11,689
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעבודה}} | {{בעבודה מתמשכת}} | ||
'''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]]. | '''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]]. | ||
שורה 35: | שורה 35: | ||
;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י). | ;חלק שני. הקשר לזמן (סעיפים ז-י). | ||
בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים. | בהמשך השיחה מקשר הרבי רעיון זה – שהנקודה המרכזית של הגאולה הוא דוקא לתקן את העולם, [[דירה בתחתונים]] – לזמן בו אנו נמצאים. | ||
כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז). גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י). | כפי שרואים שענינה של [[ספירת העומר]] הוא "יושפע שפע רב בכל העולמות" (ס"ז). | ||
{{ציטוט צף|וכמו"כ בנוגע לכל אחד ואחד מישראל, שלאמיתו של דבר, מקומו האמיתי (דער ריכטיקער אָרט) הוא דוקא בקדש הקדשים! ושם – ואדרבה, דוקא בקדש הקדשים – ישנם כל הענינים הגשמיים, אכילה ושתיה וכו' (אלא שענין זה נתגלה בזמן ההוא). | |||
ולכן כשמאחלים זה לזה שנזכה תיכף ומיד לגאולה השלימה – לא מסתפקים באיחול שנהי' תיכף ומיד בבית המקדש, אלא מוסיפים דוקא בקדש-הקדשים, משום שקה"ק הוא מקומו האמיתי, "בכל עת", דכאו"א מישראל!|שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א. בלתי מוגה}} | |||
גם בפרשת השבוע מבואר שקדושת הכהונה קשורה דוקא במושגים גשמיים של כבוד תפארת ועושר (ס"ח-ט). וכמרומז גם בשמו של בעל היארצייט ד[[י"ג אייר]] – ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] – שהשם ישראל מורה על "שרית עם אלקים ואנשים ותוכל", המלחמה והבירור של כחות הטבע ואומות העולם (ס"י). | |||
;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד). | ;חלק שלישי. הוראות ומסקנות (סעיפים יא-יד). |
עריכות