שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 394: שורה 394:
::::::::::נכתבו טיעונים בנוגע לנוסח שנכתב אז, כעת כתוב דבר מופרך בהרבה. אני איני אובייקטיבי בכלל, אבל מה זה נוגע. בוא נתייחס רק לטיעונים. אפרש שיחתי שוב: א. בישיבת סלבודקא למשל, יש ל"ע 'גישה למעט' בעיסוק בספרי חסידות (למרות שברור שישנם בודדים שלומדים), זה לא בדיוק מדע אמפירי, אבל אני יכול להביא לזה ראיות מציטוטים של ראש הישיבה הנוכחי (הגרד"ל); בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]] למשל, יש גישה למעט בעיסוק בספרי חקירה, אני יכול להביא לזה ראיות מדברי רבוה"ק מייסדי הישיבה; פה אני לא מתחיל להבין באיזו ישיבה ראה מישהו שיש גישה למעט בעיסוק בדברי הרבי על קרבת הגאולה בדורנו. אתה באמת חושב שזה מפריע למישהו? ב. בשביל להגיד שמישהו מתעלם או מסתיר ענין, צריך שיהיה איזה 'מחייב' לעשות או לכוין את הענין בזמן פלוני, ואז מתעלמים ממנו. אם הביקורת היא על עצם הדעה (אצל רוב מנהלי הועד) שענין ההכרזה בתיבות אלו דווקא, פחות רלוונטי אחרי ג תמוז - הרי כפי שכתבתי, זו כבר דעת הרבה משפיעים היום, ואין קשר לועד דווקא. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 08:45, י"ג בכסלו, ה'תשפ"ג 08:45, 7 בדצמבר 2022 (UTC)
::::::::::נכתבו טיעונים בנוגע לנוסח שנכתב אז, כעת כתוב דבר מופרך בהרבה. אני איני אובייקטיבי בכלל, אבל מה זה נוגע. בוא נתייחס רק לטיעונים. אפרש שיחתי שוב: א. בישיבת סלבודקא למשל, יש ל"ע 'גישה למעט' בעיסוק בספרי חסידות (למרות שברור שישנם בודדים שלומדים), זה לא בדיוק מדע אמפירי, אבל אני יכול להביא לזה ראיות מציטוטים של ראש הישיבה הנוכחי (הגרד"ל); בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]] למשל, יש גישה למעט בעיסוק בספרי חקירה, אני יכול להביא לזה ראיות מדברי רבוה"ק מייסדי הישיבה; פה אני לא מתחיל להבין באיזו ישיבה ראה מישהו שיש גישה למעט בעיסוק בדברי הרבי על קרבת הגאולה בדורנו. אתה באמת חושב שזה מפריע למישהו? ב. בשביל להגיד שמישהו מתעלם או מסתיר ענין, צריך שיהיה איזה 'מחייב' לעשות או לכוין את הענין בזמן פלוני, ואז מתעלמים ממנו. אם הביקורת היא על עצם הדעה (אצל רוב מנהלי הועד) שענין ההכרזה בתיבות אלו דווקא, פחות רלוונטי אחרי ג תמוז - הרי כפי שכתבתי, זו כבר דעת הרבה משפיעים היום, ואין קשר לועד דווקא. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 08:45, י"ג בכסלו, ה'תשפ"ג 08:45, 7 בדצמבר 2022 (UTC)
::::::::::::אינני יודע באיזה גיל אתה, מאיזו פוזיציה אתה מדבר, ומה ההיכרות שלך עם תמימים מ-2 צידי המתרס. אני יכול לומר לך שלצערי שמעתי בשנים האחרונות מכמה תלמידים שלי שהלכו ללמוד בישיבות בהן הועד פועל מילים איומות שהם עצמם לא בטוחים בענינים אלו, ולצערי הגדול אני לא מדבר כלל וכלל על הכרזה במילים ספציפיות. הדבר הנוראי הזה לא היה אפילו בגדר בדיחה אחרי ג' תמוז, והיום הוא תופעה הולכת ומתרחבת. אבדה האמונה נכרתה מפיהם. ושוב, לא יעזור לי כל ההצטדקויות וההיצמדויות המפולפלות טענות בקשות ומענות. זוהי העובדה. אפשר להתווכח אם זה קשור ישירות לוועד, או לאווירה שנוצרה בעקבות פעילותו, או לכך שהיום רוב המשפיעים הצעירים שנותנים את הטון בישיבות הם חניכים של אותה תקופה איומה. מודה על האמת שאינני מכיר את פעילויותיו הנוכחיות של הוועד, ויכול להיות שהיום דברים השתנו, ואולי אפילו מעיזים לעסוק ב(חלקים מתוך) שיחות נ"א נ"ב, כי האווירה כל כך התקררה, שאפשר אפילו ללמוד את השיחות האלו ולהישאר אדישים לבשורת הגאולה ולמשמעות העכשווית שלה ולדרישות הנוכחיות מהרבי שזהו השער '''היחיד'''. קראתי פעם בספר מוסר לא חב"די משל חריף, שבחור ישיבה שמתיישבת לידו נערה באוטובוס, יברח כנשוך נחש וזה יסעיר לו את המחשבה, ואילו הנער בגילו שבצד השני של האוטובוס שלא שומר תורה ומצוות, עלול אפילו שלא לשים לכך לב. זה אומר שהמחשבה של הנער השני נקיה יותר? או שהרגש שלו קהה עד כדי כך שזה אפילו לא מפריע לו?... ואידך פירוש הוא, זיל גמור (את הישחות הנפלאות דשנות הנפלאות). סליחה שהארכתי במקום שראוי לקצר, והלוואי שאני טועה. ושוב, אשמח שתנסה שאלת תינוק לילדים ותשאל אותם מה לדעתם ההבדל בין הארגונים אם שניהם מחפשים להוסיף בהתקשרות של בחורים לרבי. בהצלחה מופלגה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 09:15, י"ג בכסלו, ה'תשפ"ג 09:15, 7 בדצמבר 2022 (UTC)
::::::::::::אינני יודע באיזה גיל אתה, מאיזו פוזיציה אתה מדבר, ומה ההיכרות שלך עם תמימים מ-2 צידי המתרס. אני יכול לומר לך שלצערי שמעתי בשנים האחרונות מכמה תלמידים שלי שהלכו ללמוד בישיבות בהן הועד פועל מילים איומות שהם עצמם לא בטוחים בענינים אלו, ולצערי הגדול אני לא מדבר כלל וכלל על הכרזה במילים ספציפיות. הדבר הנוראי הזה לא היה אפילו בגדר בדיחה אחרי ג' תמוז, והיום הוא תופעה הולכת ומתרחבת. אבדה האמונה נכרתה מפיהם. ושוב, לא יעזור לי כל ההצטדקויות וההיצמדויות המפולפלות טענות בקשות ומענות. זוהי העובדה. אפשר להתווכח אם זה קשור ישירות לוועד, או לאווירה שנוצרה בעקבות פעילותו, או לכך שהיום רוב המשפיעים הצעירים שנותנים את הטון בישיבות הם חניכים של אותה תקופה איומה. מודה על האמת שאינני מכיר את פעילויותיו הנוכחיות של הוועד, ויכול להיות שהיום דברים השתנו, ואולי אפילו מעיזים לעסוק ב(חלקים מתוך) שיחות נ"א נ"ב, כי האווירה כל כך התקררה, שאפשר אפילו ללמוד את השיחות האלו ולהישאר אדישים לבשורת הגאולה ולמשמעות העכשווית שלה ולדרישות הנוכחיות מהרבי שזהו השער '''היחיד'''. קראתי פעם בספר מוסר לא חב"די משל חריף, שבחור ישיבה שמתיישבת לידו נערה באוטובוס, יברח כנשוך נחש וזה יסעיר לו את המחשבה, ואילו הנער בגילו שבצד השני של האוטובוס שלא שומר תורה ומצוות, עלול אפילו שלא לשים לכך לב. זה אומר שהמחשבה של הנער השני נקיה יותר? או שהרגש שלו קהה עד כדי כך שזה אפילו לא מפריע לו?... ואידך פירוש הוא, זיל גמור (את הישחות הנפלאות דשנות הנפלאות). סליחה שהארכתי במקום שראוי לקצר, והלוואי שאני טועה. ושוב, אשמח שתנסה שאלת תינוק לילדים ותשאל אותם מה לדעתם ההבדל בין הארגונים אם שניהם מחפשים להוסיף בהתקשרות של בחורים לרבי. בהצלחה מופלגה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 09:15, י"ג בכסלו, ה'תשפ"ג 09:15, 7 בדצמבר 2022 (UTC)
::::::::::::::::שאלת התינוק שלך לא רלבנטית, התשובה אליה די פשוטה: לועד יש אידיאולוגיה אנטי-משיחית, ולאת"ה יש אולטרה-משיחית, אין חולק על זה. מצדי תכתוב שיש שמותחים ביקורת על דעותיהם החשוכות הנבערות והפרימיטיביות של אנשי הועד. לפחות מהפוזיציה שלך זה יהיה אמת. גם השאלה מה יודעים, חושבים או מאמינים בחורים בישי"ק לא רלבנטית. אפילו אם נניח שזה באשמת הועד (שלא חינך להם בסמ"כים משפיעים חסידיים כמובן). כל זה לא רלבנטי לשאלה מהי גישת הועד לעיסוק בבשורת הגאולה. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 19:01, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ג 19:01, 8 בדצמבר 2022 (UTC)
167

עריכות

תפריט ניווט