עמרם בלויא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 160 בתים ,  1 בספטמבר 2022
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:


==הקשר שלו לחסידות חב"ד==
==הקשר שלו לחסידות חב"ד==
כאשר נפגש [[הרבי הריי"צ]] עם הרב [[אברהם יצחק הכהן קוק]] בארץ ישראל רצה ר' עמרם בלויא להפיץ פשקווילים נגד אותה פגישה. בתור ראש ואחד להנטורי קרתא. אך לאחר שאחיו הגדול הרב משה בלויא. (ממקימי אגודת ישראל בארץ הקודש). שיכנע אותו שלא יעשה זאת שרף רבי עמרם את כל הפשקווילים{{מקור}}.
כאשר נפגש [[הרבי הריי"צ]] עם הרב [[אברהם יצחק הכהן קוק]] בארץ ישראל רצה ר' עמרם בלויא להפיץ פשקווילים נגד אותה פגישה. בתור ראש ואחד להנטורי קרתא. אך לאחר שאחיו הגדול הרב משה בלויא. (ממקימי אגודת ישראל בארץ הקודש). שיכנע אותו שלא יעשה זאת שרף רבי עמרם את כל הפשקווילים{{מקור}}<ref>ראה גם על חומותיך ירושלים עמ' קיב</ref>.


במכתב משנת תשט"ז ערב ר"ה דשנת תשי"ז הרבי מעורר את ר' עמרם שיעשה שיעור חסידות אצלו בבית הכנסת עוד לפני ראש השנה. על אף שתלמידיו של ר' עמרם היו נגד חסידות ואף הפיצו דברים נגדה בעיתון החומה. הוא לא היסס, ועוד בערב ראש השנה אסף את מתפללי בית הכנסת ומסרו שם שיעור חסידות כהוראתו של הרבי.
במכתב משנת תשט"ז ערב ר"ה דשנת תשי"ז הרבי מעורר את ר' עמרם שיעשה שיעור חסידות אצלו בבית הכנסת עוד לפני ראש השנה. על אף שתלמידיו של ר' עמרם היו נגד חסידות ואף הפיצו דברים נגדה בעיתון החומה. הוא לא היסס, ועוד בערב ראש השנה אסף את מתפללי בית הכנסת ומסרו שם שיעור חסידות כהוראתו של הרבי<ref>ראה שמן ששון מחבריך בערכו, ובס' ר' אברהם הערש</ref>.


ר' עמרם היה בידידות נפש עם החסיד ר' [[אברהם הערש כהן]]. והיה מתייעץ איתו רבות.
ר' עמרם היה בידידות נפש עם החסיד ר' [[אברהם הערש כהן]]. והיה מתייעץ איתו רבות.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט