שיחת משתמש:מנחם ספרא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←ביקורת על הציטוטים והעמדות המוטעות שאתה מציג בדף המשתמש
(16 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 29: | שורה 29: | ||
::::::::::::::::{{א|חלוקת קונטרסים|חבל}} שאתה פשוט לא מוכן להודות שטעית. גם לפי חוקי ויקיפדיה, אין כאן שום מלחמת עריכה (לפחות לא מצדי), ובוודאי ובוודאי שלא מגיעה לי הודעה מאיימת שכזו. מלחמת עריכה כפי שכתוב - רק אם כאשר המשתמש חזר על עריכה שלו. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 09:08, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 09:08, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | ::::::::::::::::{{א|חלוקת קונטרסים|חבל}} שאתה פשוט לא מוכן להודות שטעית. גם לפי חוקי ויקיפדיה, אין כאן שום מלחמת עריכה (לפחות לא מצדי), ובוודאי ובוודאי שלא מגיעה לי הודעה מאיימת שכזו. מלחמת עריכה כפי שכתוב - רק אם כאשר המשתמש חזר על עריכה שלו. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 09:08, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 09:08, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | ||
:::::::::::::::::{{לייק}}--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 13:52, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 13:52, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | :::::::::::::::::{{לייק}}--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 13:52, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 13:52, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | ||
{{שבירה}}סליחה על האיחור בתגובה, אבל אני פשוט לא חושב שטעיתי, התבנית אזהרה לא היה צריכה להינתן כאן כי לא מדובר בהשחתה, התבנית חע"ע כן, כדי למנוע מלחמות עריכה, וזה לא משנה אם התחיל את המלחמה אותו משתמש או משתמש אחר, יש לנהוג ע"פ הכללים - שכותבים בדף שיחה ולאחמ"כ מכניסים לערך. זה יעזור שלהבא לא יורידו את זה מהערך וכמובן שיהיה יותר אחוות אחים אם הכל יתנהל בצורה תקינה. אני לא מסכים עם הגישה שלא צריך לתת למדיניות לקבוע לנו את הכללים, מדיניות עריכה ניתנת לשינוי, אבל כל עוד היא לא שונתה יש ללכת לפיה. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ז באב ה'תשפ"ב • 01:04, 14 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
==ברכות== | ==ברכות== | ||
שורה 46: | שורה 47: | ||
ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC) | ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC) | ||
:{{א|חייל של המלך|סליחה}} על ההתערבות, אך אכן נראה שהמשתמש התבלבל עם - שבת בראשית מ"ה, אז ניגנו את 'חיילי אדוננו' והרבי הפסיק את הניגון, ואמר ואמר שלא מצאו כבר מה לשיר חוץ מניגון כזה שיכול להרחיק יהודים מלימוד החסידות. השיחה ארכה למעלה מ-40 דק' (!), כשהרבי התבטא אז בחריפות נגד כל העניין של העיסוק בפרסום זהות המשיח. להלן ה'הנחה' מההתוועדות - כאשר עיקרי הדברים הושמטו לאור חריפותם. (הודפס בתורת מנחם התוועדויות תשמ"ה ח"א ע' 464, ועי' ב"מבשר טוב" מאת הרב וולפא ע' עב): {{ציטוטון|כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי-רצוי הדורש תיקון, ומכיון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א', כי אם התועלת והתיקון שבדבר: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו', גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן! (חסר קצת). ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו. ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעיינות חוצה.}} | |||
:ב. מניין לכב' שהמענה לא נכתב באד"ר נ"ב? והרי בכל הפרסומים והקונטרסים שהמענה הופיע שם, נכתב תאריך זה, וגם ע"פ הכתי"ק, אין הוכחה וודאית שזה לא מנ"ב. כמדומני שהסיפור הוא שא' החסידים פנה אל רבינו, שטענה על אלו שמפרסמים זהות משיח, וע"כ המענה. | |||
:ג. אמנם כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לא התבטא מפורשות עליו - אך אם תלמד את השיחה בהחלט ניתן להבין כך (ובוודאי שאין כאן כדבריך 'הטעי' ציבור לשמה'), ובמיוחד לאור דברי רבינו, בשיחה הנ"ל שמבארת את תוכן העניין הנ"ל (הדגשה שלי): {{ציטוטון|שהסיבה לכך שדיבר על זה בי"ג תמוז תש"ט ('''ולא''' בשנת תש"ח או תש"ז), היא, להיותו חג הגאולה '''האחרון''' לפני יו"ד שבט תש"י, '''שאז יש צורך להבהיר''' ("באַוואָרענען") הענין דחיים נצחיים.}} וכי לאור פירושך, מדוע התעכב כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לבאר עניין זה עד תש"ט? מה יש כאן להבהיר דברים שאין ניתן להבהיר קודם תש"ט?! (אם יש לך תגובה ע"ד, כדאי שתכתוב אותה בדף שיחתי.) [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
::באמת נראה לך שמישהו יקרא את המגילה ש{{א|א. זלמן|כתבת}}? אני רואה שלא הבנת איפה אתה נמצא, אז - ברוך הבא לחב"דפדיה! אתר זה הנו אתר אנציקלופדי ולא פורום בין הזמנים או פורום ישיבתי. המשך בין הזמנים מהנה! [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם אחדות אוקראינה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם!}}]] 19:45, 13 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
:::א. את בראשית מ"ה כולנו מכירים, זה לא מה שימנע ממנו לפרסם זהות משיח כרצונו של הרבי שליט"א מלך המשיח שהתבטא בכמה הזדמנויות. וכפי שהרבי שינה את התייחסותו באופן ברור להדפסת ספרי הרב וולפא או לקבלת נשיאותו בתשי"א... | |||
:::ב. אני מתלבט אם קראת את הטענה או שפשוט חיפשת על מה לכתוב... הוא כתב ש"כך מוכיחה צורת הכתי"ק ואין כיום אף בר סמכא אחד בנידון שיטעון אחרת". | |||
:::ג. ציטטת בשיחה:יחי קטע משיחה על אלו שיודעים לֶמה הרבי התכוון... בכל אופן, ע"פ דברי הרבי הוא חי כיום באופן שונה מאדמו"ר הריי"צ. וכדאי ללמוד את השיחות התקופה האחרונה, כפי שניתן לקרוא בסוף הציטוט שהובא "ענין זה נכתב מכמה שנים, ואף אחד אינו מתבונן בזה, משא"כ בענין שאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר בתקופה האחרונה ועתה יצא-לאור בדפוס" ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ז באב ה'תשפ"ב • 00:45, 14 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
::::א. ראשית כל, המשתמש שם את הציטוט הדף המשתמש והעירו לו ע"כ. לכן הצעתי שכנראה הוא התבלבל עם מ"ה. הרבי מעולם לא התבטא שרצונו שיפרסמו זהות משיח. שקר גמור. הרבי התבטא על אלו שעוסקים בפרסום שמו כמשיח בפני העולם, ש'הם חותכים ממני חתיכת בשר' (ביחידות לר' טובי' פלס)! ולא חסרים המענות שהרבי כותב נגד העיסוק בנושא זה. הרבי לא שינה את התייחסותו לספרי וולפא - וזה עוד שקר גמור שמייצרים לאחר ג' תמוז. כבר הסבירו כו"כ פעמים, שההשוואה לקבלת הנשיאות מגוחכת לגמרי - לאחר שהרבי קיבל ע"ע באופן רשמי את הנשיאות - משא"כ בקבלת המלכות. | |||
::::ב. אתה מבין בכלל בסוגי הכתי"ק של הרבי, או שאתה רק טומן את ראשך בחול ומצטט לי את דבריו? סוג הכתב של המענה לא מחייב כלל שזה לפני אד"ר נ"ב. במיוחד שכאמור - כל הפרסומים שיצאו מאז המענה הוא מנ"ב (לא מבין מה זה משנה בכלל). | |||
::::ג. שטויות. אתה מוזמן להביא לי לפה את השיחות שלטענתך הרבי אומר זאת. אני חושב שלמדתי -במיוחד- את השיחות האחרונות - אף יותר ממך. כך זה נראה לפי הבנתך. [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 10:22, י"ז באב, ה'תשפ"ב 10:22, 14 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
:::::א. הרבי אכן אישר את פרסום זהותו של משיח לכל העולם, פחות משנה כמה תצטט ביטויים מתש"י/מ"ה וכד'. הרבי גם שינה את התייחסותו לספרי הרב וולפא, כל מי שיראה את המענה הראשון (נמצא בדף משתמש) ואת המענה השני יראה את ההבדל התהומי ביניהם, גם זה מובא בערכים המתאימים ואתה יכול לקרוא שם. אין הבדל בין ציטוטים מתש"י לתשמ"ה לאחר שהרבי אישר את קבלתו לנשיאות או את פרסום זהותו של משיח. | |||
:::::ב. כבר כתבו על זה הרבה וזה לא ממש אפשרי לפי החתימה, עיין בכתבות ר' משיח פרידמן, ר' שד"ב וולף ועוד. עיין בסעיף הקודם כדי להבין מה זה משנה. | |||
:::::ג. לדוגמא בא נ"ב ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ז באב ה'תשפ"ב • 23:44, 14 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
::::::בנושא המענה "אין כל חיוב כלל", אמר ר' אליהו שוויכה, בר סמכא ובעל ידע עצום בכגון דא, אשר המענה '''ניתן''' לרב בנימין קליין בתשנ"ב, כפי שסיפר. [[מיוחד:תרומות/95.86.109.69|95.86.109.69]] 20:08, 12 באוגוסט 2023 (UTC) | |||
== דף משתמש מגוחך == | == דף משתמש מגוחך == | ||
שורה 64: | שורה 79: | ||
::ובדיוק כמו מה זה להתייחס למענה בנ"ב מבלי להתייחס למענה שקדמו בתנש"א?... ("באם ישמיט, לדעת ידידים מבינים, הקטעים שעלולים לרחק אחדים מבני ישראל מלימוד דא"ח, כדאי. אזכיר על הציון") [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 22:25, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 22:25, 24 באפריל 2022 (UTC) | ::ובדיוק כמו מה זה להתייחס למענה בנ"ב מבלי להתייחס למענה שקדמו בתנש"א?... ("באם ישמיט, לדעת ידידים מבינים, הקטעים שעלולים לרחק אחדים מבני ישראל מלימוד דא"ח, כדאי. אזכיר על הציון") [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 22:25, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 22:25, 24 באפריל 2022 (UTC) | ||
:::נכנסתי להעיר על רמת ההגינות והאמיתות של דף המשתמש, ואני רואה שקודמי עשו זאת נפלאה. --[[משתמש:מוישע זוכמיר|מוישע זוכמיר]] - [[שיחת משתמש:מוישע זוכמיר|שיחה]], 11:12, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 11:12, 17 ביוני 2022 (UTC) | |||
::::(מתנצל על האיחור הרב במענה לפנייתך) בנוגע לדוג' שהביא כ' אודות י' שבט: לא ניתן להשוות כלל. הרי אם על התייחסות הרבי סביב זהות המשיח ניתן אולי להתפלמס, על המציאות הפשוטה שהרבי מעולם לא קיבל על עצמו (כפי המעמד בי' שבט תשי"א) את קבלת המלכות (וכמובן שהסאטלייט איננו דוג', ואדרבה) - משא"כ מי' שבט תשי"א.. | |||
::::במה דף המשתמש שלי מטעה? בכך שהוא מביא שיחות ק' של הרבי - שח"ו כביכול עלולות להטעות את הציבור היל"ת?! - בטוח אני (מקוה עכ"פ) שלא זו הכונה בדבריך. אשמח להבהרה מצדך. | |||
::::מתי בדיוק הרשד"ב שיחי' וולפא קיבל אישור מהרבי על הקונטרס שהוציא {{קו תחתון|בפועל}}?! | |||
::::בינתיים דווקא אני חושב שציטטתי את ה'לא תעשה' של הרבי. המציאות מוכיחה שאת ה'תגנוב' (ע"ד הדוג' שהבאת - היינו את ה'עשה' מתוך ה'לא תעשה'..) מצטטים בד"כ בכדי לקדם היתרים בנושאים מסוימים, וד"ל.. | |||
::::בתקווה שיתבררו ויתלבנו הדברים, והעיקר - שנזכה זעהן זיך מיט'ן רבי'ן דא למטה אין א גוף ולמטה מי' טפחים והוא יגאלנו - עוד קודם ג' תמוז דשנה זו אכי"ר. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 19:48, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:48, 18 ביוני 2022 (UTC) | |||
:::::לא יאומן כי יסופר. איך תמים יכול להוציא ממקלדתו את המשפט שהרבי מעולם לא קיבל את קבלת המלכות... כזה בלבול הדעות ושגייה בהבלי הזמן... אולי התרופה שלך זה לצפות בתכניות '[[ואביטה נפלאות]]' אז תדבר אחרת--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 19:51, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:51, 18 ביוני 2022 (UTC) | |||
::::::מסתבר שצפיתי גם צפיתי בתוכניות אלו, וייתכן אף יותר מכבודו. ועדיין נשאלת השאלה - מתי הרבי קיבל על עצמו באופן רשמי קבלת המלכות דמה"מ?[[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 19:53, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:53, 18 ביוני 2022 (UTC) | |||
:::::::עידוד ה'יחי' הפומבי והקבוע של נ"ג ותחילת חורף נ"ד, קבלה בברכה ועידוד החתמות ציבוריות של מאות מאנ"ש, אישור ועידוד ל[[יחי המלך (ספר)]] בו מוסבר עצם עניין 'קבלת המלכות' והצורך בו (אמנם ללא זהות) והספר 'יחי המלך המשיח' המהווה הסבר המשך בעניין הנ"ל כולל זהותו כמו גם דברי דפוס אחרים בעניינים אלו, ועוד ועוד ועוד!. בכלל לא כ"כ הבנתי את השאלה: אתה מדבר דווקא על איפה הרבי קיבל רשמית את העבודה של 'קבלת המלכות' או עובדת היותו 'מלך המשיח' (מקווה שלא על זה שאלת ולכן בתגובה לעיל התמקדתי באופן הראשון). הצורך בקבלת המלכות של מלך המשיח (שהוא נשיא דורנו) וזה שזה מזרז את ביאת משיח זה מפורש בשיחת ב' ניסן תשמ"ח--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:15, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:15, 18 ביוני 2022 (UTC) | |||
::כל הדוג' שהבאת (מבלי להכנס אליהם. בהזדמנות אחרת בל"נ אי"ה) - לא מעידות ע"כ שהרבי קיבל באופן רשמי על עצמו כמלך המשיח. יש הבדל אפי' בין עידוד שירת יחי של חסידים - לבין קבלת המלכות בפועל. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 20:50, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:50, 18 ביוני 2022 (UTC) | |||
:::נשמח אם תוכל לפרט לנו את ההבדל ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ז באב ה'תשפ"ב • 00:47, 14 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
== אייכא? == | |||
תחזור! --- [[משתמש:לוחם חב"די|<font face="Guttman vilna">לוחם חב"די</font>]] - [[שיחת משתמש:לוחם חב"די|<font face="Guttman vilna">יצאנו למלחמה</font>]] - [[חב"דפדיה:מיזמים/הערך ה-9000|<font face="Guttman vilna">הקרב על הגדלת חב"דפדיה</font>]] 19:28, 24 באוגוסט 2022 (UTC) |