ביתא ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 491 בתים ,  14 ביולי 2022
שורה 48: שורה 48:
*הראשון להכיר ביהדותם באופן מלא היה הרב [[עובדיה יוסף]] שהוציא פסק הלכתי המצדד בדעה זו בשנת [[תשל"ג]]{{הערה|היה זה קודם התמנותו לרב הראשי, ובניגוד לעמדתם הברורה של הרבנים הראשיים שלא קיבלו את פסיקתו ודרשו שבני הקהילה יעברו גיור לחומרא. רק בשנת [[תש"פ]] אומצה דעתו באופן רישמי על ידי הרבנות הראשית.}}.
*הראשון להכיר ביהדותם באופן מלא היה הרב [[עובדיה יוסף]] שהוציא פסק הלכתי המצדד בדעה זו בשנת [[תשל"ג]]{{הערה|היה זה קודם התמנותו לרב הראשי, ובניגוד לעמדתם הברורה של הרבנים הראשיים שלא קיבלו את פסיקתו ודרשו שבני הקהילה יעברו גיור לחומרא. רק בשנת [[תש"פ]] אומצה דעתו באופן רישמי על ידי הרבנות הראשית.}}.
*במקרה דומה של קהילת 'בני ישראל' שעלו מהודו עם מאפיינים דומים{{הערה|ומבחינה הלכתית אף טוב יותר, כיון שלא התערבו בגויים ונודעו בשמירה המוקפדת שלהם על חיי המשפחה.}}, פסק הרב [[שאול ישראלי]] שאף שהם יהודים ומותר להם להתחתן עם יהודים - אסור להם להתחתן עם כהנים{{הערה|"'בני ישראל' מהודו מהו דינם לעניין נישואין", בתוך בני ישראל בהוצאת הרבנות הראשית, תשכ"ב.}}, ואילו הרב [[עובדיה הדאיה]]{{הערה|1=[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/shana/kashrut-2.htm כשרות עדת "בני ישראל" מהודו] הרב עובדיה הדאיה.}} דרש שיעברו גיור לחומרא ועם זאת אסר אותם גם לאחר הגיור להנשא לכהונה, ולדעתו הצטרף הרב [[משה פיינשטיין]]{{הערה|מכתב מהרב פיינשטיין  לרב ד' לוי מציריך, מובא בפסקי דין ירושלים, כרך ה, עמ' רע"ט.}}, ואילו הרב [[משה שטרנבוך]]{{הערה|שו"ת תשובות והנהגות, חלק ב' סימן תרפ"ה.}} פסק שאין אפשרות להתיר את כלל הקהילה כיון שלצורך כך יש לקבץ את כלל חכמי ישראל והדבר לא מתאפשר בדורנו, והדרך היחידה להתיר היא בתנאי שכל אחד יעבור באופן אישי גיור מלא, וכך פסק גם הרב [[שלמה זלמן אוירבך]], הרב שלמה שמשון קרליץ והרב [[נסים קרליץ]].
*במקרה דומה של קהילת 'בני ישראל' שעלו מהודו עם מאפיינים דומים{{הערה|ומבחינה הלכתית אף טוב יותר, כיון שלא התערבו בגויים ונודעו בשמירה המוקפדת שלהם על חיי המשפחה.}}, פסק הרב [[שאול ישראלי]] שאף שהם יהודים ומותר להם להתחתן עם יהודים - אסור להם להתחתן עם כהנים{{הערה|"'בני ישראל' מהודו מהו דינם לעניין נישואין", בתוך בני ישראל בהוצאת הרבנות הראשית, תשכ"ב.}}, ואילו הרב [[עובדיה הדאיה]]{{הערה|1=[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/shana/kashrut-2.htm כשרות עדת "בני ישראל" מהודו] הרב עובדיה הדאיה.}} דרש שיעברו גיור לחומרא ועם זאת אסר אותם גם לאחר הגיור להנשא לכהונה, ולדעתו הצטרף הרב [[משה פיינשטיין]]{{הערה|מכתב מהרב פיינשטיין  לרב ד' לוי מציריך, מובא בפסקי דין ירושלים, כרך ה, עמ' רע"ט.}}, ואילו הרב [[משה שטרנבוך]]{{הערה|שו"ת תשובות והנהגות, חלק ב' סימן תרפ"ה.}} פסק שאין אפשרות להתיר את כלל הקהילה כיון שלצורך כך יש לקבץ את כלל חכמי ישראל והדבר לא מתאפשר בדורנו, והדרך היחידה להתיר היא בתנאי שכל אחד יעבור באופן אישי גיור מלא, וכך פסק גם הרב [[שלמה זלמן אוירבך]], הרב שלמה שמשון קרליץ והרב [[נסים קרליץ]].
*הרב [[יוסף שלום אלישיב]] טען שיש לגייר אותם עוד לפני עלייתם לארץ הקודש בשעה שהרצון שלהם לעלות הוא בשיא התוקף ומוכנים לעשות כל הליך נצרך בשביל לעלות לארץ, וממילא קבלת המצוות שלהם תהיה בשלימות ובאמת, ואף אם לאחר שיעלו לארץ יתרופפו משמירת המצוות לגמרי, לגיור יהיה תוקף הלכתי.


==התייחסות הרבי==
==התייחסות הרבי==
31,667

עריכות

תפריט ניווט