חנוכת הבית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 31 בתים ,  2 במאי 2022
מ
הגהה
(הסרת תווים בלתי נראים)
מ (הגהה)
שורה 71: שורה 71:


===אצל [[אדמו"ר הריי"צ]]===
===אצל [[אדמו"ר הריי"צ]]===
לאחר חתונתו של אדמו"ר הריי"צ ב[[י"ז אלול]] [[תרנ"ז]], קודם שנכנס להשתכן בדירתו החדשה, הזמין את תלמידי ה[[תלמוד תורה]] של ה[[עיירה]] שהיו ילדים של אנשים חסרי אמצעים, על מנת שילמדו בביתו ובכך יחנכו את הדירה. רק אחרי שבועיים של לימודים בדירה, נכנסו אדמו"ר הריי"צ וזוגתו [[הרבנית נחמה דינה]] למשכנם החדש{{הערה|1=קונטרס חג השבועות תש"ט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=25037&st=&pgnum=65 שיחת חג הפורים [[תשי"ב]] סעיף כא].}}. הרבי למד מכך מספר הדגשות: א) [[הכנסת אורחים]] בבית חסידי צריכה להיות בצורה כזו שלא חוששים שהאורחים ילכלכו או או יגרמו לנק וכדומה, וכך ניתן להנחיל נתינה מתוך שמחה והתמסרות לזולת. ב) הענקת יחס מיוחד לבני עניים שמהם תצא תורה, על פי מאמר חז"ל "ויהיו עניים בני ביתך"{{הערה|תורת מנחם חלק לט עמוד 44.}}.
לאחר חתונתו של אדמו"ר הריי"צ ב[[י"ז אלול]] [[תרנ"ז]], קודם שנכנס להשתכן בדירתו החדשה, הזמין את תלמידי ה[[תלמוד תורה]] של ה[[עיירה]] שהיו ילדים של אנשים חסרי אמצעים, על מנת שילמדו בביתו ובכך יחנכו את הדירה. רק אחרי שבועיים של לימודים בדירה, נכנסו אדמו"ר הריי"צ וזוגתו [[הרבנית נחמה דינה]] למשכנם החדש{{הערה|1=קונטרס חג השבועות תש"ט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=25037&st=&pgnum=65 שיחת חג הפורים [[תשי"ב]] סעיף כא].}}. הרבי למד מכך מספר הדגשות: א) [[הכנסת אורחים]] בבית חסידי צריכה להיות בצורה כזו שלא חוששים שהאורחים ילכלכו או יגרמו לנזק וכדומה, וכך ניתן להנחיל נתינה מתוך שמחה והתמסרות לזולת. ב) הענקת יחס מיוחד לבני עניים שמהם תצא תורה, על פי מאמר חז"ל "ויהיו עניים בני ביתך"{{הערה|תורת מנחם חלק לט עמוד 44.}}.


ביום [[י"ט באלול]] [[ה'ת"ש]] נכנס אדמו"ר הריי"צ להשתכן בבנין מספר [[770]] בשדרת [[איסטרן פארקווי]] ויומיים אחר כך, ביום [[כ"א באלול]], נערכה חגיגה רשמית של "חנוכת הבית" בה אמר אדמו"ר הריי"צ [[מאמר חסידות]] שהתחיל במילים "על שלושה דברים העולם עומד"{{הערה|1=נדפס ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19800&pgnum=274 ספר המאמרים תרצ"ט-ת"ש עמוד 160 ואילך].}}.
ביום [[י"ט באלול]] [[ה'ת"ש]] נכנס אדמו"ר הריי"צ להשתכן בבנין מספר [[770]] בשדרת [[איסטרן פארקווי]] בברוקלין ניו יורק, ויומיים אחר כך, ביום [[כ"א באלול]], נערכה חגיגה רשמית של "חנוכת הבית" בה אמר אדמו"ר הריי"צ [[מאמר חסידות]] שהתחיל במילים "על שלושה דברים העולם עומד"{{הערה|1=נדפס ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19800&pgnum=274 ספר המאמרים תרצ"ט-ת"ש עמוד 160 ואילך].}}.


בשנת [[תש"ד]] התקיימה ב[[מונטריאול]] חגיגת חנוכת הבית של בנין חדש לישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול|תומכי תמימים]] המקומית. אדמו"ר הריי"צ שלא יכל להשתתף בעצמו בחגיגה מסיבות בריאותיות, שלח את חתנו [[הרש"ג]] להשתתף בחגיגה.
בשנת [[תש"ד]] התקיימה ב[[מונטריאול]] חגיגת חנוכת הבית של בנין חדש לישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול|תומכי תמימים]] המקומית. אדמו"ר הריי"צ שלא יכל להשתתף בעצמו בחגיגה מסיבות בריאותיות, שלח את חתנו [[הרש"ג]] להשתתף בחגיגה.
11,209

עריכות

תפריט ניווט