נשמה יתירה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  26 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
בחינה זו, הוא הנקרא [[שעשועים]] עצמיים, שהוא בחינת [[גבורות]] רשפי אש התענוג, ובכלל הן בחינת רו"ש שב[[עצמות]] ה[[נשמה]] בבחינת [[יחידה]] שבה דוקא, שלמעלה מן ה[[אהבה]] ו[[יראה]] שב[[חכמה]] ו[[בינה]] שנקראים [[דחילו]] ו[[רחימו]] שכליים,  אלא הן טבעיים ועצמיים ממש.  
בחינה זו, הוא הנקרא [[שעשועים]] עצמיים, שהוא בחינת [[גבורות]] רשפי אש התענוג, ובכלל הן בחינת רו"ש שב[[עצמות]] ה[[נשמה]] בבחינת [[יחידה]] שבה דוקא, שלמעלה מן ה[[אהבה]] ו[[יראה]] שב[[חכמה]] ו[[בינה]] שנקראים [[דחילו]] ו[[רחימו]] שכליים,  אלא הן טבעיים ועצמיים ממש.  


בחינה זו, שהיא בחינת [[תענוג]] הנעלם, היא למעלה מתענוג המורגש שבא בשכל, מכיון שאי אפשר לידבק במחשבה במהות עצמית יתברך ממש, שהרי לית מחשבה תפיסא ביה, אמנם בחינת תענוג הנעלם הזה הוא, שבא דוקא במורגש, וכמו שכתוב נכספה וגם כלתה נפשי ממש, וכשמתיישב בו דוקא זהו בחינת העדן של [[עולם הבא]], שנאמר בו להנחיל אוהבי יש, שהן בחינת ת' עלמין דכסופין דנהרין לצדיקים בעוה"ב.<REF> [[אדמו"ר האמצעי]], [[אמרי בינה]], פרשת וישב, [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tch/b2/4/1/199b&search=%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94+%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%94 קצט, ב]</REF>
בחינה זו, שהיא בחינת [[תענוג]] הנעלם, היא למעלה מתענוג המורגש שבא בשכל, מכיון שאי אפשר לידבק במחשבה במהות עצמית יתברך ממש, שהרי לית מחשבה תפיסא ביה, אמנם בחינת תענוג הנעלם הזה הוא, שבא דוקא במורגש, וכמו שכתוב נכספה וגם כלתה נפשי ממש, וכשמתיישב בו דוקא זהו בחינת העדן של [[עולם הבא]], שנאמר בו להנחיל אוהבי יש, שהן בחינת ת' עלמין דכסופין המאירים ל[[צדיקים]] בעוה"ב.<REF> [[אדמו"ר האמצעי]], [[אמרי בינה]], פרשת וישב, [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tch/b2/4/1/199b&search=%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94+%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%94 קצט, ב]</REF>
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שבת]]
[[קטגוריה:שבת]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט