שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 360: שורה 360:
ג) לפועל, מבשורת הגאולה יש גם כמה מסקנות מעשיות, שבחלקן החליט לעסוק הועד, למשל: כיום נדרש עיסוק רציני בלימוד עניני משיח וגאולה ('גם' ע"י הספר שערי גאולה, ככל שזה נשמע מוזר..); היום נדרשת הכנה לקבלת פני משיח במחדו"מ ('גם' ע"י "תן לרבי תמים אמיתי", בשינון עשרות עמודי גפ"ת). גם שני ענינים נפלאים אלו אינם במסגרת אחריותו של הועד, שאינו חייב כלום לאף־אחד (ולכן לא נקף בהם כמעט אצבע בשנה שעברה..), ויש רק להודות לו על הטירחה העצומה שהיתה הפעם. כה יתן וכה יוסיף ה' לאמץ לבם בגבורים, וְהַ֨מַּשְׂכִּלִ֔ים יַזְהִ֖רוּ כְּזֹ֣הַר הָרָקִ֑יעַ וּמַצְדִּיקֵי֙ הָֽרַבִּ֔ים כַּכּוֹכָבִ֖ים לְעוֹלָ֥ם וָעֶֽד.
ג) לפועל, מבשורת הגאולה יש גם כמה מסקנות מעשיות, שבחלקן החליט לעסוק הועד, למשל: כיום נדרש עיסוק רציני בלימוד עניני משיח וגאולה ('גם' ע"י הספר שערי גאולה, ככל שזה נשמע מוזר..); היום נדרשת הכנה לקבלת פני משיח במחדו"מ ('גם' ע"י "תן לרבי תמים אמיתי", בשינון עשרות עמודי גפ"ת). גם שני ענינים נפלאים אלו אינם במסגרת אחריותו של הועד, שאינו חייב כלום לאף־אחד (ולכן לא נקף בהם כמעט אצבע בשנה שעברה..), ויש רק להודות לו על הטירחה העצומה שהיתה הפעם. כה יתן וכה יוסיף ה' לאמץ לבם בגבורים, וְהַ֨מַּשְׂכִּלִ֔ים יַזְהִ֖רוּ כְּזֹ֣הַר הָרָקִ֑יעַ וּמַצְדִּיקֵי֙ הָֽרַבִּ֔ים כַּכּוֹכָבִ֖ים לְעוֹלָ֥ם וָעֶֽד.
ד) אם יש תגובה לוגית תכתוב, ומכלל הן אתה שומע גם לאו. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 11:42, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 11:42, 10 ביוני 2022 (UTC)
ד) אם יש תגובה לוגית תכתוב, ומכלל הן אתה שומע גם לאו. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 11:42, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 11:42, 10 ביוני 2022 (UTC)
::::::::::: זלזול היא בהחלט דרך נפלאה ולוגית... כך לפחות נראה שאתה סבור. המשך בדרך זו ותראה ישועות בעזר השם.
בדבריי כנגד נתינת הבמה לדעותיו של מ.ק. אני גם ציינתי את פקפוקו האם נבואת הגאולה היא ממש נבואה שזה דבר חמור בעיני רבים מאנ"ש וההתעכבות על ענין ה'להשלים מעשינו ועבודתינו' הייתה בהמשך לזה שלא הבנת במה מדובר. אגב, גם מהדברים שלך כעת כאילו מה שאמרתי זה שהרבי '''מאזכר''' את 'גמר ושלימות מעשינו ועבודתינו' בשיחת כ"ח ניסן מובן שממש לא הבנת מה שכתבתי וכנראה בבית מדרש של מר לא הורגלו ללמוד לעומק את שיחות תנש"א תשנ"ב (כשאני כותב את זה אני נזכר שבאמת היה ראש ישיבה(שכבר ע"ה) שהפסיק לתת רשות לתמידי ישיבתו (ששכנה בקראון הייטס) ללכת לשיחות של הרבי בשנים המאוחרות. מעניין שדווקא הוועד אימץ מאד את אותו ראש ישיבה והיה מזמינו להתוועדויות וקיבל ראיון מרכזי בתחיינו ואולי לא בכדי) ועימו הסליחה והמחילה שחשדתיו כמישהו שמסוגל לרדת לעומקם של דברים ושיחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.
אני לא יודע למה החלטת שהדבר היחיד הנדרש בקשר לבשורת הגאולה הוא האמונה בה. לי יותר נראה שלצד האמונה יש את הפצתה.
איפה בדיוק אנו מוצאים שהוועד נוקף את אצבעו ללימוד והבנת בשורת הגאולה והחדרתה לשכל, שינונה וקביעתה בלב. אני מקווה שאתה מודע לכך שלימוד ענייני משיח וגאולה שבתורה הם לא בשורת הגאולה ("לידע ולהכיר שעומדים כבר בהכניסה לימות המשיח").
לימוד התורה בכלל, וגם לימוד משיח וגאולה, היה קיים עוד לפני בשורת הגאולה (בנוגע ללימוד גאולה ומשיח בלי קשר דווקא לבשורת הגאולה ראה לקו"ש חח"י ע' 474, התוועדויות תשד"מ ח"T ע' 314, שיחת כ"ה אייר תש"נ, ועוד). מזה שהוועד עוסק בדברים אלו אין הוכחה על עיסוקו בהנחלת בשורת הגאולה. אם זה היה כתוצאה מבשורת הגאולה היה מתבקש שהלימוד גאולה ומשיח יעמוד יותר בראש ססדרי העדיפיות ויקבל במה מרכזית יותר - ממש כפי שקיבל בשנות הנפלאות ולא כעוד מסלול ואיזכור לצד מבצע תפילין ולימוד ה'דעם רבינ'ס שפראך'.
אתה מתאר כאילו יש זכות קיום למוסד שנועד לכלל תלמידי התמימים ללא הנחלת בשורת הגאולה. אני חולק על כך נמרצות וסבור שהדבר מופרך במיוחד כשהמוסד הזה מוקם אחרי שיש מוסד מקביל שכן עוסק בנושא זה (רק שלמוסד הראשון יש עליו ביקורת כזו או אחרת, חשובה ככל שתהיה)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:49, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 15:49, 10 ביוני 2022 (UTC)
3,768

עריכות

תפריט ניווט