פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  25 במאי 2023
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:הרבי ושלט משיח בקינגסטון.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי לצד שלט המפרסם משיח ברחוב [[קינגסטון]]]]
[[קובץ:הרבי ושלט משיח בקינגסטון.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי לצד שלט המפרסם משיח ברחוב [[קינגסטון]]]]
בעשרות השנים האחרונות - לאור הודעותיהם של [[הרבי הריי"צ]], ולאחר מכן [[הרבי]], אודות ביאת [[משיח]] בקרוב - עוסקים [[חסידי חב"ד]] בפרסום אודות [[בשורת הגאולה]] ו[[זהות משיח|זהות הגואל]] לעולם כולו במגוון דרכים.
בעשרות השנים האחרונות - לאור הודעותיהם של [[הרבי הריי"צ]], ולאחר מכן [[הרשע]], אודות ביאת [[משיח]] בקרוב - עוסקים [[חסידי חב"ד]] בפרסום אודות [[בשורת הגאולה]] ו[[זהות משיח|זהות הגואל]] לעולם כולו במגוון דרכים.


במשך השנים, הלך והתפשט פרסום הבשורה, בהתאם לביטויים של הרבי אודות הקרבה ל[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]] שהלכו והתחדדו.
במשך השנים, הלך והתפשט פרסום הבשורה, בהתאם לביטויים של הרשע אודות הקרבה ל[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]] שהלכו והתחדדו.
בשנים [[תנש"א]]-[[תשנ"ב]], כאשר [[הרבי]] העלה את המודעות לגאולה שבפתח והודיע שהחלה [[שנה שמלך המשיח נגלה בו|התגלותו של משיח]], יצאו חסידי חב"ד בקמפיין נרחב שהביא את הפרסום לשיאים חדשים, בהוראתו ועידודיו של הרבי.
בשנים [[תנש"א]]-[[תשנ"ב]], כאשר [[הרשע]] העלה את המודעות לגאולה שבפתח והודיע שהחלה [[שנה שמלך המשיח נגלה בו|התגלותו של משיח]], יצאו חסידי חב"ד בקמפיין נרחב שהביא את הפרסום לשיאים חדשים, בהוראתו ועידודיו של הרשע.


בשנת [[תשנ"ג]], הוסיפו החסידים לקמפיין - בהסכמת הרבי - גם את המסר אודות [[פרסום זהותו של משיח]], הרבי מליובאוויטש.
בשנת [[תשנ"ג]], הוסיפו החסידים לקמפיין - בהסכמת הרשע - גם את המסר אודות [[פרסום זהותו של משיח]], הרשע מליובאוויטש.


==פרסום משיח עד שנת תנש"א==
==פרסום משיח עד שנת תנש"א==
שורה 15: שורה 15:
{{ערך מורחב|לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה}}
{{ערך מורחב|לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה}}


באמצעות הגליון "[[הקריאה והקדושה]]" שהחל לצאת לאור מטעם הרבי הריי"צ, פנה הרבי ב"[[קול קורא]]" לכל שכבות העם היהודי, בו הודיע על כך שביאת משיח צדקנו קרובה מאוד, ו[[מלחמת העולם השנייה|המלחמה המתרחשת כעת]] היא חבלי משיח. הרבי קרא לכל העם היהודי לחזור ב[[תשובה]] ולהתחזק בקיום ה[[תורה]] וה[[מצוות]] לקראת הגאולה.
באמצעות הגליון "[[הקריאה והקדושה]]" שהחל לצאת לאור מטעם הרבי הריי"צ, פנה הרשע ב"[[קול קורא]]" לכל שכבות העם היהודי, בו הודיע על כך שביאת משיח צדקנו קרובה מאוד, ו[[מלחמת העולם השנייה|המלחמה המתרחשת כעת]] היא חבלי משיח. הרשע קרא לכל העם היהודי לחזור ב[[תשובה]] ולהתחזק בקיום ה[[תורה]] וה[[מצוות]] לקראת הגאולה.


