שבור מלכא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
עריכה
מ (ניסוח) |
(עריכה) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
במסכת ברכות{{הערה|נו ב}} מוזכר בנוגע להתפלמסות שהיה לו עם רבא, שהוכיח לו כי חלומות של האדם נמשכים אחר מחשבותיו שביום. במסכת תענית{{הערה|כד ב}} הוא מוזכר בנוגע למעשה שרצה לצער את רבא, אך זכה לחלום מאמו שהזהירה אותו שלא כדאי לצער את היהודים כי כל תפילותיהם מתקבלות. בעקבות כך דרש שבור מלכא מרבא שיוריד גשם, מעשה שעורר עליו קטרוג בשמים. | במסכת ברכות{{הערה|נו ב}} מוזכר בנוגע להתפלמסות שהיה לו עם רבא, שהוכיח לו כי חלומות של האדם נמשכים אחר מחשבותיו שביום. במסכת תענית{{הערה|כד ב}} הוא מוזכר בנוגע למעשה שרצה לצער את רבא, אך זכה לחלום מאמו שהזהירה אותו שלא כדאי לצער את היהודים כי כל תפילותיהם מתקבלות. בעקבות כך דרש שבור מלכא מרבא שיוריד גשם, מעשה שעורר עליו קטרוג בשמים. | ||
לעומת זאת במסכת מועד קטן{{הערה|כו ב}} הוא מוזכר לרעה, כרוצח המונים אכזרי שהרג שנים עשר אלף יהודים. למרות זאת הוא התפאר בפני [[שמואל (אמורא)|שמואל]] שמעולם לא הרג יהודי, ובגמרא אכן מוסבר כי הם גרמו לעצמם, שמרדו בו. כמו כן מוזכר שבור כמי שלקח הרבה מיסים מרבא{{הערה|חגיגה ה, ב}}.0 | לעומת זאת במסכת מועד קטן{{הערה|כו ב}} הוא מוזכר לרעה, כרוצח המונים אכזרי שהרג שנים עשר אלף יהודים. למרות זאת הוא התפאר בפני [[שמואל (אמורא)|שמואל]] שמעולם לא הרג יהודי סתם, ובגמרא אכן מוסבר כי הם גרמו לעצמם, שמרדו בו. כמו כן מוזכר שבור כמי שלקח הרבה מיסים מרבא{{הערה|חגיגה ה, ב}}.0 | ||
במסכת סנהדרין{{הערה|מו, ב}} מוזכר בנוגע לשאלה ששאל את רב חמא מה מקור הקבורה מהתורה. | במסכת סנהדרין{{הערה|מו, ב}} מוזכר בנוגע לשאלה ששאל את רב חמא מה מקור הקבורה מהתורה. |