53
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
מקורו של הניגון לא ידוע, והוא מקובל גם בחצרות חסידיות אחרות, דוגמת חסידות גור בה נהוג לנגן אותו ב[[סעודת פורים]] כאשר הבדחן אומר זאת לפני האדמו"ר. | מקורו של הניגון לא ידוע, והוא מקובל גם בחצרות חסידיות אחרות, דוגמת חסידות גור בה נהוג לנגן אותו ב[[סעודת פורים]] כאשר הבדחן אומר זאת לפני האדמו"ר. | ||
בחב"ד נרשם הניגון מפי ר' [[שמריהו פלדמן]], ומאחד מזקני החסידים בשם נחום שמריהו זאיאנץ שהעיד שהיה נוכח בשעה שהחסיד ר' [[דוד שטוקהומר]] ניגן את הניגון אצל [[אדמו"ר הריי"צ]] והיתה על פניו הבעת שחוק בשעה שניגנו ניגון זה{{הערה|' | בחב"ד נרשם הניגון מפי ר' [[שמריהו פלדמן]], ומאחד מזקני החסידים בשם נחום שמריהו זאיאנץ שהעיד שהיה נוכח בשעה שהחסיד ר' [[דוד שטוקהומר]] ניגן את הניגון אצל [[אדמו"ר הריי"צ]] והיתה על פניו הבעת שחוק בשעה שניגנו ניגון זה{{הערה|עלון 'עתיקין' גליון 2, י"ג אדר תשפ"א עמוד 11.}}. | ||
על פי הנוסחה השניה שבניגון, כל פיסקה מצטרפת לקודמותיה באופן דומה לניגונים המסורתיים של חג הפסח [[חד גדיא]] ו[[אחד מי יודע]] (בנוסחה זו, חלק מהניגון דומה בתנועותיו ל[[ניגון האחים מסלאוויטא]]). | על פי הנוסחה השניה שבניגון, כל פיסקה מצטרפת לקודמותיה באופן דומה לניגונים המסורתיים של חג הפסח [[חד גדיא]] ו[[אחד מי יודע]] (בנוסחה זו, חלק מהניגון דומה בתנועותיו ל[[ניגון האחים מסלאוויטא]]). |
עריכות