כוונת המצוות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 209 בתים ,  24 באוקטובר 2022
אין תקציר עריכה
 
שורה 30: שורה 30:


בנוסף לכך, בכל מצווה יש כוונה מיוחדת הקשורה עם האור האלוקי שנמשך על ידי המצוה. וכמו מצות תפילין שענינה הוא שעל ידה תהי' המשכת ד' מוחין, שלכן יש ד' פרשיות בתפילין כנגד ד' המוחין, וע"י ל"ב חוטים שבמצות ציצית ממשיכים ל"ב נתיבות חכמה, וע"י סכך הסוכה ממשיכים בחי' הכתר{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/24/16/202.htm שיחת שבת פרשת חיי שרה תשי"ט].}}, וכאשר האדם מכוון את כוונת המצווה, הוא נעשה כלי אל האור והאור 'נדבק' בו.
בנוסף לכך, בכל מצווה יש כוונה מיוחדת הקשורה עם האור האלוקי שנמשך על ידי המצוה. וכמו מצות תפילין שענינה הוא שעל ידה תהי' המשכת ד' מוחין, שלכן יש ד' פרשיות בתפילין כנגד ד' המוחין, וע"י ל"ב חוטים שבמצות ציצית ממשיכים ל"ב נתיבות חכמה, וע"י סכך הסוכה ממשיכים בחי' הכתר{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/24/16/202.htm שיחת שבת פרשת חיי שרה תשי"ט].}}, וכאשר האדם מכוון את כוונת המצווה, הוא נעשה כלי אל האור והאור 'נדבק' בו.
הרבי כותב בלוח היום יום{{הערה|ב' תשרי.}} כי "העוסק בכוונות צריך ללמוד הענינים ברור ב[[כתבי האריז"ל]], ואז כוונתו רצויה".


משל נוסף שמובא בחסידות לכוונת המצוות הוא שכמו שבפרי יש את גרעין הפרי ואת הבשר שלו הכולל טעם וריח, כך במצוות יש את מעשה המצוות הנמשל לגרעין, את ברכת המצוות שנמשלת לריח, וכוונת המצוות שנמשלת לטעם{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/32/index.htm מאמר ד"ה 'אחת שאלתי' פרשת נצבים וילך תשט"ו].}}.
משל נוסף שמובא בחסידות לכוונת המצוות הוא שכמו שבפרי יש את גרעין הפרי ואת הבשר שלו הכולל טעם וריח, כך במצוות יש את מעשה המצוות הנמשל לגרעין, את ברכת המצוות שנמשלת לריח, וכוונת המצוות שנמשלת לטעם{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/32/index.htm מאמר ד"ה 'אחת שאלתי' פרשת נצבים וילך תשט"ו].}}.
31,108

עריכות

תפריט ניווט