוד הרמב"ם ובפרט בהלכות מלך המשיח שבו, נזכה '''שלאחר שישנו כבר''' ה"מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו . ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה'" שהוא - '''[[בחזקת שהוא משיח]]''' - '''שהוא יהיה כבר מיד משיח בודאי''' ע"י ש"עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל . . ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד", עד - כסיום הרמב"ם - "מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". 


== מבנה הספר ==
== מבנה הספר ==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט