ועד הנחות התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 58: שורה 58:
הסדר בדרך כלל היה, שביום ראשון בלילה התחיל ר' סימון לכתוב את השיחה. ביום שלישי בערב היה מסיים את כתיבת השיחה, ובערך בשעה 10, לפני שהרבי הלך לביתו, היו מוסרים את השיחה באמצעות המזכיר שהיה נכנס אחרון לחדרו של הרבי. את השיחה לקח הרבי לביתו, שם היה עובד עליה, ובבוקר קיבל ר' סימון את ההגהות.  
הסדר בדרך כלל היה, שביום ראשון בלילה התחיל ר' סימון לכתוב את השיחה. ביום שלישי בערב היה מסיים את כתיבת השיחה, ובערך בשעה 10, לפני שהרבי הלך לביתו, היו מוסרים את השיחה באמצעות המזכיר שהיה נכנס אחרון לחדרו של הרבי. את השיחה לקח הרבי לביתו, שם היה עובד עליה, ובבוקר קיבל ר' סימון את ההגהות.  


ב[[תשמ"ח]], כאשר הרבי היה בבית, היו מביאים את השיחה למזכיר הרב [[לייבל גרונר]] או למשב”ק הרב [[שלום דובער גנזבורג]], ובדרך כלל בשלוש בלילה היה הרבי מוסר את ההגהות למשמש בקודש. מ[[תשמ"ט]] והלאה, כאשר הרבי קבע את מקומו ב-‏[[770]], הרבי עצמו היה מוציא את השיחה לאחר הגהה, ומניח אותה על השולחן שהיה ב[[גן עדן התחתון]]. אחד המשמשים היה מתקשר להודיע שההגהות מוכנות, ומיד הגעו לקחת את זה, להכניס את התיקונים, ולשלוח את השיחה לכל העולם. היו חייבים להכניס את התיקונים מיידית, כי השיחות היו נדפסות בעיתונים “[[אלגמיינער זורנאל]]” ו”[[כפר חב"ד]]”, שנסגרו ביום רביעי. ביום רביעי בבוקר ירדו השיחות לדפוס, ומשם נשלחו לכל רחבי תבל.  
ב[[תשמ"ח]], כאשר הרבי היה בבית, היו מביאים את השיחה למזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] או למשב”ק הרב [[שלום דובער גנזבורג]], ובדרך כלל בשלוש בלילה היה הרבי מוסר את ההגהות למשמש בקודש. מ[[תשמ"ט]] והלאה, כאשר הרבי קבע את מקומו ב-‏[[770]], הרבי עצמו היה מוציא את השיחה לאחר הגהה, ומניח אותה על השולחן שהיה ב[[גן עדן התחתון]]. אחד המשמשים היה מתקשר להודיע שההגהות מוכנות, ומיד הגעו לקחת את זה, להכניס את התיקונים, ולשלוח את השיחה לכל העולם. היו חייבים להכניס את התיקונים מיידית, כי השיחות היו נדפסות בעיתונים “[[אלגמיינער זורנאל]]” ו”[[כפר חב"ד]]”, שנסגרו ביום רביעי. ביום רביעי בבוקר ירדו השיחות לדפוס, ומשם נשלחו לכל רחבי תבל.


==עידן הממוחשב==
==עידן הממוחשב==

תפריט ניווט