דוד קרץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 134 בתים ,  22 באפריל 2023
(←‏תולדות חיים: תיקון הלשון)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏אצל הרבי: תיקון)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 23: שורה 23:
==אצל הרבי==
==אצל הרבי==


ב[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ב]] נסע לראשונה אל [[הרבי]], ל[[קבוצה]] השניה שבאותה שנה קיבלה אישור רק לחודשיים{{הערה|לכתחילה אשרו שלושה חודשים, אך אחד מחברי הקבוצה ניסה להריך השהות שלו, וזה פגע בכל הקבוצה וקיצר השהות של כולם רק לשני חודשים.}} (עד לאחר [[שמחת תורה]]). הרבי אמר לבחורי הקבוצה, ולרב קרץ באופן אישי, (תוכן): "אין חילוק כמה נמצאים השאלה כמה לוקחים".
ב[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ב]] נסע לראשונה אל [[הרבי]], ל[[קבוצה]] השנייה שבאותה שנה קיבלה אישור רק לחודשיים{{הערה|לכתחילה אישרו שלושה חודשים, אך אחד מחברי הקבוצה ניסה להאריך השהות שלו, וזה פגע בכל הקבוצה וקיצר השהות של כולם רק לשני חודשים.}} (עד לאחר [[שמחת תורה]]). הרבי אמר לבחורי הקבוצה, ולרב קרץ באופן אישי, (תוכן): "אין חילוק כמה נמצאים. השאלה כמה לוקחים".


בסיומם חזר לישיבה שהספיקה לעבור ל[[כפר חב"ד]].
בסיומם של חודשי ה"קבוצה", חזר לישיבה שהספיקה בינתיים לעבור ל[[כפר חב"ד]].


על מנת להצליח לחזור להיות אצל הרבי הלך הרב קרץ להתגייס למספר חודשים לצבא שבעזרת ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] קוצרו על על מנת שהרב קרץ יוכל לעזור במחנות הקייץ.
על מנת להצליח לחזור ולהיות אצל הרבי, הלך הרב קרץ להתגייס למספר חודשים לצבא כשבעזרת ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] קוצר שירותו על מנת שהרב קרץ יוכל לעזור במחנות הקיץ.


באותם שנים ניכרו בו כבר כשרונותיו בחינוך בהיותו מדריך מיוחד במחנות הקייץ, חניכיו זכרו אותו לשנים.
באותם שנים ניכרו בו כבר כשרונותיו בחינוך בהיותו מדריך מיוחד במחנות הקיץ, חניכיו זכרו אותו שנים רבות לאחר מכן.


ב[[חודש שבט]] שנת [[תשכ"ה]] [[נסיעה לרבי|נסע לרבי]], שם שהה למעלה משנתיים וחצי עד ל[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ז]]. תקופה זו הייתה זכורה לו במשך כל חייו והיא העצימה את רגש ה[[אהבה]] והביטול שלו לרבי. הרב קרץ נהג שלא לעזוב את [[770]] כל עוד הרבי לא נסע לביתו. ביום הבהיר{{הערה|באותה שנה לא היה מפורסם בקרב החסידים מהותו של יום זה.}} [[כ"ח בסיוון]] שנת [[תשכ"ה]] הסתיימה קבלת ה[[יחידות]] (של הלילה הקודם) בשעה חמש לפנות בוקר וחברי [[המזכירות]] ארגנו מנין מוקדם ל[[תפילת שחרית]] עבור הרבי. הרבי שהיה בשנת האבל על אימו, מרת [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה שניאורסון]], היה ה[[שליח ציבור]] והרב קרץ כובד ב"פתיחת הארון" ל"קריאת התורה" והוא הגיש את [[ספר התורה]] אל הרבי.
ב[[חודש שבט]] שנת [[תשכ"ה]] [[נסיעה לרבי|נסע לרבי]], שם שהה למעלה משנתיים וחצי עד ל[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ז]]. תקופה זו הייתה זכורה לו במשך כל חייו והיא העצימה את רגש ה[[אהבה]] והביטול שלו לרבי. הרב קרץ נהג שלא לעזוב את [[770]] כל עוד הרבי לא נסע לביתו. ביום הבהיר{{הערה|באותה שנה לא היה מפורסם בקרב החסידים מהותו של יום זה.}} [[כ"ח בסיוון]] שנת [[תשכ"ה]] הסתיימה קבלת ה[[יחידות]] (של הלילה הקודם) בשעה חמש לפנות בוקר וחברי [[המזכירות]] ארגנו מנין מוקדם ל[[תפילת שחרית]] עבור הרבי. הרבי שהיה בשנת האבל על אימו, הרבנית מרת [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה שניאורסון]], היה ה[[שליח ציבור]] והרב קרץ כובד ב"פתיחת הארון" ל"קריאת התורה" והוא הגיש את [[ספר התורה]] אל הרבי.


