שיחה:הגניזה החרסונית: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 104: | שורה 104: | ||
יש לחשוד שמי שכתב זאת בערך ואח"כ החזיר את הדברים לדף הוא מתנגד בעצמו. לכן יש לקיים וביערת הרע וגו' ולמחוק זאת וכך נעשה ב"ה. | יש לחשוד שמי שכתב זאת בערך ואח"כ החזיר את הדברים לדף הוא מתנגד בעצמו. לכן יש לקיים וביערת הרע וגו' ולמחוק זאת וכך נעשה ב"ה. | ||
:קשקוש בגרוש. ישורון אינו אנטי חב"די ולא ליטאי. לא ברור למה ואיך הדברים בדיוק הפכו ל"דברי בלע". הוא מספר מה שידוע לו אודות הכתבים, זה הכל. [[מיוחד:תרומות/147.234.64.77|147.234.64.77]] 21:59, 25 בינואר 2023 (UTC) | :קשקוש בגרוש. ישורון אינו אנטי חב"די ולא ליטאי. לא ברור למה ואיך הדברים בדיוק הפכו ל"דברי בלע". הוא מספר מה שידוע לו אודות הכתבים, זה הכל. [[מיוחד:תרומות/147.234.64.77|147.234.64.77]] 21:59, 25 בינואר 2023 (UTC) | ||
* לא קשקוש. אלא אם כן אתה מיתמם... קובץ ישורון הוא ליטאי. הם מקדישים מאמרים רבים כדי להוכיח את "קדושתו" של אביגדור המלשין. קמנצקי החוקר המתנגד (בנו של ר' יעקב קמנצקי) היה מפרסם שם מאמרים מלאי לעג נגד חב"ד [הרב מונדשיין סתר את דבריו לא אחת במאמריו בקובץ היכל הבעש"ט ועוד]. נכתבו שם דברי זלזול מחפירים נגד הרבי במאמריו של ש.ז. הבלין [על הגניזה החרסונית] ושל קמנצקי [בנושא שו"ת צמח צדק ויחסו לגר"א]. הם הקדישו כרך שלם ל"זכרו" של אותו האיש מבני ברק. בקובץ שהקדישו לגרב"ש שניאורסון, לא הזכירו מילה אודות הרבי שהיה עימו בקשר עשרות שנים. בין העורכים ליטאים מובהקם: דוד קמנצקי, ויהושע ענבל. זהו קובץ ליטאי לעילא. דברי הזלזול בגניזה החרסונית שם מקורם במאמרו של ש.ז. הבלין - אחיינו של חנוך הבלין - המשתייך לליטאים בהשקפותיו. מי שיעיין במאמרו של הבלין יראה שהוא מלא דברי בלע. להציג דברים חסרי טעם שאמר או לא אמר ר' חיים ליברמן [הדברים מועתקים מ"עדות" של "אוהבי" חב"ד ליטאים ש"שמעו" ממנו... אין הקלטה מהדברים. גם אם אמר שטויות, הרי דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין? הרבי סבר שהגניזה אותנטית וכאן זו חבדפדיה ולא ליטא-פדיה.] |