דבר מלכות אחרי קדושים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה מתמשכת}}
'''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]].
'''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]].


שורה 35: שורה 35:
;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י).
;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י).
בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים.
בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים.
כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז). גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י).
כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז).
{{ציטוט צף|וכמו"כ בנוגע לכל אחד ואחד מישראל, שלאמיתו של דבר, מקומו האמיתי (דער ריכטיקער אָרט) הוא דוקא בקדש הקדשים! ושם – ואדרבה, דוקא בקדש הקדשים – ישנם כל הענינים הגשמיים, אכילה ושתיה וכו' (אלא שענין זה נתגלה בזמן ההוא).
ולכן כשמאחלים זה לזה שנזכה תיכף ומיד לגאולה השלימה – לא מסתפקים באיחול שנהי' תיכף ומיד בבית המקדש, אלא מוסיפים דוקא בקדש-הקדשים, משום שקה"ק הוא מקומו האמיתי, "בכל עת", דכאו"א מישראל!|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א. בלתי מוגה}}
גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י).


;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד).
;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד).
11,689

עריכות

תפריט ניווט