כדורגל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 36 בתים ,  6 בדצמבר 2022
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "אוניברסיטה" ב־"אוניברסיטה")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
משחק ה'''כדור רגל''' הוא משחק נפוץ ופופולרי בקרב ילדים, וכן משמש כענף ספורט תחרותי, בו מתחרים 2 קבוצות על הכנסת כדור המשחק כמה שיותר פעמים לשער של הקבוצה היריבה.
משחק ה'''כדורגל''' הוא משחק נפוץ ופופולרי בקרב ילדים, וכן משמש כענף ספורט תחרותי, בו מתחרים 2 קבוצות על הכנסת כדור המשחק כמה שיותר פעמים לשער של הקבוצה היריבה.


בעוד
בעוד
שורה 13: שורה 13:
האמנם אף אחד מכל אלו שדנו בזה – לא עלה בדעתו ספק שאפשר שפרס השייך למבצע חב"ד ו[[אדמו"ר הזקן]] – אפשר להיות אופניים וסוכריות וכו' אבל לא כדור רגל"'''...
האמנם אף אחד מכל אלו שדנו בזה – לא עלה בדעתו ספק שאפשר שפרס השייך למבצע חב"ד ו[[אדמו"ר הזקן]] – אפשר להיות אופניים וסוכריות וכו' אבל לא כדור רגל"'''...


במקביל, בשיחה טלפונית עם הרב אפרים וולף, ביקש הרבי למסור לרב לייבוב, שהרבי אינו גורס את פרס הכדורגל, ויש לגרוס את המודעות שנדפסו, באופן מוחלט שלא ייתנו לילדים פרס זה, ושידעו להבא את יחסו של הרבי.
במקביל, בשיחה טלפונית עם הרב [[אפרים וולף]], ביקש הרבי למסור לרב לייבוב, שהרבי אינו גורס את פרס הכדורגל, ויש לגרוס את המודעות שנדפסו, באופן מוחלט שלא ייתנו לילדים פרס זה, ושידעו להבא את יחסו של הרבי.


בהתוועדות מוצאי שבת פרשת שמיני [[תשל"ט]], התבטא הרבי ביחס לגופים מסויימים שמהעומדים בראשם גם יהודים שלא למדו תורה מימיהם, אך מתיימרים לפסוק דינים היפך התורה והשולחן-ערוך, ובין השאר אמר אודות אחד מהם: "בין התוארים המוענקים לאותו אדם – שבעת יושבו על ספסל הלימודים ב[[אוניברסיטה]] הצליח במיוחד במשחק ה'פוטבאל': בשעה שהיו צריכים לבעוט (כפי שזה מכונה) בכדור לגרום לו להיכנס למקום הראוי לו – היה הוא זה שהצטיין בכך, ולא רק ברגלו הימנית אלא גם ברגל שמאל, וככל הפרטים שבדבר!".
בהתוועדות מוצאי שבת פרשת שמיני [[תשל"ט]], התבטא הרבי ביחס לגופים מסויימים שמהעומדים בראשם גם יהודים שלא למדו תורה מימיהם, אך מתיימרים לפסוק דינים היפך התורה והשולחן-ערוך, ובין השאר אמר אודות אחד מהם: "בין התוארים המוענקים לאותו אדם – שבעת יושבו על ספסל הלימודים ב[[אוניברסיטה]] הצליח במיוחד במשחק ה'פוטבאל': בשעה שהיו צריכים לבעוט (כפי שזה מכונה) בכדור לגרום לו להיכנס למקום הראוי לו – היה הוא זה שהצטיין בכך, ולא רק ברגלו הימנית אלא גם ברגל שמאל, וככל הפרטים שבדבר!".
שורה 38: שורה 38:
ודווקא כאשר ישנה ההנהגה של 'חנוך לנער על פי דרכו', ולא שוללים ממנו את הרצון לשחק בכדור, אלא פועלים, שאצל הילד עצמו יהיה הדבר לשם שמיים – או אז, 'גם כי יזקין לא יסור ממנו'.
ודווקא כאשר ישנה ההנהגה של 'חנוך לנער על פי דרכו', ולא שוללים ממנו את הרצון לשחק בכדור, אלא פועלים, שאצל הילד עצמו יהיה הדבר לשם שמיים – או אז, 'גם כי יזקין לא יסור ממנו'.


