הבדלה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 104 בתים ,  19 באפריל 2023
(דברים אלו אינם מהרבי ולא מצינו שהרבי יאמר טעם זה לענין הנ"ל. כנראה מישהו ליקט מספר של הרב קרסיק או ספר אחר על ענייני שבת ולא ידע להפריד בין דברי הרבי לבין סברות המחבר שם...)
שורה 127: שורה 127:
# מנהג ישראל לטבול את האצבעות ביין הנותר מההבדלה ואז לגעת עם האצבעות בפנים על העיניים{{הערה|הרבי טובל את הזרת שבשתי ידיו, ונוגע בעיניו בחלק הסמוך לאף (יומן המזכיר שבהערה הקודמת).}}, סגולה למאור העיניים. [[הרבי]] נוגע בעיניו לצד האף.  
# מנהג ישראל לטבול את האצבעות ביין הנותר מההבדלה ואז לגעת עם האצבעות בפנים על העיניים{{הערה|הרבי טובל את הזרת שבשתי ידיו, ונוגע בעיניו בחלק הסמוך לאף (יומן המזכיר שבהערה הקודמת).}}, סגולה למאור העיניים. [[הרבי]] נוגע בעיניו לצד האף.  


# [[הרבי]] נוהג להריח את [[ריח]] עשן הנר, מצלוחית היין בה טבלו את הנר {{הערה|ברשימת היומן עמ' תכז, כותב הרבי ש"לא נהגינן להריח מעשן נר הבדלה". אמנם בלקט הליכות ומנהגי שבת קודש [זליגסון] עמ' קמד מביא שלפעמים אחרי הבדלה נהג הרבי להריח ריח עשן הנר ביין שבתוך הצלחת של הגביע, ומציין ליומן בית חיינו ממוצאי ר"ה תנש"א. - בנוגע למנהג זה, עיינו: ליקוטי מהרי"ח, חלק ב, פה, א. בדי השולחן לקצות השולחן סי' צז, אות ז.}}.  
# [[הרבי]] נוהג להריח את [[ריח]] עשן הנר, מצלוחית היין בה טבלו את הנר {{הערה|ראה גם בלקט הליכות ומנהגי שבת קודש [זליגסון] עמ' קמד שמביא שלפעמים אחרי הבדלה נוהג הרבי להריח ריח עשן הנר ביין שבתוך הצלחת של הגביע, ומציין ליומן בית חיינו ממוצאי [[ר"ה]] תנש"א. - בנוגע למנהג זה, עיינו: ליקוטי מהרי"ח, חלק ב, פה, א. בדי השולחן לקצות השולחן סי' צז, אות ז.}}.  


# מברכים ברכה אחרונה, והיוצאים ידי חובה בברכת המבדיל, משתדלים לשמוע את ברכתו.
# מברכים ברכה אחרונה, והיוצאים ידי חובה בברכת המבדיל, משתדלים לשמוע את ברכתו.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט