עפעפיים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 13 בתים ,  29 בספטמבר 2022
(יצירת דף עם התוכן "העפעפיים הן העור הנסגר ומכסה את העיניים בעת השינה, ובלשון ארמית נקראות "גבינין" או...")
 
שורה 14: שורה 14:


==בפנימיות עתיק==
==בפנימיות עתיק==
לגבי פנימיות עתיק ([[רדל"א]] אומר הזוהר{{הערה|זח"ג באדרא רבא נשא קכ"ט ע"ב, בתרגום חופשי}} כל מה שבא מצד החסדים אין כיסוי על עיניו ולא עפעפיים -  וכל שכן "הראש הלבן" (פנימיות עתיק, עליו נאמר "לית שמאלה בהאי עתיקא" – שכולו חסדים בלבד). אמר ר' שמעון לר' אבא היכן רמוז דבר זה? ענה לו בדגי הים, שאין כסוי לעיניהם ואין להם גבינים, ואינם ישנים ואינם צריכים שמירה על עיניהם. ואם הם כך - כל שכן עתיקא.
לגבי פנימיות עתיק ([[רדל"א]]) אומר הזוהר{{הערה|זח"ג באדרא רבא נשא קכ"ט ע"ב, בתרגום חופשי}} כל מה שבא מצד החסדים אין כיסוי על עיניו ולא עפעפיים -  וכל שכן "הראש הלבן" (פנימיות עתיק, עליו נאמר "לית שמאלה בהאי עתיקא" – שכולו חסדים בלבד). אמר ר' שמעון לר' אבא היכן רמוז דבר זה? ענה לו בדגי הים, שאין כסוי לעיניהם ואין להם גבינים, ואינם ישנים ואינם צריכים שמירה על עיניהם. ואם הם כך - כל שכן עתיקא.


מסביר זאת אדמו"ר הצ"צ{{הערה|אוה"ת שה"ש תק"י ב'}}, ש[[אתערותא דלתתא]] ומעשה התחתונים מגיע רק עד ז' תחתונות דעתיק, ועל כן בבחינה זו (ג"ר דעתיק, שמשם נמשך הטל) אין העוון תופס מקום, ולכן לא שייך שם כלל הסתלקות האורות מחמת מעשה התחתונים – וממילא גם לא שייכת סגירת העיניים (ולכן אין שם עפעפיים).
[[אדמו"ר הצמח צדק]] מסביר זאת{{הערה|אוה"ת שה"ש תק"י ב'}}, ש[[אתערותא דלתתא]] ומעשה התחתונים מגיע רק עד ז' תחתונות דעתיק, ועל כן בבחינה זו (ג"ר דעתיק, שמשם נמשך הטל) אין העוון תופס מקום, ולכן לא שייך שם כלל הסתלקות האורות מחמת מעשה התחתונים – וממילא גם לא שייכת סגירת העיניים (ולכן אין שם עפעפיים).


==עניינו בעבודת ה'==
==עניינו בעבודת ה'==
31,129

עריכות

תפריט ניווט