שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  14:09, 14 בנובמבר 2022
אין תקציר עריכה
==מחלוקתם ומעשיהם נגד חב"ד==
בתקופת [[מבצע אנטבה]] היו חיכוכים בין [[חסידות חב"ד]] וסאטמר, סביב הגדרת המבצע. ב[[חודש טבת]] שנת [[תשל"ז]] נזרקו אבנים על [[טנק מבצעים]]{{הערה|1=[https://col.org.il/news/132009 חסיד בוויליאמסבורג שהזהיר את חב"ד מראש על 'תכנוני' סאטמר] {{COL}}}} ופעם קשקשו חסידי סאטמר על קירות [[האוהל]]. פרשייה כואבת נוספת היא כששני חסידי סאטמר הגיעו ל[[אוהל הרבי הריי"צ]] והביאו לשם פגר של 'דבר אחר'. הרבי אז זעק על עניין זה ואמר שחייהם בסכנה ותקוותם היחידה היא לסור שוב לאוהל ולבקש את מחילתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. אחד מאותם חסידים אכן הלך לשם וביקש סליחה ומחילה, בעוד שהשני סירב ללכת והוא חלה לפתע ונפטר{{מקור}}.
  בקובץ "התקשרות" {{הערה|התקשרות, גליון 1474, י"ז מרחשוון תשפ"ג, מדור ניצוצי רבי, עמ' 15}}. מסופר אודות פרשייה זו: "בחודש שבט תשל"ז פגעו זדים [=מקהילת סאטמר] במזיד בציון הרבי הריי"צ בניו יורק, בין השאר הדביקו שם פשקווילים וכתבו דברי נאצה נגד הרבי.
במהלך ההתוועדות בט"ו בשבט, התבטא הרבי בחריפות רבה מאוד על העניין ואמר {{הערה|שיחות קודש תשל"ז, חלק א, עמ' 465 ואילך}}: "אם להתבטא "דבר המצער", יהיה זה מעט מדי... אפילו אם מדובר היה בבית החיים של אנשים פשוטים לגמרי.. מובן ופשוט לכל בר דעת ולכל איש מישראל, ואפילו גם שאינם בני ברית (גויים) מבינים זאת"...
הרבי סיפר בהרחבה אודות התנהגות בלתי הולמת שהתרחשה בעבר ברוסטוב בסביבות הציון של הרבי הרש"ב, והרבי הריי"צ הזהיר את הנוגעים בדבר לתקן את התנהגותם, וכשסירבו להישמע - נענשו קשות {{הערה| ראה גם: אג"ק כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ, חלק יד - מילואים, עמ' תמד [איגרת ה'שפח. - והיא קטע מאיגרת הרבי הריי"צ שנעתקה ע"י חתנו הרבי ב"רשימות"], וראה שם עמ' רצא [איגרת ה'ריד], ובהערה שם בשוה"ג, ד"ה בדבר הבית דירה.}}. הרבי קרא לכל המעורבים והשותפים במה שקרה בציון הרבי הריי"צ, לשוב בתשובה שלמה ולתקן את מעשם".
משתמש אלמוני

תפריט ניווט