3,771
עריכות
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 210: | שורה 210: | ||
לידע הכללי בנושא: שירת היחי הקבועה בנ"ג הגיעה דווקא באתערותא דלעילא כשהילידים '''הכריזו''' "יחי אדוננו ... מלך המשיח לעולם ועד" בשמח"ת תשנ"ג והרבי החל בתנועות עידוד חזקות ונמרצות בראשו הקדוש והקהל המופתע התחיל לשיר עם המילים (עד אז היו ע"ז מלחמות וחששות כי באמת מנ"א נ"ב לא יצאו עם דעה אחידה האם בוודאי שרצונו הק' בעיסוק פומבי וציבורי בעניין) והרבי עודד נמרצות שוב וכך פרצה שירה סוערת בעידודו הק', בהמשך לכך נכנסו רבנים לחדר המיוחד למחרת ואמרו פס"ד שהרבי מלך המשיח והרבי עודדם ובהמשך לזה נהייתה קביעות של שירה זו שזכתה לעידודים שהיו לעיתים נמרצים ביותר וטיפשי על גבול ההזוי לומר שהרבי מעודד בראש חודש כסלו נ"ג את שירת היחי בתנועות חזקות ונרמצות בידו הקדושה כדי שלא יהיה בלאגן...--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:17, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:17, 18 ביוני 2022 (UTC) | לידע הכללי בנושא: שירת היחי הקבועה בנ"ג הגיעה דווקא באתערותא דלעילא כשהילידים '''הכריזו''' "יחי אדוננו ... מלך המשיח לעולם ועד" בשמח"ת תשנ"ג והרבי החל בתנועות עידוד חזקות ונמרצות בראשו הקדוש והקהל המופתע התחיל לשיר עם המילים (עד אז היו ע"ז מלחמות וחששות כי באמת מנ"א נ"ב לא יצאו עם דעה אחידה האם בוודאי שרצונו הק' בעיסוק פומבי וציבורי בעניין) והרבי עודד נמרצות שוב וכך פרצה שירה סוערת בעידודו הק', בהמשך לכך נכנסו רבנים לחדר המיוחד למחרת ואמרו פס"ד שהרבי מלך המשיח והרבי עודדם ובהמשך לזה נהייתה קביעות של שירה זו שזכתה לעידודים שהיו לעיתים נמרצים ביותר וטיפשי על גבול ההזוי לומר שהרבי מעודד בראש חודש כסלו נ"ג את שירת היחי בתנועות חזקות ונרמצות בידו הקדושה כדי שלא יהיה בלאגן...--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:17, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:17, 18 ביוני 2022 (UTC) | ||
{{שבירה}}אין עיתותי בידי לכתוב כעת, אמשיך בל"נ מאוחר יותר , אך כעת אגיב בקצרה: {{ציטוטון|שזה יגרום להיפך הענין שבת אחים גם יחד שאם הוא ייצא יהיה חלק שגם יצא ובמילא יגרם היפך השבת אחים כו'}} - אולי המילה בלאגן לא היא המתאימה - אבל בהחלט בשביל לשמור על האוירה המכובדת והנעימה וכו' - הרבי לא עצר את השירה. [ובנוגע לנ"ב-נ"ד: ממ"נ, אם לפני כ"ז אדר, הרבי נמנע מלעצור את העידוד בעת השירה - כ"ש לאחר כ"ז אדר, לאחר המאורע המצער.] שום התעקשות להכניס את המילה שיתוק - מה לעשות שזו המילה היחידה שראיתי לנכון לכתוב בנושא. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 21:47, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:47, 18 ביוני 2022 (UTC) | {{שבירה}}אין עיתותי בידי לכתוב כעת, אמשיך בל"נ מאוחר יותר , אך כעת אגיב בקצרה: {{ציטוטון|שזה יגרום להיפך הענין שבת אחים גם יחד שאם הוא ייצא יהיה חלק שגם יצא ובמילא יגרם היפך השבת אחים כו'}} - אולי המילה בלאגן לא היא המתאימה - אבל בהחלט בשביל לשמור על האוירה המכובדת והנעימה וכו' - הרבי לא עצר את השירה. [ובנוגע לנ"ב-נ"ד: ממ"נ, אם לפני כ"ז אדר, הרבי נמנע מלעצור את העידוד בעת השירה - כ"ש לאחר כ"ז אדר, לאחר המאורע המצער.] שום התעקשות להכניס את המילה שיתוק - מה לעשות שזו המילה היחידה שראיתי לנכון לכתוב בנושא. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 21:47, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:47, 18 ביוני 2022 (UTC) | ||
:"שבת אחים גם יחד" זה לא אווירה נעימה ומכובדת... עיקר ההטעייה היא כאילו בשיחה הזו הרבי אמר שיעודד ניגון כדי לא ליצור בלאגן ולא היא. הרבי אמר שבגלל זה הוא לא יוצא מההתוועדות ולא שבגלל זה מעודד (הרבי אז באמת לא עודד - עצר את העידוד). ועל כן זה שאתה לוקח את זה להסביר את נ"ג-נ"ד זה חסר יסוד שם שהאלה היא למה נכח כששרו אלא למה עודד והגביר את השירה הפומבית הזו. וק"ל. השיקול שם לפני אז אחרי כ"ש הוא סברא שלך. יכולה להיות סברות הפוכות (ויש כאלו - אם תרצה תקבל פירוט כעיתותיך יהיו בידיך) אך מה שבטוח שהעובדות הפוכות מהסברה שלך. לפני כ"ז אדר בהתייחסויותיו הרבי השאיר מקום לספק משא"כ משמח"ת נ"ג כמעט שלא הותיר שום מקום לספק--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:55, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:55, 18 ביוני 2022 (UTC) |
עריכות