39,916
עריכות
(דף חדש: {{בעבודה}}טוב להרגיל עצמו לומר מיד שניעור נוסח זה מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה. רבה …) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעבודה}} | |||
טוב להרגיל עצמו לומר מיד שניעור זה נוסח, כדי על ידי זה יזכור את ה' הנצב עליו ויקום בזריזות. | |||
מכיון שבנוסח זה | מכיון שבנוסח זה של מודה אני אין בו שם מז' שמות שאינן נמחקין אין איסור לאמרו קודם נטילת ידים בעוד שאין ידיו נקיות.<REF>פסקי הסידור.</REF> | ||
ענינו של | == ענינו של מודה אני על פי הפשט == | ||
– | ענינו של "מודה אני כו'" ע"פ חלק הפשט שבתורה הוא – הודאה לה' על "שהחזרת בי נשמתי". ואף שמברכים על החזרת הנשמה ברכת אלקי נשמה, מ"מ צריך לומר גם "מודה אני כו'", כי החיוב להודות על החזרת הנשמה הוא מיד כשניעור משינתו. | ||
– כי כמו שהחיוב דברכת הנהנין הוא מיד כשנהנה (ועוד טרם שנהנה), כן גם החיוב דברכת הודאה על החזרת הנשמה [שהיא הנאה היותר גדולה, וכוללת את כל ההנאות הפרטיות שבעולם] הוא מיד כשניעור משינתו. | |||
ובהיות ש[[ברכת אלקי נשמה]], להיותה בהזכרת השם, א"א לאומרה (עכשיו) קודם נט"י, צריך להודות על החזרת הנשמה מיד כשניעור משינתו באמירת מודה אני עכ"פ. | |||
== ענינו של מודה אני על פי הרמז == | |||
ענינו של מודה אני כו' ע"פ חלק הרמז שבתורה: החזרת | ענינו של מודה אני כו' ע"פ חלק הרמז שבתורה: החזרת ה[[נשמה]] בכל בוקר רומזת ל[[תחיית המתים]]. כי [[שינה]] היא אחד מששים במיתה, ובמילא, החזרת הנשמה היא מעין תחה"מ. וזהו "שהחזרת בי נשמתי כו' רבה אמונתך": מזה ש"החזרת בי נשמתי", אנו יודעים ש"רבה אמונתך" ל[[תחיית המתים]].<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/inyono/10&search=%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%94+%D7%90%D7%A0%D7%99 ענינה של תורת החסידות]</REF> | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תפילה]] |
עריכות