דוד קיבמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,907 בתים ,  23 במרץ 2023
←‏ספר תולדותיו: בינוני: מידע מיותר ומועתק
(←‏בתומכי תמימים: הרחבה ומקורות)
(←‏ספר תולדותיו: בינוני: מידע מיותר ומועתק)
שורה 32: שורה 32:




==ספר תולדותיו: בינוני==
תולדותיו מסופרים בספר "בינוני", שיצא לאור ב[[חודש אדר]] [[תשפ"ג]]. הספר חובר על ידי ר' יהושע אשר פוגלמן, מצאצאי ר' דוד, ונערך על ידי ר' [[שניאור זלמן ברגר]]. הספר קיבל את המלצתו של ה[[משפיע]] הרב [[זלמן גופין]].
בחודש אדר [[תשפ"ג]] יצא לאור ספר תולדותיו בשם: "בינוני".
מו"ל ומחבר: ר' יהושע אשר פוגלמן מצאצאי ר' דוד הורודוקער
עורך: [[שניאור זלמן ברגר]]
הפקה: [[חזק]]
 
באתרי האינטרנט החב"דיים פורסמו ידיעות עם צאת הספר ולהלן מספר קטעים רלוונטיים:
 
המשפיע הרב [[שניאור זלמן גופין]] שי' התבטא כי חשוב מאוד לפרסם על דמותו הייחודית של ר' דוד: "היום יש נואמים חריפים, חסידים גאונים, אבל הפשיטות והתמימות חסרה. וכאן יש דמות של חסיד מיוחד, אשר עבד את ה' בפשיטות ובתמימות ולכן חשוב מאוד לעלות את הדברים על הכתב".
 
גם החוקר החסידי הנודע הרב [[יהושע מונדשיין]] ע"ה, הבליט את חשיבות הרחבת הזכרונות אודות ר' דוד הורודוקער: "יש להפיח רוח חדשה בדברים שכבר נדפסו מכבר ואינם ראויים לעלות על שולחן מלכים, כגון הרשימות על ר' דוד האראדאקער... ויש לכותבן מחדש על יסוד שיחות עם זקני אנ"ש".
 
וב"ה במלאות שמונים שנה לפטירת הרב דוד הורודקוער, התגשמה משאלת חשובי החסידים, ובספר "בינוני" – אשר יצא מבית הדפוס בימים אלו, משולבים חומרים יקרי ערך המתפרסמים לראשונה - מזכרונות וסיפורים שנדלו במאמצים רבים מהכתובים ומראיונות מיוחדים עבור הספר, בהם נדלה מידע יקר ערך מצאצאים וחסידים מכל רחבי הגלובוס, ולכך צורפו מסמכים ותמונות המוסיפים נופך ייחודי, לתולדותיו המזהירים של ר' דוד הורודקוער.
 
עבודת החקר ארכה מספר שנים והתוצאה מבורכת ברוך ה' - ספר המתעד את תולדות ר' דוד הורודוקער בפרוטרוט ובשפה קולחת.


==משפחתו==
==משפחתו==
1,461

עריכות

תפריט ניווט