במהלך לילות היחידות היה משתדל להכניס לרבי שאלות שונות, על ידי רבנים אורחים בעניני הלכה ומנהג, כגון בחילוקים בין סגנון הקשר לתפילין וכן איך נוהגים באמירת ברכות למי שהיה ער כל הלילה ועוד.
במהלך לילות היחידות היה משתדל להכניס לרבי שאלות שונות, על ידי רבנים אורחים בעניני הלכה ומנהג, כגון בחילוקים בין סגנון הקשר לתפילין וכן איך נוהגים באמירת ברכות השחר למי שהיה ער כל הלילה ועוד.


פעם כאשר נכס ל770 בשעה 3 לפנות בוקר (לערך) בליל יחידות והרבי בדיוק יצא מחדרו הקדוש אמר לו הרבי: מסתובבים ככה באמצע הלילה? או שתלמד תניא, או שתגיד תהלים, או תלך לישון.
פעם כאשר נכנס ל770 בשעה 3 לפנות בוקר (לערך) בליל יחידות, והרבי בדיוק יצא מחדרו הקדוש, אמר לו הרבי: מסתובבים ככה באמצע הלילה? או שתלמד תניא, או שתגיד תהילים, או שתלך לישון.


במהלך השנים כתב יומנים שחלקם נתפרסמו, על סדר ההנהגה אצל הרבי, וכן תקציר מכמה וכמה שיחות ששולבו בספרי השיחות של הרבי.
במהלך השנים כתב יומנים שחלקם נתפרסמו, על סדר ההנהגה אצל הרבי, וכן תקציר מכמה וכמה שיחות ששולבו בספרי השיחות של הרבי.


כמו כן כתב לידידיו בארץ מכתבי חיזוק על הנעשה בבית חיינו ואת הצורך להתקשר לנשיא הדור.
כמו כן כתב לידידיו בארץ ישראל מכתבי חיזוק על הנעשה בבית חיינו ואת הצורך להתקשר לנשיא הדור.


ב[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ז]] הורה הרבי לרב קרץ ב'יחידות' שיתעסק גם בשידוכים בארץ{{הערה|לכתחילה הרבי הורה שיתעסק בשידוכים בארצות הברית, אך כשאלה לא צלחו, הורה הרבי שיסע לארץ הקודש למצא את שידוכו.}}.
ב[[חודש אלול]] שנת [[תשכ"ז]] הורה הרבי לרב קרץ ב'יחידות' שיתעסק גם בשידוכים בארץ{{הערה|לכתחילה הרבי הורה שיתעסק בשידוכים בארצות הברית, אך כשאלה לא צלחו, הורה הרבי שיסע לארץ הקודש למצוא את שידוכו.}}.


באותה תקופה{{הערה|מתוך רשימותיו שעדיין לא נדפסו.}} הורה לו הרבי ללמוד "בדיקות" ([[שעטנז]]), ואכן הוא למד זאת תחילה בניו יורק, ובדרכו לארץ הקודש התעכב ב[[אנגליה]] ללמוד את התחום אצל ממוחה נוסף.
באותה תקופה{{הערה|מתוך רשימותיו שעדיין לא נדפסו.}} הורה לו הרבי ללמוד "בדיקות" ([[שעטנז]]), ואכן הוא למד זאת תחילה בניו יורק, ובדרכו לארץ הקודש התעכב ב[[אנגליה]] כדי ללמוד את התחום אצל מומחה נוסף.


זמן קצר לאחר שובו לארץ, נקרא על ידי הנהלת '[[רשת אהלי יוסף יצחק]]' לשמש כמחנך בבית ספר חב"ד ב[[תענך]] שהוקם באותן שנים.
זמן קצר לאחר שובו לארץ, נקרא על ידי הנהלת '[[רשת אהלי יוסף יצחק]]' לשמש כמחנך בבית ספר חב"ד ב[[תענך]] שהוקם באותן שנים.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט