גידים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 25 בתים ,  19 ביוני 2022
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
שורה 8: שורה 8:


==גידי הבשר==
==גידי הבשר==
{{הערה|תורת שמואל תרל"ג ח"ב, להבין ההפרש שבין תורה למצות}}בשר הגוף משתלשל מבינה (קו השמאל, גבורות), והעצמות משתלשלות מחכמה (קו הימין, חסדים). מאחר והחכמה נעלית מאד מהבינה ואינה יכולה להתגלות בה כמות שהיא, השפעתה לבינה היא דרך גידים דקים (המשתלשלים ממוח הדעת). העניין בזה בעבודת ה': אחד הטעמים לכך שהמצוות נקראות איברים (איברין דמלכא) הוא כי כמו שכל איבר כלול מבשר גידים ועצמות - כך כל מצווה כלולה מגוף המצווה (קיומה המעשי), כוונתה וברכת המצווה. גוף המצווה הוא ה"בשר" שלה, הכוונה היא עצם המצווה ואילו הברכה (ה"קול") היא המקשרת וממשיכה את הכוונה במעשה.
'''תפקידם בגוף:''' {{הערה|תורת שמואל תרל"ג ח"ב, להבין ההפרש שבין תורה למצות}}בשר הגוף משתלשל מבינה (קו השמאל, גבורות), והעצמות משתלשלות מחכמה (קו הימין, חסדים). מאחר והחכמה נעלית מאד מהבינה ואינה יכולה להתגלות בה כמות שהיא, השפעתה לבינה היא דרך גידים דקים (המשתלשלים ממוח הדעת).
 
'''עניינם בעבודה: '''אחד הטעמים לכך שהמצוות נקראות איברים (איברין דמלכא) הוא כי כמו שכל איבר כלול מבשר גידים ועצמות - כך כל מצווה כלולה מגוף המצווה (קיומה המעשי), כוונתה וברכת המצווה. גוף המצווה הוא ה"בשר" שלה, הכוונה היא עצם המצווה ואילו הברכה (ה"קול") היא המקשרת וממשיכה את הכוונה במעשה.


==גידי הדם והרוח==
==גידי הדם והרוח==
1,593

עריכות

תפריט ניווט