משתמש:קלארקייט: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 925 בתים ,  29 באוגוסט 2022
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:


== "הם קורעים ממני חתיכת בשר" ==
== "הם קורעים ממני חתיכת בשר" ==
בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא הרבי לר' טוביה פלס לחדרו הק'.
בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא רבנוי לר' טוביה פלס לחדרו הק'.


באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא:
באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא:
שורה 26: שורה 26:


== "כפשוט מופרך לגמרי" ==
== "כפשוט מופרך לגמרי" ==
בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את הרבי האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח.  
בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את רבנו האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח.  


מענה הרבי היה:
מענה הרבי היה:
שורה 47: שורה 47:
== "און ווערן משיח" ==
== "און ווערן משיח" ==


בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר הרבי כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל".
בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר רבנו כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל".


באותה שיחה הבהיר הרבי שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד.
באותה שיחה הבהיר כ"ק אדמו"ר שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד.


המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".
המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".
שורה 56: שורה 56:


''- ע"פ צילום ההגהה
''- ע"פ צילום ההגהה
== "אין כל חיוב '''כלל''' לחפש מיהו המשיח" ==
ימים ספורים לפני [[כ"ז אדר ראשון תשנ"ב|ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב]], כתב רבנו [[מענה]] בכתב-יד-קודשו. הדברים ברורים ומדברים בעד עצמם:
'''"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו' אבל מ"ע מהת'''' [=מצוות עשה מהתורה]: '''אהבת כאו"א''' [=כל אחד ואחד] '''מישראל, ושלילת המחלוקת וכו' בתכלית – ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל".'''
מילים ספורות אלה מעידות כי רבנו צפה בבירור את תוצאות כל המגמה, של העיסוק בשאלת זהותו של משיח, והזהיר כי תוצאתה תהיה מחלוקת והפך אהבת-ישראל, בשעה ש"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח".
846

עריכות

תפריט ניווט