114
עריכות
(←עומד לימין הרבי בפעולותיו: הוספה) |
מ (←עומד לימין הרבי בפעולותיו: הגהה) |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
כאשר [[הרבי]] ביקש את עזרתו של הרב משאש, יצא הרב משאש ב"קול קורא" בשם הרבי, שכל אם וכל בת תדליק נרות שבת. וכשהרב [[עובדיה יוסף]] התנגד לכך שהבת תדליק נרות שבת יחד עם אמה, פירסם הרב משאש תשובה הלכתית שהדבר מותר גם לדעת השולחן ערוך{{הערה|בשו"ת שמש ומגן חלק ב' אורח חיים סימן ל"ח}}: | כאשר [[הרבי]] ביקש את עזרתו של הרב משאש, יצא הרב משאש ב"קול קורא" בשם הרבי, שכל אם וכל בת תדליק נרות שבת. וכשהרב [[עובדיה יוסף]] התנגד לכך שהבת תדליק נרות שבת יחד עם אמה, פירסם הרב משאש תשובה הלכתית שהדבר מותר גם לדעת השולחן ערוך{{הערה|בשו"ת שמש ומגן חלק ב' אורח חיים סימן ל"ח}}: | ||
{{ציטוטון|זכורני בהיותי רב ראשי בקזבלנקה, שאנשי חב"ד הודיעו במכתב מטעם האדמו"ר מליובאוויטש להשתדל לחנך הבנות להדליק נר של שבת בברכה, והביאו לי לתת הסכמה לאשר ולחזק את דברי האדמו"ר. וכתבתי קול קורא לקיים ולחזק דברי הרב מדין מצוות חינוך שמחנכים הבנים והבנות קודם שיכנסו לעול מצוות... ומסתמא לא תוציא אותה האם, כיוון שהיא מדלקת ומברכת לעצמה, ובפרט אם היא בוגרת שהן מחויבות להרגיל אותן להדליק ולברך אפילו בחדר אחד, וכל שכן בחדר מיוחד. באופן שהבנים והבנות רווקות, יכולות להדליק ולברך אם אינם רוצים לצאת ידי חובה בשל אמם}}. | {{ציטוטון|זכורני בהיותי רב ראשי בקזבלנקה, שאנשי חב"ד הודיעו במכתב מטעם האדמו"ר מליובאוויטש להשתדל לחנך הבנות להדליק נר של שבת בברכה, והביאו לי לתת הסכמה לאשר ולחזק את דברי האדמו"ר. '''וכתבתי קול קורא לקיים ולחזק דברי הרב''' מדין מצוות חינוך שמחנכים הבנים והבנות קודם שיכנסו לעול מצוות... ומסתמא לא תוציא אותה האם, כיוון שהיא מדלקת ומברכת לעצמה, ובפרט אם היא בוגרת שהן מחויבות להרגיל אותן להדליק ולברך אפילו בחדר אחד, וכל שכן בחדר מיוחד. באופן שהבנים והבנות רווקות, יכולות להדליק ולברך אם אינם רוצים לצאת ידי חובה בשל אמם}}. | ||
כאשר עלה במרוקו הנדון של פאה נכרית, כתב הרב משאש{{הערה|שו"ת תבואות שמש חלק אה"ע סי' קל"ז.}}: | כאשר עלה במרוקו הנדון של פאה נכרית, כתב הרב משאש{{הערה|שו"ת תבואות שמש חלק אה"ע סי' קל"ז.}}: | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
{{ציטוטון|גם פה קזבלנקה ראיתי לכל המתחסדים וחסידי חב"ד בכלל שכולם לובשים פאה נכרית גלויה בשוק בלי כיסוי כלל, וסומכים ודאי על בעל התניא זצ"ל שנמשכין אחריו בכל עניניהם, שהוא ידוע לחסיד וקדוש ועם כ"ז התיר בזה}}. | {{ציטוטון|גם פה קזבלנקה ראיתי לכל המתחסדים וחסידי חב"ד בכלל שכולם לובשים פאה נכרית גלויה בשוק בלי כיסוי כלל, וסומכים ודאי על בעל התניא זצ"ל שנמשכין אחריו בכל עניניהם, שהוא ידוע לחסיד וקדוש ועם כ"ז התיר בזה}}. | ||
