שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 179: שורה 179:
    
    
נ.ב. מאחר שבשונה ממני – שקיבלתי רבות מפעולות הועד, ולכן חשוב לי להגן על שמו – לך אין כל רווח מהכפשתו (מלבד אולי, שיקולי מקארתיזם קטנוניים וכיו"ב). אבקשך שלא להתעקש עמי בענין זה, אלא להניח הדברים כפי שהם. אלא א"כ אתה מזהה חוסר דיוק בעובדות, שאז אדרבה אשמח לתגובתך. ויתברך בכל הברכות כאיווי נפש הדו"ש תכה"י [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 16:10, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 16:10, 24 באפריל 2022 (UTC)
נ.ב. מאחר שבשונה ממני – שקיבלתי רבות מפעולות הועד, ולכן חשוב לי להגן על שמו – לך אין כל רווח מהכפשתו (מלבד אולי, שיקולי מקארתיזם קטנוניים וכיו"ב). אבקשך שלא להתעקש עמי בענין זה, אלא להניח הדברים כפי שהם. אלא א"כ אתה מזהה חוסר דיוק בעובדות, שאז אדרבה אשמח לתגובתך. ויתברך בכל הברכות כאיווי נפש הדו"ש תכה"י [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 16:10, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 16:10, 24 באפריל 2022 (UTC)
:ברשותך רבינו, שאלה קטנה וסליחה ש'הבול הפוך': מהו 'מקארתיזם'? ומהיכן מכיר אתה ביטוי זה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 18:11, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:11, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::[[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]], אחר התודה על הקדשת הזמן לגילול מגילה זו (שחובה לציין שמעניין לקרוא אותה וניכר שעומדת מאחוריה מחשבה והגות עצמאית) הרי מבלי להשיב במגילה ארוכה ומסודרת כזו אעיר כמה נקודות מהנלענ"ד בעניין: זלזולך בהשפעתם המכרעת של פאנלים אירועים גליונות וואווירה שהכניס הארגון בשעות, ימים ותקופות שמחוץ לסדרים ולנוכחות הנהלהת הישיבות וכו' הוא יסוד רעוע ביותר שעליו אתה משעין את עמדתיך. זה שהשפעת הוועד מחלחלת אט אט ולא מיד עם הקמתו אירעו כמה דברים בלתי רצוים זה כמובן לא טיעון רציני. כל ילד יודע להגיד שלהפתחויות יש תהליך שיכול לקחת עשור. דבריך על הנהלות הישיבות והרבנים ממש מגוחכים ותלושים ואיני הולך להיכנס לשמות ואנשים. רק אציין שבהשגח"פ התוועד לאחרונה בבית חיינו משפיע נערץ וציור חשוב בישיבת תותל קריית גת גדולה, הרב בומי פרינלנד, שדיבר בהדגשה ותוקף (והתווכח ע"ז עם רב אחר שהתרעם על כך) שלדעתו השביל זה הרגש ורעיון יפה וחזק וכו' (ואפרופו זה הזכירו ונזכרו הנוכחים שלפני שנים ספורות הוא עבר במעמד ה"כוס של ברכה"...) ורבות כהאי גוונא. בהחלט אפשר לומר שהוועד נתן בימה מרכזית ורמקול לרבנים מהישיבות הללו שדעותיהם שונות. מראה מקום קטן על ההתעלמות התכחשות המוחלטת ליחי הוא בפאנל של השלוחים דתשט"ז כשאחד מהם סיפר על בית כנסת אחד בו הכריזו יחי אדמו"ר מה"מ לע"ו וכו' והתרגום הסימולטני נשתתק. בעניי ראיתי באחד מקבצי הועד בו נכתב בפירוש (באיצטלה שכן היא דעת רובא דרובא דהמשפיעים והשלוחים וכו') שאין ללמוד בדיוק מהיחי ששרו אז למצב היום. להגיד