שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 122 בתים ,  00:29, 13 ביוני 2022
[[הרבי]] היה מעורב בפעילות לפרטיה, והתעדכן דרך שליחי הלשכה על מצב היהודים שם. הלשכה הוותה גם ערוץ תקשורת בין יהודי ברית המועצות לרבי. לצורך זה אף סודרו כמה פעמים פגישות חשאיות של הרבי עם ר' משה בפתח ביתו של הרבי, באשר הרבי לא רצה שכמה פרטים והוראות בזה ידוברו בגלוי מתוך חדרו הקדוש.
בקיץ [[תשמ"ה]], סמוך ל[[תשרי ]] [[תשמ"ו]] נסעו מטעם עזרת אחים צמד אברכים לביקור ברוסיה עימם הם נוטלים אתרוגים{{הערה|אותם תכננו להעביר לרוסיה דרך פינלנד}}. כשחזרו משליחותם כתב אחד מהם דו"ח מלא ומפורט, ערוך היטב, מהלך הנסיעה, עם מי נפגשו, מה פעלו וכו' כשהדו"ח סודר ונדפס כ'קונטרס' הנראה מיועד להפצה. מהדו"ח הוכנו ארבעה עותקים בלבד כשעותק אחד נמסר לרבי, השני להנהלת "עזרת אחים" והשניים הנותרים עבור שני השלוחים. בהתוועדות שנערכה בשבת הסמוכה, ביקר הרבי בחריפות את הצורה בה נערך ונדפס הדו"ח ואמר שכותב הדו"ח לא העריך נכון את הסכנה הגדולה שקיימת "כשכותבים הכל, ובאופן של הפצה"... הרבי אף התבטא בתוך הדברים ש"מי שמחזיק את הדו"ח הזה בבית הרי זה כמי שמחזיק פצצה בביתו!". כמובן שמיד לאחר השבת שרפו האברכים את עותקי הדו"ח שהיו ברשותם...{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=766 מכתבים מה"סבא"] {{שטורעם}}}} 
בשלהי שנות המ"מים, מונה הרב [[משה סלונים]] למנהל הארגון. בהנהלת הארגון נטלו חלק וסייעו גם הרב [[יהושע פינסון]] והרב [[גדליה קארף]].
3,765

עריכות

תפריט ניווט