10,833
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "אין ואפס" ב־"אין ואפס") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==הקושי בהבנת מציאות הספירות== | ==הקושי בהבנת מציאות הספירות== | ||
הנבראים הם "מחודשים" (יש מאין), ולכן מהות מציאותם (גם בשעה שהם קיימים) היא "אין"{{הערה|תניא, שער היחוד והאמונה, פרקים א'-ז'.}} (מאחר והם "עשויים" מ"אין", שהרי הקב"ה לקח "אין ואפס" '''וממנו''' עשה את ה"יש"). אבל חס ושלום לומר דבר כזה על הספירות דאצילות (שהם "אין" או "בטלים במציאות") – שהרי הן אלוקות, וממילא הן מציאות אמיתית '''מצד עצמן''' (ולא כהנבראים – שכל מציאותם היא רק מצד רצון ה'). | הנבראים הם "מחודשים" (יש מאין), ולכן מהות מציאותם (גם בשעה שהם קיימים) היא "אין"{{הערה|תניא, שער היחוד והאמונה, פרקים א'-ז'.}} (מאחר והם "עשויים" מ"אין", שהרי הקב"ה לקח "[[אין ואפס]]" '''וממנו''' עשה את ה"יש"). אבל חס ושלום לומר דבר כזה על הספירות דאצילות (שהם "אין" או "בטלים במציאות") – שהרי הן אלוקות, וממילא הן מציאות אמיתית '''מצד עצמן''' (ולא כהנבראים – שכל מציאותם היא רק מצד רצון ה'). | ||
וממילא נשאלת שאלה עצומה: כיצד "מסתדרת" העובדה שהספירות הן מציאות עם האמונה שה' הוא אחד הפשוט? אם הוא אחד '''פשוט''' (שאינו מורכב מחלקים ואיברים), מה הפירוש בזה שיש לו רצון וחכמה ובינה וחסד וכו'? | וממילא נשאלת שאלה עצומה: כיצד "מסתדרת" העובדה שהספירות הן מציאות עם האמונה שה' הוא אחד הפשוט? אם הוא אחד '''פשוט''' (שאינו מורכב מחלקים ואיברים), מה הפירוש בזה שיש לו רצון וחכמה ובינה וחסד וכו'? |