שהוועד לא נלחם ביחי זה בהחלט אמונה עיוורת שמתכחשת למציאות העולם... דבר אחד אני יכול להסכים איתך- אם כי לדעתי לא ניסחת אותו מדוייק ואצטט אותו בדילוג מילים ספורות: שחזון יסודו של הועד (וכן נתממש בפועל) הוא - "גוף שיקום ויראה ש"אפשר להיות בחור חסידי", גם בהתקשרות פשוטה ופנימית כ"א לפי דרכו, גם מבלי להיות מחוייב לשהיה בתשנ"ג - שאמונת "והוא יגאלנו" צריכה להיות מוכרזת". אם מנסחים את זה ככה זה בהחלט תואם למה שלמענו קם הוועד, שכך פעול בהווה וזה בדיוק החמור והמלחמה ביחי!--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:14, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:14, 24 באפריל 2022 (UTC)
:::::הת' [[משתמש:להתראות]], אין לי הרבה מה לעשות מלבד להפנותך לערכו שב'המכלול'. [[משתמש:חייל של המלך]] אשתדל להתייחס בהמשך במפורט וג"כ בקצרה, אבל לא הבנתי: לדעתך הועד הכניס את שינוי היחס ולא הרבנים? אבל איך בדיוק?? ובכל אופן, כנ"ל אם האשמה היא על 'התעלמות' ולא 'מלחמה' - לא מובן כלל במה מואשם הועד יותר מהרבנים. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 18:24, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:24, 24 באפריל 2022 (UTC)
:לא עשיתי דוקטרט בעניין (אולי אתה כן. נראה עכ"פ שהשקעת בהקמתו ותהליכי אותם שנים (כפרשנותך) יותר ממני...) אבל בהחלט אפשר לתת יותר בימה לרבנים שעמדותיהם מתאימות להשקפה שלך, להביא לפאנל על נ"א נ"ב את מענדי קפלן שעמדותיו ידועות וקיצוניות להחריד ודווקא אליו להפנות את  שאלות 'ההשקפה' (ומבלי להיכנס לדיון על כל הפאנל דע"ט הרי שגם אם עצם דבריו אכן היו רק שהנבואה שעליה מדובר בשופטים נ"א אינה נבואה שנאמרה אז נהרי שבתוך דבריו הוא 'משחיל' את הפקפוק בכלל האם מדובר בנבואה הלכתית ובכלל הוא שופע שם פנינים (שכמובן פורסמו ע"י הועד בתמלול הראיון בכפ"ח וכן ביוטיוב וכו' וודאי שלא יצא ע"ז שום התנצלות) קיצוניים ושוליים באוזני בחורים צעירים שלא ברור מה חטאם שצריכים להפרידם כך מאמונה תקיפה בבשורת הגאולה) ובקיצור לצערנו יש הרבה דרכים לחנך דור חדש ולהפרידו מבשורת הגאולה (על כל פרטיה ואחד העיקריים שבה - הדגשה שהרבי נשיא דורנו הוא המלך המשיח). עוד מקרה של התעלמות-התנגדות-מלחמה ביחי [החילוק שלך בין התעלמות למלחמה לא נראה לי. מי שמתעלם ממעיינות החסידות הוא בעצם מתנגד להם ולוחם בהפצתם. ועד"ז בנדו"ד] הוא ממה ששמעתי (בטח בקל לברר) שפעם אחת הצליח הוועד להביא 'הישג' והרב יוסף יצחק אופן נעתר להתוועד בהתוועדות של הוועד. אלא שאת ההתוועדות הוא פתח באמירה "לחיים לחיים, יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (כדרכו תמיד, גם כשמתוועד במעייני ישראל) וזו הייתה הפעם האחרונה שהוא הוזמן...--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:48, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:48, 24 באפריל 2022 (UTC)
