שיחה:הגניזה החרסונית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 107: שורה 107:
::לטרול הסדרתי. אין כזו מילה בעברית: נחיתיות. זו עברית עילגת של ליטאים. אף אחד לא מטומטם וכתובת IP לא מתחלפת, אותה יד טמאה שהשוותה את חב"ד ל-להבדיל - נוצרים, ממשיכה ומנסה להחדיר בכוח לחבדפדיה סיפורים של "חיים ליברמן" (האיש העיד נגד הרבי במשפט הספרים ולכן "עדויותיו" אינן קבילות, בפרט כשהן מפיהם של עדי שקר ליטאיים ומגמתיים כחוקר הליטאי קמנצקי או ד.צ. הילמן שעזב את חב"ד ומתוך מרמור כלפי חב"ד השמיץ ללא הרף את הגניזה החרסונית, כשברור שמה שעמד מול עיניו לא היה חקר האמת אלא רק רצון להתנצח ולהתכתש). מי שקורא לאיש שהניח מבני ברק שהניח תפילין פסולות והפיץ שנאה ומחלוקת בשם "הרב" - אינו חבדניק, ואם כן מה לטרול ליטאי באתר חב"די? אפשר לכתוב את הזבל הליטאי ביתד נאמן או בהפלס או בפשקווילים ליטאיים.
::לטרול הסדרתי. אין כזו מילה בעברית: נחיתיות. זו עברית עילגת של ליטאים. אף אחד לא מטומטם וכתובת IP לא מתחלפת, אותה יד טמאה שהשוותה את חב"ד ל-להבדיל - נוצרים, ממשיכה ומנסה להחדיר בכוח לחבדפדיה סיפורים של "חיים ליברמן" (האיש העיד נגד הרבי במשפט הספרים ולכן "עדויותיו" אינן קבילות, בפרט כשהן מפיהם של עדי שקר ליטאיים ומגמתיים כחוקר הליטאי קמנצקי או ד.צ. הילמן שעזב את חב"ד ומתוך מרמור כלפי חב"ד השמיץ ללא הרף את הגניזה החרסונית, כשברור שמה שעמד מול עיניו לא היה חקר האמת אלא רק רצון להתנצח ולהתכתש). מי שקורא לאיש שהניח מבני ברק שהניח תפילין פסולות והפיץ שנאה ומחלוקת בשם "הרב" - אינו חבדניק, ואם כן מה לטרול ליטאי באתר חב"די? אפשר לכתוב את הזבל הליטאי ביתד נאמן או בהפלס או בפשקווילים ליטאיים.
:::למרות שקובץ "ישורון" הוא בהחלט ליטאי (למרות שכותבים שם חסידים, ואפילו [[חיים אליעזר אשכנזי|חב"דניק אחד]]), כפי שהדבר מתבטא במאמרי הר' ד.ק., אין לזה קשר לעדים הנאמנים לדבריו של רח"ל, שהאחד הוא הרב אליעזר כ"צמאן והשני הוא הרב משה ליפשיץ, ששניהם לא נחשדו חלילה לשקר. אך כמובן שפרט זה מראה על '''רח"ל''' (ואולי אמור להופיע בערך עליו), אך לא על '''הגניזה החרסונית''', שכאתר חב"די לא רואה צורך לכתוב את דעתו של כל אחד ואחד – גם אם הוא חסיד חב"ד – עליה, כל זמן שהיא נוגדת את דעתם של מנהיגי החסידות.{{ש}}אגב, כתובת IP בהחלט מתחלפת. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 21:53, 19 בפברואר 2023 (UTC)
:::למרות שקובץ "ישורון" הוא בהחלט ליטאי (למרות שכותבים שם חסידים, ואפילו [[חיים אליעזר אשכנזי|חב"דניק אחד]]), כפי שהדבר מתבטא במאמרי הר' ד.ק., אין לזה קשר לעדים הנאמנים לדבריו של רח"ל, שהאחד הוא הרב אליעזר כ"צמאן והשני הוא הרב משה ליפשיץ, ששניהם לא נחשדו חלילה לשקר. אך כמובן שפרט זה מראה על '''רח"ל''' (ואולי אמור להופיע בערך עליו), אך לא על '''הגניזה החרסונית''', שכאתר חב"די לא רואה צורך לכתוב את דעתו של כל אחד ואחד – גם אם הוא חסיד חב"ד – עליה, כל זמן שהיא נוגדת את דעתם של מנהיגי החסידות.{{ש}}אגב, כתובת IP בהחלט מתחלפת. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 21:53, 19 בפברואר 2023 (UTC)
*במקרה הזה, פשוט שאותו אחד שכתב דברי בלע נגד אמונת חסידי חב"ד ברבי, הוא אותו אחד שהלך להחדיר חומרים נגד הגניזה החרסונית. אגב, הליטאים בכתבי הפלסתר "יתד נאמן" וכו' נהגו לתקוף רבות את הגניזה בשעתו, ומטרתם היא לנגח את חסידות חב"ד (ועיי' מענה הרבי אודות ד"צ הילמן בערך הגניזה החרסונית). האם רח"ל אמר את הדברים או לא אמר? אין זה נוגע, והרי במשפט הספרים הוא הלך להעיד נגד הרבי, ולכן גם אם רח"ל אמר דברי שטות בסוף ימיו, אין עלינו לצטטם. ופשוט.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט