עלייה לארץ ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 52: שורה 52:
על אף החשיבות בעלייה לארץ, אף אחד מאדמו"רי חב"ד לא הגיע ל[[ארץ ישראל]], חוץ מ[[אדמו"ר הריי"צ]]. חלק מהם אף ניסו לנסוע אולם לא הצליחו.
על אף החשיבות בעלייה לארץ, אף אחד מאדמו"רי חב"ד לא הגיע ל[[ארץ ישראל]], חוץ מ[[אדמו"ר הריי"צ]]. חלק מהם אף ניסו לנסוע אולם לא הצליחו.


להרב [[שלמה גורן]] אמר [[הרבי]] שהסיבה שבגללה לא עלו נשיאי חב"ד לארץ היא שעבודת הקודש של נשיאי חב"ד קשורה עם מקום מנוחתם כבוד של נשיאי חב"ד הקודמים{{הערה|ולכן עליו לשהות לידו}}, על ידי שהם מביאים את הבקשות שקיבלו אליהם. הסיבה שבגללה [[אדמו"ר הריי"צ]] כן הגיע לארץ ישראל, הייתה משום שלרבי הריי"צ לא היו צִיּוּנִים לשטוח עליהם את תפילותיו ובקשותיו, היות וכולם היו תחת שליטת ברית המועצות שאסרה עליו את הכניסה אליה. משום כך נאלץ הרבי הריי"צ לנסוע לארץ ולשטוח את הבקשות שקיבל על קברי האבות בחברון{{הערה|הדברים בפיסקה זו מקורם ב[https://col.org.il/news/98156 ספרו של הרב גורן "משנת הגורן"] (הוצאת "ידיעות ספרים"). הובאו באתר {{col}}. וראו במבוא לספר השיחות תרפ"ח-תרצ"א עמ' 18, הערה 20, שבשיחת ש"פ ויקהל, כה אדר א' תשנ"ב, אמר הרבי, דרבותינו נשיאינו — הבעש"ט, הרב המגיד, אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי, אדמו"ר הצ"צ, אדמו"ר מהר"ש, אדמו"ר מהורש"ב וכ"ק מו"ח אדמו"ר לא עלו לארץ ישראל, גם לא לביקור בלבד. ונסיעתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר לארץ ישראל לא היתה לשם ביקור בארץ ישראל, אלא, כפי שהסביר בעצמו, שביציאתו ממדינה ההיא ניטלה ממנו האפשרות לבקר בהיכלי קודש ציוני הוד כבוד אבותיו נשיאי החסידות (בליובאוויטש וברוסטוב), ולכן ברצונו לבקר במקומות הקודש באה"ק. (וראו שיחת יו"ד שבט תשל"ד שהנסיעה של הרבי הריי"צ לאה"ק וארה"ב היתה גם לתור את הארץ, לבחון האפשרויות השונות היכן לקבוע את מקום מגוריו).
להרב [[שלמה גורן]] אמר [[הרבי]] שהסיבה שבגללה לא עלו נשיאי חב"ד לארץ היא שעבודת הקודש של נשיאי חב"ד קשורה עם מקום מנוחתם כבוד של נשיאי חב"ד הקודמים{{הערה|ולכן עליו לשהות לידו}}, על ידי שהם מביאים את הבקשות שקיבלו אליהם. הסיבה שבגללה [[אדמו"ר הריי"צ]] כן הגיע לארץ ישראל, הייתה משום שלרבי הריי"צ לא היו צִיּוּנִים לשטוח עליהם את תפילותיו ובקשותיו, היות וכולם היו תחת שליטת ברית המועצות שאסרה עליו את הכניסה אליה. משום כך נאלץ הרבי הריי"צ לנסוע לארץ ולשטוח את הבקשות שקיבל על קברי האבות בחברון{{הערה|הדברים בפיסקה זו מקורם ב[https://col.org.il/news/98156 ספרו של הרב גורן "משנת הגורן"] (הוצאת "ידיעות ספרים"). הובאו באתר {{col}}. וראו בשיחת ש"פ ויקהל, כה אדר א' תשנ"ב, שהרבי אומר (בסעיף י' מהשיחה ובהערה 106 שם) שרבותינו נשיאינו לא עלו לארץ ישראל במשך זמן הגלות (גם לא לביקור בלבד), דאף שמצינו כמה גדולי ישראל ואדמורי"ם (כמו הרה"ק רמ"מ מהאראדאק) שעלו לארץ ישראל, הרי, הבעש"ט* (*אף שהיתה אצלו קס"ד כו' לעלות לארץ ישראל), המגיד, אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי, אדמו"ר הצ"צ, אדמו"ר מהר"ש, אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, לא עלו לארץ ישראל (גם לא לביקור בלבד**) (** ונסיעתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר לארץ ישראל לא היתה לשם ביקור בארץ ישראל, אלא, כפי שהסביר בעצמו במכתבו הידוע (אגרות-קודש שלו ח"ב ע' קצ-א) שביציאתו ממדינה ההיא ניטלה ממנו האפשרות לבקר בהיכלי קודש ציוני הוד כבוד אבותיו נשיאי החסידות (בליובאוויטש ובראסטוב), ולכן ברצונו לבקר במקומות הקודש בארץ הקודש.) אלא נשארו בחוץ לארץ, ועד (בזמנו של כמו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) לחצי כדור התחתון, שבו וממנו נעשית העבודה דהפצת התורה והמעיינות חוצה בכל העולם כולו עד ביאת גואל צדק – תיכף ומיד ממש. (עד כאן מהשיחה).
}}.
(וראו שיחת יו"ד שבט תשל"ד שהנסיעה של הרבי הריי"צ לאה"ק וארה"ב היתה גם לתור את הארץ, לבחון האפשרויות השונות היכן לקבוע את מקום מגוריו. -
מובא במבוא לספר השיחות תרפ"ח-תרצ"א עמ' 18, הערה 20).}}.
===[[הבעל שם טוב]]===
===[[הבעל שם טוב]]===
{{קובץ|ביקור אדמור הרייצ|מודעה מטעם ה[[רבנות הראשית]] הקוראת לקבל את פני [[אדמו"ר הריי"צ]] עם בואו ל[[ארץ ישראל]]}}
{{קובץ|ביקור אדמור הרייצ|מודעה מטעם ה[[רבנות הראשית]] הקוראת לקבל את פני [[אדמו"ר הריי"צ]] עם בואו ל[[ארץ ישראל]]}}
משתמש אלמוני

תפריט ניווט