שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2,704 בתים ,  05:48, 27 באוקטובר 2022
ביטול העריכות האחרונות שע"י האנונימי
אדמו"ר הריי"צ סבל [[יסורים]] רבים במהלך חייו והחל משנת [[תר"צ]], כתוצאה ממחלה קשה, גברו ייסוריו והליכתו ודיבורו היו קשים עליו. ביום [[י' שבט תש"י]], בשבת פרשת בא בשעה שמונה בבוקר, הסתלק. למחרת, ביום ראשון [[י"א שבט]], התקיימה ההלוויה ועשרות אלפי אנשים ליוו את ארונו בדרכו ל[[בית עלמין|בית העלמין]] 'מונטיפיורי' ברובע קווינס שבניו יורק. על קברו בנו [[האוהל|אוהל]] מיוחד, ששופץ ושוכלל במהלך השנים.
 
===אדמו"ר נ"ע===
 
חלה את חוליו האחרון בכ"ז באדר א' [[תשנ"ב]]
בראשית חודש ניסן [[תשנ"ד]], שנתיים לאחר שחלה, שקע בתרדמת למשך כשלושה חודשים, ואושפז בבית הרפואה 'בית ישראל' עד פטירתו. ובמוצאי שבת, ליל ג' בתמוז תשנ"ד לאחר חצות הלילה, הסתלק הרבי.
 
בהלוויה השתתפו כמאה אלף איש, בהם אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור, הוא נקבר בארון קבורה שנבנה מהסטנדר והשולחן שעליהם התפלל ואחד משולחנות הלימוד בישיבה. כיוון שלא הותיר אחריו ילדים, אמרו המזכירים שלו קדיש יתום.
 
למחרת פטירתו הקדישו לה שניים מהעיתונים הגדולים של ניו יורק, את עמוד השער תחת הכותרת המשותפת "SEA OF GRIEF" (בעברית: "ים של אבל"). עם היוודע דבר הפטירה, הוציא ראש הממשלה יצחק רבין הודעה: "ראש הממשלה ושר הביטחון משתתף בצערה של משפחתו של הרבי ובצערה של קהילת חב"ד, עם פטירת הרב מנחם מנדל שניאורסון, זכר צדיק לברכה. פטירתו של הרבי היא אבידה לעם היהודי כולו. הלך לעולמו תלמיד חכם גדול, מנהיג דגול, מגדולי המעש למען יהודי העולם וקהילות נידחות". יומיים לאחר מכן קיימה הכנסת דיון לרגל פטירת הרבי והחליטה על אספת מליאה מיוחדת ביום השלושים.
 
פטירתו הביאה לפילוג בקרב החסידים. רוב אנשי הזרם המשיחי בחב"ד סבורים כי פטירתו לא הייתה ניסיון, והם ממשיכים לכנותו בתואר: "שליט"א".
 
הרבי נקבר ב"אוהל" שבו נקבר קודם לכן הרבי ריי"ץ נ"ע, בחלקת אגודת חסידי חב"ד בבית החיים מונטיפיורי בקווינס, ניו יורק. יהודים רבים עולים לקברו, במטרה לבקש רחמי שמים, ברכה והצלחה. העולים נוהגים לרשום את בקשותיהם ולקרוא אותן ואחר כך לקרוע את הדף ולהניח את הקרעים במקום. מערכת פקסים ודואר אלקטרוני מקבלת בקשות לברכות מכל רחבי העולם, וגם הן מועברות אל הקבר. מדי שנה, בתאריך פטירתו העברי, נוהגים לעלות לקברו עשרות אלפי בני אדם.
==אוהל הצדיק==
10,383

עריכות

תפריט ניווט