סודו של הרבי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 10 בתים ,  8 בינואר 2023
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "http://www.old2.ih.chabad.info" ב־"http://old2.ih.chabad.info")
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
הספר כלל לא משקף את דמותו של [[הרבי]] כאדם רוחני מורם מעם, אלא הופך אותו לאדם [[גשמי]], אנושי, כמו כל בשר ודם אחר, דבר היוצר את האשליה כביכול הוא יכול לטעות או להתבלבל - דבר הנוגד באופן מהותי ועקרוני את אמונת החסידים ברבי, שהינו איש קדוש ששכינה מדברת מתוך גרונו, וכל דבריו הינם אמת נצחית ומוחלטת.
הספר כלל לא משקף את דמותו של [[הרבי]] כאדם רוחני מורם מעם, אלא הופך אותו לאדם [[גשמי]], אנושי, כמו כל בשר ודם אחר, דבר היוצר את האשליה כביכול הוא יכול לטעות או להתבלבל - דבר הנוגד באופן מהותי ועקרוני את אמונת החסידים ברבי, שהינו איש קדוש ששכינה מדברת מתוך גרונו, וכל דבריו הינם אמת נצחית ומוחלטת.


במהלך הספר לא מוזכר דבר על [[קדוש|קדושתו]], [[נבואה|נבואותיו]] והיותו [[נשיא הדור]] ו[[משיח שבדור]]. יתרה מכך, כל אזכור הקשור ל[[בשורת הגאולה]], האמונה ב[[הרבי כמשיח|משיחיותו של הרבי]] מושמט בכוונה תחילה תוך סילוף דברים ועובדות.
במהלך הספר לא מוזכר דבר על [[קדוש|קדושתו]], [[נבואה|נבואותיו]] והיותו [[נשיא הדור]] ו[[משיח שבדור]]. יתרה מכך, כל אזכור הקשור ל[[בשורת הגאולה]],ולאמונה ב[[הרבי כמשיח|משיחיותו של הרבי]]- מושמט בכוונה תחילה תוך סילוף דברים ועובדות.


"אנשי המפתח" שעומדים מאחורי הספר שנויים במחלוקת בדבר אמינותם ואמונתם לגבי הרבי.
"אנשי המפתח" שעומדים מאחורי הספר שנויים במחלוקת בדבר אמינותם ואמונתם לגבי הרבי.
שורה 22: שורה 22:
מספר דוגמאות{{הערה|1=עיקרי הדברים הובאו ב[[חב"ד אינפו|פורום חב"ד אינפו]], [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=7910 אשכול ראשון]; [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?p=27977&sid=1ab59cee13538337a9688e8cf474a94b&no=1 אשכול שני]}}:
מספר דוגמאות{{הערה|1=עיקרי הדברים הובאו ב[[חב"ד אינפו|פורום חב"ד אינפו]], [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=7910 אשכול ראשון]; [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?p=27977&sid=1ab59cee13538337a9688e8cf474a94b&no=1 אשכול שני]}}:


*הקורא בספר מתרשם כאילו הרבי הוא אדם ברוך כשרונות, רחב אופקים בצורה מדהימה, פתוח מאד למדע ולכל מה שהעידן המודרני טומן בחובו (חילוניות). ואילו: קדושה, [[טהרה]], דבקות בה', [[רוח הקודש]] (מופתים)? - אין זכר לזה בספר.  
*הקורא בספר מתרשם כאילו הרבי הוא אדם ברוך כשרונות, רחב אופקים בצורה מדהימה, פתוח מאד למדע ולכל מה שהעידן המודרני טומן בחובו (חילוניוּת). ואילו: קדושה, [[טהרה]], דבקות בה', [[רוח הקודש]] (מופתים)? - אין זכר לזה בספר.  


*היות הרבי כפסוק{{הערה|[[תהלים צ']]}}: {{ציטוטון|משה איש האלקים}} - מחציו ולמטה איש ומחציו ולמעלה אלקים, והתפשטותו של משה שבכל דור, אין זכר לזה בכל דפי הספר.  
*היות הרבי כפסוק{{הערה|[[תהלים צ']]}}: {{ציטוטון|משה איש האלקים}} - מחציו ולמטה איש ומחציו ולמעלה אלקים, והתפשטותו של משה שבכל דור, אין זכר לזה בכל דפי הספר.  


*לאורך פרקי הספר עד קבלת הנשיאות נזכר הרבי בשמו הפרטי בלבד בלי שום תואר וכן הוא גם בנוגע ל[[רבנית חיה מושקא]] - וכך הרושם שמתקבל אצל הקורא הוא, שהרבי (במהותו) הוא כנראה אדם מהשורה, חבר שלנו, (קטן) כמונו. (לדוגמה: "מנחם מנדל היה אוטודידקט")
*לאורך פרקי הספר עד קבלת הנשיאות מוזכר הרבי בשמו הפרטי בלבד בלי שום תואר, וכך הוא גם בנוגע ל[[רבנית חיה מושקא]] - וכך הרושם שמתקבל אצל הקורא הוא, שהרבי (במהותו) הוא כנראה אדם מן השורה, חבר שלנו, (קטן) כמונו. (לדוגמה: "מנחם מנדל היה אוטודידקט")


*במבוא דן המחבר בגישותהים של מחברים שונים שחלקם, לדבריו, חשודים בקידומו של "השקר המועיל" "כלומר לשקר להמון חסר התבונה כדי לקדם את עמדות שלדעתם יועילו לחברה כולה", ובהערה 14 מציין כי "ליאו שטראוס טוען כי הרמב"ם, כמו שפינוזה{{הערה|שם רשעים ירקב.}} ממשיך דרכו במובן זה, השתמש במכוון בכתיבה אזוטרית ובכלל לשון כגורם של זהירות"{{הערה|במבוא, עמוד 14.}}.
*במבוא דן המחבר בגישותיהם של מחברים שונים שחלקם, לדבריו, חשודים בקידומו של "השקר המועיל" "כלומר לשקר להמון חסר התבונה כדי לקדם את עמדות שלדעתם יועילו לחברה כולה", ובהערה 14 מציין כי "ליאו שטראוס טוען כי הרמב"ם, כמו שפינוזה{{הערה|שם רשעים ירקב.}} ממשיך דרכו במובן זה, השתמש במכוון בכתיבה אזוטרית ובכלל לשון כגורם של זהירות"{{הערה|במבוא, עמוד 14.}}.


*{{ציטוטון|מנחם מנדל היה סבור שכל מה שהוא רואה אצל חמיו ואצל אביו הכל מדויק בתכלית. החשיבות של המנהגים של שני האישים האלה נובעת מכך שעל פי הבנתו אין לייחס להם מעשים סתמיים}}.
*{{ציטוטון|מנחם מנדל היה סבור שכל מה שהוא רואה אצל חמיו ואצל אביו הכל מדויק בתכלית. החשיבות של המנהגים של שני האישים האלה נובעת מכך שעל פי הבנתו אין לייחס להם מעשים סתמיים}}.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט