שיחה:אברהם מנחם מענדל וכטר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 86: שורה 86:
::::::::ואם כבר דיברנו, אז נספר משהו מהרבי עם הוראה לפועל לכל מקרה דומה. ידוע הווארט החסידי על הפסוק "סור מרע ועשה טוב", אך לא הרבה יודעים שהרבי הזכיר את הווארט הזה. זה היה מתי שהגיע לרבי גוטער איד ידוע, שאמר לרבי שהוא תמיד ילך עם חב"ד, אבל הוא באמת רוצה לשאול איך חב"דניקים יכולים להניח תפילין ברחוב לאנשים שלא עשו שום צעד של היטהרות מהלכלוך לפני כן. הרבי ענה לו שכתוב "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב"... תמיד הסדר הוא לפי הפסוק, קודם צריך לרצות חיים אמיתיים, אחרי זה לא לדבר רע, ואז סור מרע, ורק בסוף עשה טוב. אבל כאן - אמר הרבי - הבעיה, העולם לפני הגאולה הפוך ולכן גם כאן צריך להפוך את הכללים, מתחילים בעשה טוב.
::::::::ואם כבר דיברנו, אז נספר משהו מהרבי עם הוראה לפועל לכל מקרה דומה. ידוע הווארט החסידי על הפסוק "סור מרע ועשה טוב", אך לא הרבה יודעים שהרבי הזכיר את הווארט הזה. זה היה מתי שהגיע לרבי גוטער איד ידוע, שאמר לרבי שהוא תמיד ילך עם חב"ד, אבל הוא באמת רוצה לשאול איך חב"דניקים יכולים להניח תפילין ברחוב לאנשים שלא עשו שום צעד של היטהרות מהלכלוך לפני כן. הרבי ענה לו שכתוב "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב"... תמיד הסדר הוא לפי הפסוק, קודם צריך לרצות חיים אמיתיים, אחרי זה לא לדבר רע, ואז סור מרע, ורק בסוף עשה טוב. אבל כאן - אמר הרבי - הבעיה, העולם לפני הגאולה הפוך ולכן גם כאן צריך להפוך את הכללים, מתחילים בעשה טוב.
::::::::עוד מעט י"א ניסן, קדימה, "סור מרע" - עזבו אותו. "עשה טוב" - יש עוד מספיק מה לעשות. בהצלחה.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 09:53, 8 במרץ 2010 (UTC)
::::::::עוד מעט י"א ניסן, קדימה, "סור מרע" - עזבו אותו. "עשה טוב" - יש עוד מספיק מה לעשות. בהצלחה.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 09:53, 8 במרץ 2010 (UTC)
יש לכם טעות בסיסית. לא עלי מוטלת חובת ההוכחה, אלא היא מגולגלת לפיתחם. שכן, אתם מבקשים להוכיח את הבלתי ניתן להוכחה, ואתם בבחינת "המוציא מחבירו". עד כה, קראתי את כל הגמרות וכל המעיישעלייך שלכם, לרבות אצל אדמורי חב"ד ויתר א גוטע אידילעך... ולא מצאתי בהם ממש לענייננו. לא הוכח שום קשר סיבתי הקושר שום סיפור ושום מעשה למקרה שבמחלוקת כאן. אם אתם מבקשים להוכיח שישנו מציאות כזו, אין פה כלום ולא כלום לענייננו. מה קשר בין שמיטה להר סיני? כמו כן, ברגע שפסק בית הדין גדול בווילנא (הלא הם בית הדין גדול שבווילנא שבארץ, ושמות הרבנים הללו ידועים) אין אני חייב להביא שום פירכה ושום ראיה ושום כלום. אלא ישנו פסק דין שקיבלו בשמים, כמו בית הדין שבארץ. ואתם סתם טוחנים אוויר ומים. חבל על האנרגיות השליליות והאגרסיות שאתם פורקים על יראי השם באמת. תסכימו למינוי רבי חדש ותגמרו עם כל השטויות הללו, שהבעש"ט קבע שבעבור חסידים שטות היא מצוות לא תעשה דאורייתא.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט