שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,647 בתים ,  21:39, 23 במרץ 2023
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין?
עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
:לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויוות:
:1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה [https://www.kramim.info/article/גיליון-ה-1500-של-הכפר-חבד/75233643 כאן]).
:אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (2) '''רשמי''' (2) ב'''חתימת הרבי''' (3) ה'''מיועד לפרסום''' יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".
:בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • א' בניסן ה'תשפ"ג ליצירה | 18:39, 23 במרץ 2023 (UTC)
1,460

עריכות

תפריט ניווט