משה שטרן: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
אחר כך נתן לו הרבי שני דולרים, אחד כהשתתפות סמלית בספרו "באר משה" ששלח לרבי, ואחד לתתו ל[[צדקה]].{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1360 בביקור אצל הרבי 35:40]}} | אחר כך נתן לו הרבי שני דולרים, אחד כהשתתפות סמלית בספרו "באר משה" ששלח לרבי, ואחד לתתו ל[[צדקה]].{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1360 בביקור אצל הרבי 35:40]}} | ||
==הערצתו לרבי== | |||
הרב שטרן כותב בהקדמה לשו"ת באר משה", חלק ג {{הערה| באר משה, חלק ג, הקדמה, עמ' ה. ההקדמה נכתבה בכ"ג ניסן תשל"ג}}: "שלא לפסוק שום הלכה בהלכה המתחדשת בעולם על דרכי הטעכניק [=טכניקה, טכולוגיה] החדשות כי אם מתחילה ומראש לשאול אומן בקי בדבר, ורק אח"כ כשעל פיהם נתברר הענין לפי הבנתם, אז יש לירד לעמקה של הלכה לגוף השאלה בש"ס ופוסקים ראשונים ואחרונים ולהעלות מרגניתא טבא הלכה ברורה וישרה"... ומוסיף: "ושמעתי עתה מחסידי חב"ד שרבם הגדול כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש הגאוה"צ מהרממ"ש שליט"א כבר נתעורר על זה בצדק ובמישור, והדין עימו בלא ספק, וגם הוסיף להגיד לי שבעצמו שמע שכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש שליט"א הוכיח מחבר ספר אחד איך הרהיב בנפשו עוז לפסוק הלכה בעניין הנוגע להטעכניק החדש מאחר ש [=אותו מחבר] אינו מבין היטב אותו ענין, וההלכה אפשר שישתנה על יסוד ההבנה שאינו מבין, ומי שהעיד לפניי על זה הוא בעצמו רב המבין היטב הטעכניק החדש". | הרב שטרן כותב בהקדמה לשו"ת באר משה", חלק ג {{הערה| באר משה, חלק ג, הקדמה, עמ' ה. ההקדמה נכתבה בכ"ג ניסן תשל"ג}}: "שלא לפסוק שום הלכה בהלכה המתחדשת בעולם על דרכי הטעכניק [=טכניקה, טכולוגיה] החדשות כי אם מתחילה ומראש לשאול אומן בקי בדבר, ורק אח"כ כשעל פיהם נתברר הענין לפי הבנתם, אז יש לירד לעמקה של הלכה לגוף השאלה בש"ס ופוסקים ראשונים ואחרונים ולהעלות מרגניתא טבא הלכה ברורה וישרה"... ומוסיף: "ושמעתי עתה מחסידי חב"ד שרבם הגדול כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש הגאוה"צ מהרממ"ש שליט"א כבר נתעורר על זה בצדק ובמישור, והדין עימו בלא ספק, וגם הוסיף להגיד לי שבעצמו שמע שכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש שליט"א הוכיח מחבר ספר אחד איך הרהיב בנפשו עוז לפסוק הלכה בעניין הנוגע להטעכניק החדש מאחר ש [=אותו מחבר] אינו מבין היטב אותו ענין, וההלכה אפשר שישתנה על יסוד ההבנה שאינו מבין, ומי שהעיד לפניי על זה הוא בעצמו רב המבין היטב הטעכניק החדש". | ||