[[קובץ:הועד נגד יחי ופרסומו.jpg|ממוזער|הועד נגד יחי ופרסומו]] הנה מה שנכתב באחד מקבצי הועד (וי"א שנוסח בקפידא ע"י גדולי מורי דרכו)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:50, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:50, 24 באפריל 2022 (UTC)
:ומסיימים בטוב שב"ה ניכר שפעולתם של ראשי הוועד בזה לא צלחה בקרב קהלים גדולים וב"ה שעשרות ומאות תמימים שעברו תחת ידם לא הושפעו (עכ"פ באופן מוחלט וקיתוני) מפעולות נבזות אלו [ועל אלה הרבים-רבים שלצערי הרב כן הושפעו, "על אלה אני בוכיה עיני עיני ירדה מים כי הרחיקום ממנחם" (עפ"י ל' הפסוק -איכה א, טז)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 19:00, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 19:00, 24 באפריל 2022 (UTC)
::סליחה על ההתערבות, במיוחד שאיני תורם קבוע לחב"דפדי', אך ראשית כל - בתור אנציקלופדיה - זה מגוחך להעלות לערך רשמי באתר אנציקלופדי ביקורת - תהי' אשר תהי' - בלי שום מקור. מה כ"כ קשה למצוא תיעוד מאיזה נאום או פארבריינגען של משפיע וכיו"ב טוען את הביקורת הזו? [ואם אין, אז מאיפה היא כן מגיעה?] מבלי להכנס למה שדנים כאן [בסוגריים אומר שהדיון כאן מיותר לגמרי, שכן האתר במוצהר מזוהה עם הזרם המשיחי, וחברי הועדה הרוחנית גם הם כמובן מזדהים עם הזרם המשיחי באופן מובהק - כך ששום דיון לא יעזור כאן לשנות את המצב. טענתי את זה במשך שנים כאן ובמקומות אחרים ואני עדיין לא רואה שחל שינוי בזה. מי שמתנגד שיעבור להמכלול או ויקיפדיה, או שיקים אתר חב"די כזה. הדיונים לא יעזרו בגרוש ע"פ ניסיון העבר (ראו את הדיונים בשיחה של הפנסאים, האהל וכיו"ב) .] - בשום מצב לא פועלים מתוך הרגש. ניחא אם אתם יודעים שיש מקור לדברים האלו אך אין זאת בידכם - במקרה כזה מספיק תבנית 'דרוש מקור' לענ"ד, אך כשאין אתם יודעים שיש תיעוד וודאי של ביקורת כזו? [שימו לב: לא תיעוד של מעשי הועד, אלא תיעוד של הביקורת!], שוב - מבלי להכנס לגוף הדיון - לא חושב שמתאים לפרסם ביקורת [כה חשובה] בלי מקור. אשמח לשמוע את תגובתכם בעניין.  19:15, 24 באפריל 2022 (UTC)
:::תגובתי למר [[משתמש:חייל של המלך]] (א):
1) אתה כותב שאני מזלזל בפאנלים ואירועים. ~ עוד לא הגעתי לשם, פשוט לא ידוע לי על פאנל אחד כזה באותם שנים! ה'אוירה' הייתה של: אחדות ('נגד מי' כמובן), התקשרות (בסגנונם המסויים), ורענון.
2) אתה כותב שהשפעת הועד חלחלה אט אט. ~ אבל על מי היא השפיעה בסוף? על הרבנים?! המצב הקיים כיום (אי-הכרזת יחי מדי תפילה, ואי הדיבור מדי התוועדות על 'שיחת הדבר מלכות') נעשה כל-כולו בידי הרבנים (המשגיח-הכללי בישיבה, או הדובר באותה התוועדות).
3) אתה מביא דוגמאות מעניינות מרבנים ספציפיים שדווקא תמכו באיזה אופן באיזה מהמנהגים המוזרים שהכנסתי. ~ לו יהי. אבל אין קשר לנידוננו. אם דעתו של הרא"מ שי' פרידלאנד הייתה רשמית בעד המנהג והוא היה מעורר עליו בהתוועדויותיו, היה חלק ניכר מתלמידיו (שהערצתם אליו אינה יודעת גבולות, אם אתה מכיר) נוהג בכך לעיתים בפועל. (לכן נראה יותר שהנ"ל הוא אפיזודה מעניינת, אבל) למען האמת, לא מופרך שזה קורה מדי פעם.. אבל מה הקשר לועד?! הוא לא זה שיתחיל דבר כזה, ולא זה שימנע אותו.
