פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 53 בתים ,  08:17, 23 ביוני 2022
ר' אברהם נולד ב[[עיירה]] החסידית [[נעוול]] לאביו הרב [[פרץ חן (ברמ"ש)|פרץ חן]] בשנות הרדיפה אחר הדת ב[[רוסיה]], וחרף הסכנה שבדבר חונך לקיום ה[[תורה]] ו[[מצוות]] בשלמות גם במחיר [[מסירות נפש]]. יחד עם שני אחיו, ר' [[בערק'ה חן|בערק'ה]] ו[[דוד לייב חן|דוד לייב]] נשלח ללמוד בישיבות [[תומכי תמימים]], וכשר' פרץ נתפס, עצרו השלטונות גם את שאר בניו ובתוכם ר' אברהם אהרון. כשהשלטונות נוכחו לדעת כי הרדיפות אחר המשפחה לא מועילים רכושם הוחרם ובני המשפחה גורשו מהעיר, ומשם עברו ל[[קרמנצ'וג]].
השתדך בחורף [[תרח"צ]] בא בקשרי השידוכין עם בתו של הרב החסיד ר' [[יצחק רסקין]] מ[[נעוועל]], מינה. בב' באדר תרח"צ נאסר הרב רסקין יחד עם עשרים וחמישה החסידי חב"ד בלנינגרד. ברגע האחרון לפני שהוציאו אותו הקלגסים מביתו ציווה לעבר אשתו ובנותיו שיעשו את החתונה בזמן הקרוב ולא יחכו לו.
את החתונה ערכו בליל בדיקת חמץ, לפני שימי ספירת העומר יחלו, כששמחה ועצב משמשים בערבוביה.
לאחר חתונתם התפרנסו בדיקות בדחיקות רבה בעבודות כפיים פשוטות, שכן לא ניתן היה למצוא עבודה מכובדת שאפשר להיעדר ממנה בשבתות.  בחורף תרצ"ט נולד בנם בכורם חיים בן ציון.
בסיום [[מלחמת העולם השנייה]] חזרו לעיר מגוריהם לנינגרד, לאחר שנמלטו ממנה. כשנודע שמתארגנת בריחה דרך עיר הגבול [[לבוב]], הם נסעו מיד ללבוב בניסיון לצאת את רוסיה.
25

עריכות