יחיאל מיכל אפשטיין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 33: שורה 33:
רבי יחיאל מיכל שהה בליובאוויטש תקופה מסוימת, ועזב אותה לאחר תקופה קצרה. יש אומרים בגלל מעשה מסוים שפגם בכבודו או ביזהו{{הערה|1=ר' [[יהושע מונדשיין]], ש"'''מקובל בקרב חסידי חב"ד''', שאביו עזב את ליובאוויטש בחרון-אף על אשר אחד מגדולי החסידים נהג בו שלא בכבוד המגיע לו לדעתו". [http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=785 מקור ברוך - מקור הכזבים].}}.
רבי יחיאל מיכל שהה בליובאוויטש תקופה מסוימת, ועזב אותה לאחר תקופה קצרה. יש אומרים בגלל מעשה מסוים שפגם בכבודו או ביזהו{{הערה|1=ר' [[יהושע מונדשיין]], ש"'''מקובל בקרב חסידי חב"ד''', שאביו עזב את ליובאוויטש בחרון-אף על אשר אחד מגדולי החסידים נהג בו שלא בכבוד המגיע לו לדעתו". [http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=785 מקור ברוך - מקור הכזבים].}}.


נכדו החוקר מאיר בר אילן כותב בספרו "מוולוזי'ן עד ירושלים"{{הערה|עמ' ל"ח.}} שישנה הסכמה מהצמח צדק לספרו של סבו ר' [[יחיאל מיכל עפשטיין]], "ערוך השולחן". אולם לא ידוע על מקור נוסף בו אוזכרה הסכמה זו.
נכדו החוקר מאיר בר אילן כותב בספרו "מוולוזי'ן עד ירושלים"{{הערה|עמ' ל"ח.}} שישנה הסכמה מהצמח צדק לספרו של סבו "ערוך השולחן". אולם לא ידוע על מקור נוסף בו אוזכרה הסכמה זו.


בנו של רבי יחיאל מיכל, ר' ברוך אפשטיין, בנקאי ותלמיד חכם, כותב בספרו 'מקור ברוך' כי הוא שהה במחיצתו של הצ"צ במשך למעלה מחודש ימים, ובכל יום ויום היה נכנס אליו פעם או פעמיים, ובכל פעם שהה במחיצתו כמה וכמה שעות{{הערה|1= מקור ברוך בתחילת פרק כ.}} אף הפציר בו שיתעכב אצלו עוד שבוע ימים{{הערה|1=עמ' 1630.}}
בנו של רבי יחיאל מיכל, ר' ברוך אפשטיין, בנקאי ותלמיד חכם, כותב בספרו 'מקור ברוך' כי הוא שהה במחיצתו של הצ"צ במשך למעלה מחודש ימים, ובכל יום ויום היה נכנס אליו פעם או פעמיים, ובכל פעם שהה במחיצתו כמה וכמה שעות{{הערה|1= מקור ברוך בתחילת פרק כ.}} אף הפציר בו שיתעכב אצלו עוד שבוע ימים{{הערה|1=עמ' 1630.}}

תפריט ניווט