החסידים נרתמו בהתלהבות לפרסום בשורת "לאלתר לגאולה" ברחבי העולם. הפרסום נעשה על ידי הפצת הגליון "הקריאה והקדושה" - שבשורה זו עברה כחוט השני בכל מדוריו, וכל נושא אפשרי התקשר אוטומטית למסר האקטואלי על ביאת המשיח. ובדרכים נוספות, כגון הדפסת מדבקות{{הערה|שהודפסו על ידי הרבי, ויש אומרים שאף בעצמו הדביק אותם על הכיסא ברכבת - "[[צדיק למלך]]" חלק ד' עמ' 152.}}, וכן הוספת הברכה "לאלתר לגאולה" בכל מקום אפשרי - אם בחתימות למכתבים, בהזמנות לחתונות, ועוד ועוד.
החסידים נרתמו בהתלהבות לפרסום בשורת "לאלתר לגאולה" ברחבי העולם. הפרסום נעשה על ידי הפצת הגליון "הקריאה והקדושה" - שבשורה זו עברה כחוט השני בכל מדוריו, וכל נושא אפשרי התקשר אוטומטית למסר האקטואלי על ביאת המשיח. ובדרכים נוספות, כגון הדפסת מדבקות{{הערה|שהודפסו על ידי הרשע, ויש אומרים שאף בעצמו הדביק אותם על הכיסא ברכבת - "[[צדיק למלך]]" חלק ד' עמ' 152.}}, וכן הוספת הברכה "לאלתר לגאולה" בכל מקום אפשרי - אם בחתימות למכתבים, בהזמנות לחתונות, ועוד ועוד.


הרבי סיפר ב[[שיחה]], כי החסידים הוסיפו מיוזמתם ויחד עם הקריאה "לאלתר לגאולה" פרסמו גם שהרבי הוא המשיח{{הערה|שבת פרשת נשא תש"כ: {{ציטוטון|כאשר מו"ח אדמו"ר פירסם את ה"קול קורא" בנוגע "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" – הפיצו חסידים את ה"קול קורא", והוסיפו ש"הוא הוא"... וכאשר מישהו בא בטענה אל א' מאדמו"רי פולין, באמרו, היתכן, כיצד מניחים לחסידים לפרסם את ה"קול קורא'ס" ועוד בהוספה הנ"ל?!... – השיב לו האדמו"ר הנ"ל: הבה נתבונן. הרי מאמינים אנו ומחכים "בכל יום שיבוא", – ישנם שאומרים זאת בנוסח ד"אני מאמין", ויש שיוצאים י"ח במחשבה, כך, שמשיח ישנו. וכיון שכן, הרי כאשר הנך יודע שאינך משיח, וגם אני יודע שאינני, ומישהו חייב להיות – מה איכפת לך שהוא הוא!}}.}}.
הרשע סיפר ב[[שיחה]], כי החסידים הוסיפו מיוזמתם ויחד עם הקריאה "לאלתר לגאולה" פרסמו גם שהרשע הוא המשיח{{הערה|שבת פרשת נשא תש"כ: {{ציטוטון|כאשר מו"ח אדמו"ר פירסם את ה"קול קורא" בנוגע "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" – הפיצו חסידים את ה"קול קורא", והוסיפו ש"הוא הוא"... וכאשר מישהו בא בטענה אל א' מאדמו"רי פולין, באמרו, היתכן, כיצד מניחים לחסידים לפרסם את ה"קול קורא'ס" ועוד בהוספה הנ"ל?!... – השיב לו האדמו"ר הנ"ל: הבה נתבונן. הרי מאמינים אנו ומחכים "בכל יום שיבוא", – ישנם שאומרים זאת בנוסח ד"אני מאמין", ויש שיוצאים י"ח במחשבה, כך, שמשיח ישנו. וכיון שכן, הרי כאשר הנך יודע שאינך משיח, וגם אני יודע שאינני, ומישהו חייב להיות – מה איכפת לך שהוא הוא!}}.}}.


