39,916
עריכות
שורה 192: | שורה 192: | ||
אכן כן, מה מאידך גיסא יש לזכור דפעמים אמרינן "מה לי קרא", ומכאן אתה למד דהתורה צריכה להעיד דמתוקה היא מנופת צופים- דאין זה בא בסברא ממילא, וזה חידוש אמיתי--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 06:09, 10 במרץ 2010 (UTC) | אכן כן, מה מאידך גיסא יש לזכור דפעמים אמרינן "מה לי קרא", ומכאן אתה למד דהתורה צריכה להעיד דמתוקה היא מנופת צופים- דאין זה בא בסברא ממילא, וזה חידוש אמיתי--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 06:09, 10 במרץ 2010 (UTC) | ||
:זייער שיין. אגב, שמעתי חידוש יפה. למה לפני ק"ש מברכים יוצר אור ואהבת עולם? מה הקשר בין גדלות הבורא לתורה? | |||
ומה הצירוף הנ"ל במזמור לדוד השמים מספרים כבוד קל וכו', עדות ה' נאמנה כו' מתוקה מדבש? | |||
הביאור הוא כך: הרמב"ם כותב בספר המצוות כי יש שני דרכים להגיע לאהבת ה'. הראשונה היא על ידי התבוננות בפעולותיו, והשניה היא התבוננות בעמקות וחכמת התורה. | |||
לכן לפני שאומרים ואהבת את ה' אלקיך, אין טעם לברך על מצווה זו, אלא על מה שהוא מעשה המצווה עצמו, שזה התבוננות בגדלות ה' ובתורה, ולכן מברכים יוצר אור, ואהבת עולם. יפה? --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 06:16, 10 במרץ 2010 (UTC) |
עריכות