ימי בין המצרים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 29: שורה 29:
* נוהגים שלא ללבוש [[בגד|בגדים]] מכובסים, (נוהגים ללבוש את כל ה[[בגד|בגדים]] לפני, או בדיעבד במקרה ששכחו ללבוש לפני ראש חודש לדרוך על הבגד כדי שיאבד את גיהוצו)
* נוהגים שלא ללבוש [[בגד|בגדים]] מכובסים, (נוהגים ללבוש את כל ה[[בגד|בגדים]] לפני, או בדיעבד במקרה ששכחו ללבוש לפני ראש חודש לדרוך על הבגד כדי שיאבד את גיהוצו)
   
   
הרבי היה לובש את החולצות בערב [[ראש חודש]] ופושטו מייד באופן שהשרוול מתהפך לפנים וכך היה תולהו על הקולב לסימן שכבר לבשו, באם בשעת הפשטת החולצה השרוול לא התהפך, היה חוזר ולובשו ופושטו שוב.{{הערה|1=מתוך רשימה של המשב"ק הרב [[חס"ד הלברשטם]].}}
הרבי היה לובש את החולצות בערב [[ראש חודש]] ופושטן מייד באופן שהשרוול מתהפך לפנים וכך היה תולה אותם על הקולב לסימן שכבר לבשום, באם בשעת הפשטת החולצה השרוול לא התהפך, היה חוזר ולובשו ופושטו שוב.{{הערה|1=מתוך רשימה של המשב"ק הרב [[חס"ד הלברשטם]].}}


בשנת [[תשל"ה]] עורר הרבי לערוך [[סיומי מסכת בתשעת הימים|סיומי מסכתות]] וסעודת מצווה בתשעת הימים, ולצרף - בימי החול - נתינה לצדקה,{{הערה|1=שם.}} ובשנת [[תנש"א]] הורה להמשיך בכך עד ל[[ט"ו באב]] ועד בכלל{{הערה|שיחת שבת פרשת דברים תנש"א}}.
בשנת [[תשל"ה]] עורר הרבי לערוך [[סיומי מסכת בתשעת הימים|סיומי מסכתות]] וסעודת מצווה בתשעת הימים, ואף להתחיל עם הסיומים לפני ר"ח מנחם אב{{מקור}}, ולצרף - בימי החול - נתינה לצדקה,{{הערה|1=שם.}} ובשנת [[תנש"א]] הורה להמשיך בכך עד ל[[ט"ו באב]] ועד בכלל{{הערה|שיחת שבת פרשת דברים תנש"א}}.


החומרות שנוהגים מתחילות מראש [[חודש אב]] ומנהג חב"ד הוא כמנהג האשכנזים ולא כמנהג הספרדים המחמירים רק בשבוע שחל בו תשעה באב.
החומרות שנוהגים מתחילות מראש [[חודש אב]] ומנהג חב"ד הוא כמנהג האשכנזים ולא כמנהג הספרדים המחמירים רק בשבוע שחל בו תשעה באב.

תפריט ניווט