זאת מלבד ההבדל הברור את ה'הרגש' עליו דיבר, למצב היום שה'שביל' ענינו 'הכנסת' הרבי בפועל ממש, וכידוע לכולנו. כלומר: גם אם בתשס"ב לא היה הנימוק הזה מכריע כדי להתפלג, עכ"פ בתשע"ב יהיו דבריי נכונים למפרע. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 19:36, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 19:36, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::כמי שלא היה באותם שנים איני יכול לומר מה בדיוק היה בהם, במיוחד שככל שהולכים יותר אחורה התיעוד נהיה יותר חלש. אני יודע לדבר על המצב בהווה (וכתבתי שזה שלפאנל על נ"א נ"ב מביאים את מענדי קפלן ו'נותנים לו את המיקרופון' להוביל בנושאי השקפה - זה בהחלט עקירת האמונה והחיות בבשורת הגאולה). במחילת כב' זה שנוקט באי אמירת יחי כל תפילה כהבעייתיות שעליה נזעקים כנגד הוועד ומיד מקשה שהרי זה בדיוק מה שהרבנים בישיבות עושים - זו הטעייה דמגוגית. כמדומה ברור שאם בפעולות הוועד (מצד מארגניו) היה ליחי מקום ברמה של שלוש פעמים בשנה (ויתירה מזו: אם היה לזה איזה שהוא מקום בכלל) היינו מגיעים להסכמה לוותר על פיסקת הביקורת בערך.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:08, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:08, 24 באפריל 2022 (UTC)
:::::[[משתמש:חייל של המלך]] טוב, אני יכול להמשיך עם הפרטים בדבריך. הכללות היא שסירסת וערבבת את דבריי כסלט. אבל כעת הגעת לנקודה נכונה: מה היה קורה אילו. כעת דומני שתבין אם אשאל הפוך: אם וכאשר המוסכמה בין התמימים הייתה על שירת יחי סוערת בקידוש לבנה מידי חודש כחצי שעה, ותו לא - האם היה הועד קם? [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 20:31, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:31, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::::ול[[משתמש:מתנת הבנים]] אומר, בהחלט איני בא להתווכח כאן על המוסכמות הקיימות בקהל המכונה משיחיסטי, שנטחנו שנים ע"ג שנים (ולא ע"י הועד...). באתי להתריע רק נגד התופעה החדשה שהתאזרחה לאחרונה של פסילת אישים ללא כל יסוד (זו שהלועזים מבטאים אותה במילה ש[[משתמש:להתראות]] לא אהב...). התופעה מצויה בשני הצדדים, והיא מסרסת מעיקרם כמה דיונים לגיטימיים וחשובים. [דוגמא משעשעת מהזמן האחרון הייתה בפולמוס שני הכינוסים ביא ניסן. מצד אחד (רמת גן) נשמעה הטענה "אנו מוקירים את היחי, אך אין לנו חלק עם מחרימי האהל"; ומהצד השני (צפת) הייתה התעקשות: "על האהל כמעט כולם מסכימים, המלחמה שלכם היא רק על יחי". בהחלט דיון מעמיק...] [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 20:51, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:51, 24 באפריל 2022 (UTC)
:::::::שלחת אותי להמכלול, אבל לפעמים זה שהבול הפוך אכן מראה על משהו. אינני יודע את גילך ורוחב ידיעותיך, אך נקעה נפשי ממלחמות עריכה אלו, ומוטב שאת כל המלל שנשפך פה היו משקיעים בהרחבת התוכן בחב"דפדיה במקום בדקדוקי עניות שלא משכנעים אף אחד. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 20:59, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:59, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::::::איני יודע מה הפוך בבוליי אבל שיהיה. בכל אופן מאד מובן למה נפשי עוד לא נקעה מלהתווכח כאן, ועוד באסרו חג הפסח (וגם ביקשתי נואשות לא להתעקש איתי על דקדוקי עניות, אך נכזבתי), והנני להתנצל על שבזבזתי את זמנך היקר בקריאת הגיגיי. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 21:03, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:03, 24 באפריל 2022 (UTC)


:::ערב טוב, [[משתמש:עשוי לנחת]]. שמחתי מאוד לקרוא את טיעונך אולם אודה שבנקודות מסוימת הם אף גרמו לי לגיחוך קל, לראות איך ניתן לדלג משקר גס לטשטוש ומשם לקפץ למסקנות מופרכות הבנויות על מהלכים עם קישורים מקריים בלבד ועל הכל לפצות בדמגוגיה זולה זהו אכן מעניין. אולם דווקא בגלל כך אענה לך בס"ד על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, אולם – כפי שציינתי – על חלק מהדברים יהיה מיותר  לענות לפי שהם נשענים לחלוטין על טיעון קודם שאותו הפריך בעז"ה.
:::ערב טוב, [[משתמש:עשוי לנחת]]. שמחתי מאוד לקרוא את טיעונך אולם אודה שבנקודות מסוימת הם אף גרמו לי לגיחוך קל, לראות איך ניתן לדלג משקר גס לטשטוש ומשם לקפץ למסקנות מופרכות הבנויות על מהלכים עם קישורים מקריים בלבד ועל הכל לפצות בדמגוגיה זולה זהו אכן מעניין. אולם דווקא בגלל כך אענה לך בס"ד על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, אולם – כפי שציינתי – על חלק מהדברים יהיה מיותר  לענות לפי שהם נשענים לחלוטין על טיעון קודם שאותו הפריך בעז"ה.
שורה 248: שורה 273:
החותם בתקווה שאזכה לומר דברים הנשמעים ושקודם שתעבור היישר להתקיף תחשוב מעט על הדברים, הכל מתוך אהבה ואחווה ובציפייה להתגלות מלכינו.--[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 21:57, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:57, 24 באפריל 2022 (UTC) [[יחי המלך המשיח (פירושונים)|יחי המלך המשיח!]]  
החותם בתקווה שאזכה לומר דברים הנשמעים ושקודם שתעבור היישר להתקיף תחשוב מעט על הדברים, הכל מתוך אהבה ואחווה ובציפייה להתגלות מלכינו.--[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 21:57, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:57, 24 באפריל 2022 (UTC) [[יחי המלך המשיח (פירושונים)|יחי המלך המשיח!]]  


 
היות שלקח לי מעט זמן לכתב ולנסח תגובה היא פורסמה לאחר המשכו של הדיון, אולם אינה מתייחסת אליו, במקרה הצורך אפרסם תגובה נוספת על המשכו של הדיון, ייש"כ --[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 21:43, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:43, 24 באפריל 2022 (UTC)
:ברשותך רבינו, שאלה קטנה וסליחה ש'הבול הפוך': מהו 'מקארתיזם'? ומהיכן מכיר אתה ביטוי זה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 18:11, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:11, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::[[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]], אחר התודה על הקדשת הזמן לגילול מגילה זו (שחובה לציין שמעניין לקרוא אותה וניכר שעומדת מאחוריה מחשבה והגות עצמאית) הרי מבלי להשיב במגילה ארוכה ומסודרת כזו אעיר כמה נקודות מהנלענ"ד בעניין: זלזולך בהשפעתם המכרעת של פאנלים אירועים גליונות וואווירה שהכניס הארגון בשעות, ימים ותקופות שמחוץ לסדרים ולנוכחות הנהלהת הישיבות וכו' הוא יסוד רעוע ביותר שעליו אתה משעין את עמדתיך. זה שהשפעת הוועד מחלחלת אט אט ולא מיד עם הקמתו אירעו כמה דברים בלתי רצוים זה כמובן לא טיעון רציני. כל ילד יודע להגיד שלהפתחויות יש תהליך שיכול לקחת עשור. דבריך על הנהלות הישיבות והרבנים ממש מגוחכים ותלושים ואיני הולך להיכנס לשמות ואנשים. רק אציין שבהשגח"פ התוועד לאחרונה בבית חיינו משפיע נערץ וציור חשוב בישיבת תותל קריית גת גדולה, הרב בומי פרינלנד, שדיבר בהדגשה ותוקף (והתווכח ע"ז עם רב אחר שהתרעם על כך) שלדעתו השביל זה הרגש ורעיון יפה וחזק וכו' (ואפרופו זה הזכירו ונזכרו הנוכחים שלפני שנים ספורות הוא עבר במעמד ה"כוס של ברכה"...) ורבות כהאי גוונא. בהחלט אפשר לומר שהוועד נתן בימה מרכזית ורמקול לרבנים מהישיבות הללו שדעותיהם שונות. מראה מקום קטן על ההתעלמות התכחשות המוחלטת ליחי הוא בפאנל של השלוחים דתשט"ז כשאחד מהם סיפר על בית כנסת אחד בו הכריזו יחי אדמו"ר מה"מ לע"ו וכו' והתרגום הסימולטני נשתתק. בעניי ראיתי באחד מקבצי הועד בו נכתב בפירוש (באיצטלה שכן היא דעת רובא דרובא דהמשפיעים והשלוחים וכו') שאין ללמוד בדיוק מהיחי ששרו אז למצב היום. להגיד שהוועד לא נלחם ביחי זה בהחלט אמונה עיוורת שמתכחשת למציאות העולם... דבר אחד אני יכול להסכים איתך- אם כי לדעתי לא ניסחת אותו מדוייק ואצטט אותו בדילוג מילים ספורות: שחזון יסודו של הועד (וכן נתממש בפועל) הוא - "גוף שיקום ויראה ש"אפשר להיות בחור חסידי", גם בהתקשרות פשוטה ופנימית כ"א לפי דרכו, גם מבלי להיות מחוייב לשהיה בתשנ"ג - שאמונת "והוא יגאלנו" צריכה להיות מוכרזת". אם מנסחים את זה ככה זה בהחלט תואם למה שלמענו קם הוועד, שכך פעול בהווה וזה בדיוק החמור והמלחמה ביחי!--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:14, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:14, 24 באפריל 2022 (UTC)
 
:::::הת' [[משתמש:להתראות]], אין לי הרבה מה לעשות מלבד להפנותך לערכו שב'המכלול'. [[משתמש:חייל של המלך]] אשתדל להתייחס בהמשך במפורט וג"כ בקצרה, אבל לא הבנתי: לדעתך הועד הכניס את שינוי היחס ולא הרבנים? אבל איך בדיוק?? ובכל אופן, כנ"ל אם האשמה היא על 'התעלמות' ולא 'מלחמה' - לא מובן כלל במה מואשם הועד יותר מהרבנים. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 18:24, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:24, 24 באפריל 2022 (UTC)
:לא עשיתי דוקטרט בעניין (אולי אתה כן. נראה עכ"פ שהשקעת בהקמתו ותהליכי אותם שנים (כפרשנותך) יותר ממני...) אבל בהחלט אפשר לתת יותר בימה לרבנים שעמדותיהם מתאימות להשקפה שלך, להביא לפאנל על נ"א נ"ב את מענדי קפלן שעמדותיו ידועות וקיצוניות להחריד ודווקא אליו להפנות את  שאלות 'ההשקפה' (ומבלי להיכנס לדיון על כל הפאנל דע"ט הרי שגם אם עצם דבריו אכן היו רק שהנבואה שעליה מדובר בשופטים נ"א אינה נבואה שנאמרה אז נהרי שבתוך דבריו הוא 'משחיל' את הפקפוק בכלל האם מדובר בנבואה הלכתית ובכלל הוא שופע שם פנינים (שכמובן פורסמו ע"י הועד בתמלול הראיון בכפ"ח וכן ביוטיוב וכו' וודאי שלא יצא ע"ז שום התנצלות) קיצוניים ושוליים באוזני בחורים צעירים שלא ברור מה חטאם שצריכים להפרידם כך מאמונה תקיפה בבשורת הגאולה) ובקיצור לצערנו יש הרבה דרכים לחנך דור חדש ולהפרידו מבשורת הגאולה (על כל פרטיה ואחד העיקריים שבה - הדגשה שהרבי נשיא דורנו הוא המלך המשיח). עוד מקרה של התעלמות-התנגדות-מלחמה ביחי [החילוק שלך בין התעלמות למלחמה לא נראה לי. מי שמתעלם ממעיינות החסידות הוא בעצם מתנגד להם ולוחם בהפצתם. ועד"ז בנדו"ד] הוא ממה ששמעתי (בטח בקל לברר) שפעם אחת הצליח הוועד להביא 'הישג' והרב יוסף יצחק אופן נעתר להתוועד בהתוועדות של הוועד. אלא שאת ההתוועדות הוא פתח באמירה "לחיים לחיים, יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (כדרכו תמיד, גם כשמתוועד במעייני ישראל) וזו הייתה הפעם האחרונה שהוא הוזמן...--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:48, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:48, 24 באפריל 2022 (UTC)
[[קובץ:הועד נגד יחי ופרסומו.jpg|ממוזער|הועד נגד יחי ופרסומו]] הנה מה שנכתב באחד מקבצי הועד (וי"א שנוסח בקפידא ע"י גדולי מורי דרכו)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 18:50, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 18:50, 24 באפריל 2022 (UTC)
:ומסיימים בטוב שב"ה ניכר שפעולתם של ראשי הוועד בזה לא צלחה בקרב קהלים גדולים וב"ה שעשרות ומאות תמימים שעברו תחת ידם לא הושפעו (עכ"פ באופן מוחלט וקיתוני) מפעולות נבזות אלו [ועל אלה הרבים-רבים שלצערי הרב כן הושפעו, "על אלה אני בוכיה עיני עיני ירדה מים כי הרחיקום ממנחם" (עפ"י ל' הפסוק -איכה א, טז)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 19:00, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 19:00, 24 באפריל 2022 (UTC)
::סליחה על ההתערבות, במיוחד שאיני תורם קבוע לחב"דפדי', אך ראשית כל - בתור אנציקלופדיה - זה מגוחך להעלות לערך רשמי באתר אנציקלופדי ביקורת - תהי' אשר תהי' - בלי שום מקור. מה כ"כ קשה למצוא תיעוד מאיזה נאום או פארבריינגען של משפיע וכיו"ב טוען את הביקורת הזו? [ואם אין, אז מאיפה היא כן מגיעה?] מבלי להכנס למה שדנים כאן [בסוגריים אומר שהדיון כאן מיותר לגמרי, שכן האתר במוצהר מזוהה עם הזרם המשיחי, וחברי הועדה הרוחנית גם הם כמובן מזדהים עם הזרם המשיחי באופן מובהק - כך ששום דיון לא יעזור כאן לשנות את המצב. טענתי את זה במשך שנים כאן ובמקומות אחרים ואני עדיין לא רואה שחל שינוי בזה. מי שמתנגד שיעבור להמכלול או ויקיפדיה, או שיקים אתר חב"די כזה. הדיונים לא יעזרו בגרוש ע"פ ניסיון העבר (ראו את הדיונים בשיחה של הפנסאים, האהל וכיו"ב) .] - בשום מצב לא פועלים מתוך הרגש. ניחא אם אתם יודעים שיש מקור לדברים האלו אך אין זאת בידכם - במקרה כזה מספיק תבנית 'דרוש מקור' לענ"ד, אך כשאין אתם יודעים שיש תיעוד וודאי של ביקורת כזו? [שימו לב: לא תיעוד של מעשי הועד, אלא תיעוד של הביקורת!], שוב - מבלי להכנס לגוף הדיון - לא חושב שמתאים לפרסם ביקורת [כה חשובה] בלי מקור. אשמח לשמוע את תגובתכם בעניין.  19:15, 24 באפריל 2022 (UTC)
 
:::תגובתי למר [[משתמש:חייל של המלך]] (א):
1) אתה כותב שאני מזלזל בפאנלים ואירועים. ~ עוד לא הגעתי לשם, פשוט לא ידוע לי על פאנל אחד כזה באותם שנים! ה'אוירה' הייתה של: אחדות ('נגד מי' כמובן), התקשרות (בסגנונם המסויים), ורענון.
2) אתה כותב שהשפעת הועד חלחלה אט אט. ~ אבל על מי היא השפיעה בסוף? על הרבנים?! המצב הקיים כיום (אי-הכרזת יחי מדי תפילה, ואי הדיבור מדי התוועדות על 'שיחת הדבר מלכות') נעשה כל-כולו בידי הרבנים (המשגיח-הכללי בישיבה, או הדובר באותה התוועדות).
3) אתה מביא דוגמאות מעניינות מרבנים ספציפיים שדווקא תמכו באיזה אופן באיזה מהמנהגים המוזרים שהכנסתי. ~ לו יהי. אבל אין קשר לנידוננו. אם דעתו של הרא"מ שי' פרידלאנד הייתה רשמית בעד המנהג והוא היה מעורר עליו בהתוועדויותיו, היה חלק ניכר מתלמידיו (שהערצתם אליו אינה יודעת גבולות, אם אתה מכיר) נוהג בכך לעיתים בפועל. (לכן נראה יותר שהנ"ל הוא אפיזודה מעניינת, אבל) למען האמת, לא מופרך שזה קורה מדי פעם.. אבל מה הקשר לועד?! הוא לא זה שיתחיל דבר כזה, ולא זה שימנע אותו.
זאת מלבד ההבדל הברור את ה'הרגש' עליו דיבר, למצב היום שה'שביל' ענינו 'הכנסת' הרבי בפועל ממש, וכידוע לכולנו. כלומר: גם אם בתשס"ב לא היה הנימוק הזה מכריע כדי להתפלג, עכ"פ בתשע"ב יהיו דבריי נכונים למפרע. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 19:36, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 19:36, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::כמי שלא היה באותם שנים איני יכול לומר מה בדיוק היה בהם, במיוחד שככל שהולכים יותר אחורה התיעוד נהיה יותר חלש. אני יודע לדבר על המצב בהווה (וכתבתי שזה שלפאנל על נ"א נ"ב מביאים את מענדי קפלן ו'נותנים לו את המיקרופון' להוביל בנושאי השקפה - זה בהחלט עקירת האמונה והחיות בבשורת הגאולה). במחילת כב' זה שנוקט באי אמירת יחי כל תפילה כהבעייתיות שעליה נזעקים כנגד הוועד ומיד מקשה שהרי זה בדיוק מה שהרבנים בישיבות עושים - זו הטעייה דמגוגית. כמדומה ברור שאם בפעולות הוועד (מצד מארגניו) היה ליחי מקום ברמה של שלוש פעמים בשנה (ויתירה מזו: אם היה לזה איזה שהוא מקום בכלל) היינו מגיעים להסכמה לוותר על פיסקת הביקורת בערך.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:08, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:08, 24 באפריל 2022 (UTC)
 
:::::[[משתמש:חייל של המלך]] טוב, אני יכול להמשיך עם הפרטים בדבריך. הכללות היא שסירסת וערבבת את דבריי כסלט. אבל כעת הגעת לנקודה נכונה: מה היה קורה אילו. כעת דומני שתבין אם אשאל הפוך: אם וכאשר המוסכמה בין התמימים הייתה על שירת יחי סוערת בקידוש לבנה מידי חודש כחצי שעה, ותו לא - האם היה הועד קם? [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 20:31, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:31, 24 באפריל 2022 (UTC)
 
::::::ול[[משתמש:מתנת הבנים]] אומר, בהחלט איני בא להתווכח כאן על המוסכמות הקיימות בקהל המכונה משיחיסטי, שנטחנו שנים ע"ג שנים (ולא ע"י הועד...). באתי להתריע רק נגד התופעה החדשה שהתאזרחה לאחרונה של פסילת אישים ללא כל יסוד (זו שהלועזים מבטאים אותה במילה ש[[משתמש:להתראות]] לא אהב...). התופעה מצויה בשני הצדדים, והיא מסרסת מעיקרם כמה דיונים לגיטימיים וחשובים. [דוגמא משעשעת מהזמן האחרון הייתה בפולמוס שני הכינוסים ביא ניסן. מצד אחד (רמת גן) נשמעה הטענה "אנו מוקירים את היחי, אך אין לנו חלק עם מחרימי האהל"; ומהצד השני (צפת) הייתה התעקשות: "על האהל כמעט כולם מסכימים, המלחמה שלכם היא רק על יחי". בהחלט דיון מעמיק...] [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 20:51, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:51, 24 באפריל 2022 (UTC)
:::::::שלחת אותי להמכלול, אבל לפעמים זה שהבול הפוך אכן מראה על משהו. אינני יודע את גילך ורוחב ידיעותיך, אך נקעה נפשי ממלחמות עריכה אלו, ומוטב שאת כל המלל שנשפך פה היו משקיעים בהרחבת התוכן בחב"דפדיה במקום בדקדוקי עניות שלא משכנעים אף אחד. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 20:59, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 20:59, 24 באפריל 2022 (UTC)
::::::::איני יודע מה הפוך בבוליי אבל שיהיה. בכל אופן מאד מובן למה נפשי עוד לא נקעה מלהתווכח כאן, ועוד באסרו חג הפסח (וגם ביקשתי נואשות לא להתעקש איתי על דקדוקי עניות, אך נכזבתי), והנני להתנצל על שבזבזתי את זמנך היקר בקריאת הגיגיי. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 21:03, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:03, 24 באפריל 2022 (UTC)
 
היות שלקח לי מעט זמן לכתב ולנסח תגובה היא פורסמה לאחר המשכו של הדיון, אולם אינה מתייחסת אליו, פרסמתי אותה במקומה ובמקרה הצורך אפרסם תגובה נוספת על המשכו של הדיון, ייש"כ --[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 21:43, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 21:43, 24 באפריל 2022 (UTC)

תפריט ניווט