תענוג: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 25 בתים ,  9 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
(דף חדש: '''תענוג''' מתחלק לשני מינים. '''תענוגים גשמיים''' שהם עוברים וחולים, אך גם החיות שבתענוג גם הוא מניצוץ אלו…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
הקב"ה הוא מקור התענוגים כמבואר בפסוק כי עמך מקור חיים מקור התענוגים.  
הקב"ה הוא מקור התענוגים כמבואר בפסוק כי עמך מקור חיים מקור התענוגים.  


ופירוש מקור התענוגים, היינו שאינו כמו התענוג למטה, שהוא נמשך מדבר שחוץ ממנו, שמתענג מאיזה מאכל ערב או מלמוד איזה חכמה. אבל למעלה בו ית' אינו כן, שאין לך דבר שחוץ ממנו, אלא שהוא עצמו כביכול מקור התענוגים.
ופירוש מקור התענוגים, היינו שאין תענוג זה כמו התענוג למטה, שהוא נמשך מדבר שחוץ ממנו, שמתענג מאיזה מאכל ערב או מלמוד איזה חכמה. מפני שלמעלה בו ית' אינו כן, כי אין לך דבר שחוץ ממנו, אלא - שהוא עצמו כביכול מקור התענוגים.


וכיון שהתענוג הוא עצמי שאינו מדבר שחוץ ממנו כלל, כי אם דבר שמציאותו מעצמותו, הרי אין דוגמתו כלל בתענוגים שבעולם, ואינן מערך וסוג שלו כלל. לכן בחינה זו גבוה למעלה מעלה, אפי' מ[[חכמה עילאה]]. כי גם ב[[חכמה]] יש הרכבת ב' הבחינות, החכמה והתענוג שיש בהחכמה, ואם כן אין תענוג זה שבחכמה ערוך כלל לעצם התענוג שהוא פשוט בתכלית הפשיטות.  
ומכיון שהתענוג הוא עצמי שאינו מדבר שחוץ ממנו כלל, כי אם דבר שמציאותו מעצמותו, הרי אין דוגמתו כלל בתענוגים שבעולם, ואינן מערך וסוג שלו כלל. לכן בחינה זו גבוה למעלה מעלה, אפי' מ[[חכמה עילאה]]. כי גם ב[[חכמה]] יש הרכבת ב' הבחינות, החכמה והתענוג שיש בהחכמה, ואם כן אין תענוג זה שבחכמה ערוך כלל לעצם התענוג שהוא פשוט בתכלית הפשיטות.  


== מקורות ==
== מקורות ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט