31,664
עריכות
מ (להתראות העביר את הדף משתמש:להתראות/אימוץ לשם אימוץ) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
הדבר היה נפוץ יותר בשנים עברו, בתקופה שהרפואה עוד לא התפתחה דיה וזוגות רבים לא זכו לילדים משלהם, ויחד עם זאת ילדים רבים איבדו את הוריהם בעקבות מאורעות המלחמה, מחלות, ואירועים נוספים. | הדבר היה נפוץ יותר בשנים עברו, בתקופה שהרפואה עוד לא התפתחה דיה וזוגות רבים לא זכו לילדים משלהם, ויחד עם זאת ילדים רבים איבדו את הוריהם בעקבות מאורעות המלחמה, מחלות, ואירועים נוספים. | ||
הרבי העיר והתריע מפני חששות הלכתיים הכרוכים באימוץ. | הרבי העיר והתריע מפני חששות הלכתיים הכרוכים באימוץ, כאשר אף אדם ירא שמים יתקשה להימנע מאיסורים אלו, שהינם דברים יום-יומיים. | ||
==דעת הרבי== | ==דעת הרבי== | ||
במספר מכתבים הרבי הדגיש שמבחינה הלכתית הילדים לא נחשבים כבעלי זיקה משפחתית כלל להורים המאמצים, ומבלי משים הדבר עלול להביא לידי איסורי תורה כשההורים המאמצים מחבקים ומנשקים את הילדים הקטנים, אף שמעל גיל 3 אסור לאבא המאמץ לגעת בבתו כלל, וכן עלולים לעבור על [[איסור יחוד]], ועוד. | במספר מכתבים הרבי הדגיש שמבחינה הלכתית הילדים לא נחשבים כבעלי זיקה משפחתית כלל להורים המאמצים, ומבלי משים הדבר עלול להביא לידי איסורי תורה כשההורים המאמצים מחבקים ומנשקים את הילדים הקטנים, אף שמעל גיל 3 אסור לאבא המאמץ לגעת בבתו כלל, וכן עלולים לעבור על [[איסור יחוד]], ועוד. | ||
דברים אלו הם בנוסף לבעיות הלכתיות שעלולות להתעורר בגיל מאוחר יותר, כאשר פעמים רבות העובדה שמדובר בילד מאומץ מוסתרת מעיני הילד וסביבתו, וצריך לנקוט בפתרונות שונים כדי להבטיח שכאשר יגיע לשלב של חתונה ימנעו מנישואי קרובים, וכן שאלות שונות בעניני [[ירושה]]. | דברים אלו הם בנוסף לבעיות הלכתיות שעלולות להתעורר בגיל מאוחר יותר, כאשר פעמים רבות העובדה שמדובר בילד מאומץ מוסתרת מעיני הילד וסביבתו, וצריך לנקוט בפתרונות שונים כדי להבטיח שכאשר יגיע לשלב של חתונה ימנעו מנישואי קרובים, וכן שאלות שונות בעניני [[ירושה]]{{הערה|שם=אוצהפ}}. | ||
===מקרים בהם יש צד קולא=== | ===מקרים בהם יש צד קולא=== | ||
הרבי הדגיש שהדבר שונה בנוגע לילד יתום, ש[[חז"ל]] שיבחו את המכניס יתום לתוך ביתו, שם לא משתדלים להעלים ממנו את העובדה שאינו בן ביולוגי של ההורים המאמצים, ובשל כך קל יותר להימנע מאיסורים, זאת לעומת אימוץ של משפחה אומנת, שם משתדלים לתת לו הרגשה של שווה בין שווים ובשל כך עלולים להגיע בקלות לאיסורי תורה מבלי משים. | הרבי הדגיש שהדבר שונה בנוגע לילד יתום, ש[[חז"ל]] שיבחו את המכניס יתום לתוך ביתו, שם לא משתדלים להעלים ממנו את העובדה שאינו בן ביולוגי של ההורים המאמצים, ובשל כך קל יותר להימנע מאיסורים, זאת לעומת אימוץ של משפחה אומנת, שם משתדלים לתת לו הרגשה של שווה בין שווים ובשל כך עלולים להגיע בקלות לאיסורי תורה מבלי משים. | ||
על דרך זה העיר הרבי גם בנוגע לבני זוג המתחתנים בזיווג שני, שם הבעיה פחות חזקה מאשר באימוץ של משפחה אומנת{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/23/8924.htm מכתב למערכת אוצר הפוסקים, אגרות קודש כרך כ"ג אגרת ח'תתקכד].}}. | על דרך זה העיר הרבי גם בנוגע לבני זוג המתחתנים בזיווג שני, שם הבעיה פחות חזקה מאשר באימוץ של משפחה אומנת{{הערה|שם=אוצהפ|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/23/8924.htm מכתב למערכת אוצר הפוסקים, אגרות קודש כרך כ"ג אגרת ח'תתקכד].}}. | ||
===השפעה חינוכית=== | ===השפעה חינוכית=== |
עריכות