בהמשך השיחה לומד הרבי הוראה בעבודת ה' מהמשחק, בו כל קבוצה צריכה לבעוט את הכדור – אל תוך השער של הקבוצה היריבה, כאשר הקבוצה היריבה, לא עושה 'חיים קלים'. והנמשל, או ליתר דיוק – כפי שהרבי אומר בשיחה – המקור ממנו השתלשל משחק הכדורגל – הוא העולם העגול ככדור, שניתן לכל יהודי ('גם את העולם נתן בליבם', ועל יהודי מוטלת החובה 'להבקיע שער', כלומר להכניס את העולם לתוך 'שער המלך', כלומר, שהעולם יתנהל כפי רצון ה')
בהמשך השיחה לומד הרבי הוראה בעבודת ה' מהמשחק, בו כל קבוצה צריכה לבעוט את הכדור – אל תוך השער של הקבוצה היריבה, כאשר הקבוצה היריבה, לא עושה 'חיים קלים'. והנמשל, או ליתר דיוק – כפי שהרבי אומר בשיחה – המקור ממנו השתלשל משחק הכדורגל – הוא העולם העגול ככדור, שניתן לכל יהודי ('גם את העולם נתן בליבם'), ועל יהודי מוטלת החובה 'להבקיע שער', כלומר להכניס את העולם לתוך 'שער המלך', כלומר, שהעולם יתנהל כפי רצון ה'.
 
אולם, בכדי שעבודתנו לא תהיה 'לחם חינם', מציב לנו הקב"ה יריבים, המפריעים לנו להבקיע שער, ואף מנסים לקחת את הכדור, ולהכניסו לתוך השער של 'פתחה של גיהנום'. אולם מטרת התחרות, היא לא לייאש אותנו חלילה, אלא לגלות בנו את מידת הנצח, כדי שנרצה, נתאמץ ובעזרת ה' ננצח. לא, לא באמצעות הראש, אלא דווקא עם הרגל – עם [[קבלת עול]]...


אולם, בכדי שעבודתנו לא תהיה 'לחם חינם, מציב לנו הקב"ה יריבים, המפריעים לנו להבקיע שער, ואף מנסים לקחת את הכדור, ולהכניסו לתוך השער של 'פתחה של גיהנום'. אולם מטרת התחרות, היא לא לייאש אותנו חלילה, אלא לגלות בנו את מידת הנצח, כדי שנרצה, נתאמץ ובעזרת ה' ננצח. לא, לא באמצעות הראש, אלא דווקא עם הרגל – עם קבלת עול...
לקראת סיום השיחה אמר הרבי: "[המדובר אודות] כדורגל, אין הכוונה שהשומעים שי' ילכו להתעניין כיצד משחקים ב'פוטבאל'; מי שעושה כן – אינו אלא קטן בדיעות וטיפש שבטיפשים, שכן אם ישנה אפשרות לנצל את הזמן ללימוד תורה ולקיים מצוות, ותמורת זאת הולכים לשחק ב'כדור' – אין זו אלא טיפשות הכי גדולה!
לקראת סיום השיחה אמר הרבי: "[המדובר אודות] כדורגל, אין הכוונה שהשומעים שי' ילכו להתעניין כיצד משחקים ב'פוטבאל'; מי שעושה כן – אינו אלא קטן בדיעות וטיפש שבטיפשים, שכן אם ישנה אפשרות לנצל את הזמן ללימוד תורה ולקיים מצוות, ותמורת זאת הולכים לשחק ב'כדור' – אין זו אלא טיפשות הכי גדולה!


כוונת המדובר, מכיוון שמדובר בילדים (בגיל או בדעת) שעדיין אינם מבינים את היוקר אשר ישנו בלימוד 'כסדר' [=כל הזמן] תורה, והולכים לשחק ב'כדור' – נדרש "חנוך לנער על-פי דרכו" ו"ימין מקרבת", ועל המחנכים לנצל את ה"אותיות המתאימות" וליטול את הרעיון המדובר ולהלבישו בסגנון ברור מתאים לילדים.
כוונת המדובר, מכיוון שמדובר בילדים (בגיל או בדעת) שעדיין אינם מבינים את היוקר אשר ישנו בלימוד 'כסדר' [=כל הזמן] תורה, והולכים לשחק ב'כדור' – נדרש "חנוך לנער על-פי דרכו" ו"ימין מקרבת", ועל המחנכים לנצל את ה"אותיות המתאימות" וליטול את הרעיון המדובר ולהלבישו בסגנון ברור מתאים לילדים.


{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
11,667

עריכות

תפריט ניווט