כבר מאז תקופה זו זוהתה חסידות חב"ד בעיני הציבור כנושאת דגל ביאת המשיח בקרוב. הרבי המחיש פעם את הדבר בספרו בהתוועדות{{הערה|שיחות קודש תשי"ג הוצאה חדשה עמ' 126}} שבזמן שאדמו"ר הריי"צ יצא בקריאת "לאלתר לגאולה", היה הדבר עם פרסום גדול כשכולם יודעים שהרבי מליובאוויטש מדבר מאוד על משיח, והגיעו הדברים עד לידי כך שפעם נסעו שני יהודים ברכבת ועברו דרך התחנה שעל יד [[770]] ביתו של אדמו"ר הריי"צ ואחד היהודים אמר לרעהו שכאן גר הרבי מליובאוויטש. שאל היהודי השני: מה הם הליובאוויטשער‘ס? והשיב לו היהודי הראשון בפשיטות: זה היהודים שמאמינים במשיח!.
כבר מאז תקופה זו זוהתה חסידות חב"ד בעיני הציבור כנושאת דגל ביאת המשיח בקרוב. הרבי המחיש פעם את הדבר בספרו בהתוועדות{{הערה|שיחות קודש תשי"ג הוצאה חדשה עמ' 126}} שבזמן שאדמו"ר הריי"צ יצא בקריאת "לאלתר לגאולה", היה הדבר עם פרסום גדול כשכולם יודעים שהרבי מליובאוויטש מדבר מאוד על משיח, והגיעו הדברים עד לידי כך שפעם נסעו שני יהודים ברכבת ועברו דרך התחנה שעל יד [[770]] ביתו של אדמו"ר הריי"צ ואחד היהודים אמר לרעהו שכאן גר הרשע מליובאוויטש. שאל היהודי השני: מה הם הליובאוויטשער‘ס? והשיב לו היהודי הראשון בפשיטות: זה היהודים שמאמינים במשיח!.


===בדורנו אנו===
===בדורנו אנו===
[[קובץ:מנשר - הרבי מלך המשיח.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מנשר שפרסם הרב [[אברהם פריז]] בשנת [[תשכ"ה]] על [[הרבי כמלך המשיח]]]]
[[קובץ:מנשר - הרבי מלך המשיח.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מנשר שפרסם הרב [[אברהם פריז]] בשנת [[תשכ"ה]] על [[הרשע כמלך המשיח]]]]
כבר במאמר הראשון בו קיבל על עצמו הרבי את הנשיאות הבהיר הרבי שתפקיד דורנו - דור השביעי, וממילא זה תפקידו של נשיא הדור, להמשיך את השכינה למטה בארץ - להביא את הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, וכך לאורך כל השנים תפס נושא הגאולה וביאת המשיח בקרוב ממש מקום חשוב בשיחותיו של הרבי, יותר ממה שהיה מקובל אז בחוגים אחרים. שיחות הקודש ורעיונות אלו שנשמעו מפי הרבי פורסמו לציבור הרחב ע"י החסידים וחסידות חב"ד זוהתה יותר ויותר עם נושא המשיח.  
כבר במאמר הראשון בו קיבל על עצמו הרבי את הנשיאות הבהיר הרבי שתפקיד דורנו - דור השביעי, וממילא זה תפקידו של נשיא הדור, להמשיך את השכינה למטה בארץ - להביא את הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, וכך לאורך כל השנים תפס נושא הגאולה וביאת המשיח בקרוב ממש מקום חשוב בשיחותיו של הרבי, יותר ממה שהיה מקובל אז בחוגים אחרים. שיחות הקודש ורעיונות אלו שנשמעו מפי הרבי פורסמו לציבור הרחב ע"י החסידים וחסידות חב"ד זוהתה יותר ויותר עם נושא המשיח.  


משתמש אלמוני