846
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
== "הם קורעים ממני חתיכת בשר" == | == "הם קורעים ממני חתיכת בשר" == | ||
בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא | בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא רבנוי לר' טוביה פלס לחדרו הק'. | ||
באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא: | באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא: | ||
שורה 26: | שורה 26: | ||
== "כפשוט מופרך לגמרי" == | == "כפשוט מופרך לגמרי" == | ||
בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את | בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את רבנו האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח. | ||
מענה הרבי היה: | מענה הרבי היה: | ||
שורה 47: | שורה 47: | ||
== "און ווערן משיח" == | == "און ווערן משיח" == | ||
בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר | בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר רבנו כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל". | ||
באותה שיחה הבהיר | באותה שיחה הבהיר כ"ק אדמו"ר שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד. | ||
המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח". | המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח". | ||
שורה 56: | שורה 56: | ||
''- ע"פ צילום ההגהה | ''- ע"פ צילום ההגהה | ||
== "אין כל חיוב '''כלל''' לחפש מיהו המשיח" == | |||
ימים ספורים לפני [[כ"ז אדר ראשון תשנ"ב|ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב]], כתב רבנו [[מענה]] בכתב-יד-קודשו. הדברים ברורים ומדברים בעד עצמם: | |||
'''"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו' אבל מ"ע מהת'''' [=מצוות עשה מהתורה]: '''אהבת כאו"א''' [=כל אחד ואחד] '''מישראל, ושלילת המחלוקת וכו' בתכלית – ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל".''' | |||
מילים ספורות אלה מעידות כי רבנו צפה בבירור את תוצאות כל המגמה, של העיסוק בשאלת זהותו של משיח, והזהיר כי תוצאתה תהיה מחלוקת והפך אהבת-ישראל, בשעה ש"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח". |
עריכות