{{ציטוטון|וכן נראה לי נכון לעשות, כך שנשי הרבנים והת"ח לא יהיו שפלים ובזויים משאר העם, רק שהם מגלים באיסור, והם יגלו בהיתר, ככה הבעלים לא יביטו על שאר נשים. וגם ע"י זה נוכל למשוך שאר נשים העושים באיסור שיוכלו לעשות בהיתר ע"י פאה נכרית, דלא שבקי היתרא ועבדי איסורא. לא כן אם נלך לחומרא, אזי מעולם לא ילבשו מטלית על ראשם שהוא מנוולם וישארו כל ימיהם באיסור}}. | {{ציטוטון|'''וכן נראה לי נכון לעשות, כך שנשי הרבנים והת"ח לא יהיו שפלים ובזויים משאר העם, רק שהם מגלים באיסור, והם יגלו בהיתר, ככה הבעלים לא יביטו על שאר נשים'''. וגם ע"י זה נוכל למשוך שאר נשים העושים באיסור שיוכלו לעשות בהיתר ע"י פאה נכרית, דלא שבקי היתרא ועבדי איסורא. לא כן אם נלך לחומרא, אזי מעולם לא ילבשו מטלית על ראשם שהוא מנוולם וישארו כל ימיהם באיסור}}. | ||
כאשר פירסם הרב וולפא את הספר "[[לקט שכחת הפאה]]" המבאר את דעת הרבי להקפיד אך ורק על חבישת פאה, כתב הרב משאש{{הערה|ראו כתבה ב[https://chabad.info/beis-medrash/356441 חב"ד אינפו]}}: | כאשר פירסם הרב וולפא את הספר "[[לקט שכחת הפאה]]" המבאר את דעת הרבי להקפיד אך ורק על חבישת פאה, כתב הרב משאש{{הערה|ראו כתבה ב[https://chabad.info/beis-medrash/356441 חב"ד אינפו]}}: | ||
שורה 38: | שורה 38: | ||
{{ציטוטון|שוב ראיתי דבר חדש, שלא ידעתי מימי, ובשביל זה לא הבאתי ממנו סייעתא גדולה בספרי, ואני מעלה אותו כאן. והוא מה שראיתי בקרוב, בספר "לקט שכחת הפאה" הנדפס מחדש להרה"ג שלום דובער הלוי וולפא שליט"א מקרית גת, שכל הספר מדבר על ענין הפאה}}. | {{ציטוטון|שוב ראיתי דבר חדש, שלא ידעתי מימי, ובשביל זה לא הבאתי ממנו סייעתא גדולה בספרי, ואני מעלה אותו כאן. והוא מה שראיתי בקרוב, בספר "לקט שכחת הפאה" הנדפס מחדש להרה"ג שלום דובער הלוי וולפא שליט"א מקרית גת, שכל הספר מדבר על ענין הפאה}}. | ||
{{ציטוטון|וכתב שם שכבוד האדמו"ר מליובאוויטש היה מורה ובא, שאין שום דבר טוב ויפה לפי ההלכה לכיסוי הראש של הנשים, רק פאה נכרית, שהיא יותר טובה מכובע ומטפחת. שכולם נשארים הרבה שערות גלויות, זולת הפאה נכרית, שהיא ורק היא ראויים הנשים ללבוש, שאין אפי' שערה אחת יוצאת חוץ לפאה. ושהגיע הדבר שכאשר הזמינו את האדמו | {{ציטוטון|וכתב שם שכבוד האדמו"ר מליובאוויטש היה מורה ובא, שאין שום דבר טוב ויפה לפי ההלכה לכיסוי הראש של הנשים, '''רק פאה נכרית, שהיא יותר טובה מכובע ומטפחת. שכולם נשארים הרבה שערות גלויות, זולת הפאה נכרית, שהיא ורק היא ראויים הנשים ללבוש, שאין אפי' שערה אחת יוצאת חוץ לפאה'''. ושהגיע הדבר שכאשר הזמינו את האדמו"ר לחתונה, היה שואל אם הכלה תלבוש פאה נכרית, והיה הולך בשמחה לכבדה ולברכה, ואם אינה לובשת פאה נכרית רק מטפחת או כובע, לא היה הולך לחופה כלל}}. | ||
{{ציטוטון|ראה כמה היה האדמו"ר הקדוש מקפיד שילבשו רק פאה נכרית, ושהיא יותר חשובה מכובע ומטפחת, עיין שם באורך ותרוה צמאונך מכל מה שדיבר האדמו"ר על זה. וזה ב"ה מחזק את דברי, שהבאתי ראיות עצומות מן הש"ס והפוסקים להתיר הפאה נכרית, וה' יעזרנו תמיד לעמוד על האמת}}. | {{ציטוטון|ראה כמה היה האדמו"ר הקדוש מקפיד שילבשו רק פאה נכרית, ושהיא יותר חשובה מכובע ומטפחת, עיין שם באורך ותרוה צמאונך מכל מה שדיבר האדמו"ר על זה. וזה ב"ה מחזק את דברי, שהבאתי ראיות עצומות מן הש"ס והפוסקים להתיר הפאה נכרית, וה' יעזרנו תמיד לעמוד על האמת}}. |
עריכות