יוסף אברהם הלר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 887 בתים ,  11 באפריל 2022
עריכה ראשונית
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(עריכה ראשונית)
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד בשנת תש"ז לאביו הרב [[דוד הלוי הלר]] (נכתב העלר או העלער), המיוחס בן אחר בן לבעל המחבר [[תוי"ט]] הרב יו"ט ליפמאן הלר. הרב דוד הלר שהיה חסיד פולין ושימש ראש הקהל של קהילת לוגאנו בשווייץ, וראש ישיבת "ירחי כלה" באירופה. (בערוב ימיו הוא עבר להתגורר בבורו פארק) הרב דוד היה תלמיד של הרב [[יחיאל יעקב ויינברג]], בעל של ה'שרידי אש'.
נולד בשנת תש"ז לאביו הרב [[דוד הלוי הלר]]{{הערה|רהיה חסיד פולין ושימש ראש הקהל של קהילת לוגאנו בשווייץ, וראש ישיבת "ירחי כלה" באירופה. (בערוב ימיו הוא עבר להתגורר בבורו פארק) הרב דוד היה תלמיד של הרב [[יחיאל יעקב ויינברג]], בעל של ה'שרידי אש'.}} המיוחס בן אחר בן לבעל המחבר [[תוי"ט]] הרב יו"ט ליפמאן הלר. בבית אביו נהג להתארח לעיתים תכופות הרב מבריסק הרב [[יצחק זאב סולובייצ'יק]], כאשר היה מגיע לנוח מחמת מחלת ראות ממנה סבל, שם התוודעו משפחת הלר לבית בריסק, והביקורים עיצבו את דרך החיים של הרב הלר, וקירב אותו מאוד לדרך הלימוד של בריסק.


בבית אביו נהג להתארח לעיתים תכופות הרב מבריסק הרב [[יצחק זאב סולובייצ'יק]], כאשר היה מגיע לנוח מחמת מחלת ראות ממנה סבל, שם התוועדו משפחת הלר בכללותה לבית בריסק, הביקורים עיצבו את דרך החיים של הרב הלר, וקירב אותו מאוד לדרך הלימוד של בריסק.
בתחילה למד ב[[ישיבת סלבוטקה]]. כבר אז הוא נמשך ל[[תורת החסידות]] והיה אז מעיין בספרי חסידות רבים כגון "[[נועם אלימלך]]" ו"מאור שמש". כאשר הרב [[משולם דוד סולובייצ'יק]] פתח את ישיבת בריסק שתחתיו{{הערה|ישנם מספר ישיבות בשיטת בריסק בירושלים.}} בחר עשרה תלמידים להתחיל בה את הישיבה שביניהם הרב הלר, מה שגרם לקירוב גדול בינו לבין הראש ישיבה הרב דוד סולביצ'יק. בישיבת בריסק הוא היה לומד עם ב[[חברותא] עם הרב [[עזרא בנימין שוחט]] שקירב אותו לחב"ד.


בתחילה למד הרב למד ב[[ישיבת סלבוטקה]], וכאשר הרב [[דוד משולם סולבייטשיק]] פתח את ישיבת בריסק שתחתיו{{הערה|ישנם מספר ישיבות בשיטת בריסק בירושלים.}} בחר עשרה תלמידים להתחיל בה הישיבה והרב הלר זכה להיות אחד מהם, דבר שגרם שקירוב גדול בינו לבין הראש ישיבה הרב דוד סולבייטשיק.
בתקופת שהותו במאה שערים, הוא היה נוהג להאזין לקלטות של הרבי, אליהם היה נמשך.  


נפשו נמשכה לתורת החסידות, ולאחר נשואיו התקרב לחב"ד (כדלהלן באריכות}.
נפשו נמשכה לתורת החסידות, ולאחר נשואיו התקרב לחב"ד (כדלהלן באריכות}.
שורה 31: שורה 31:
הסכמתו מופיעה בספרים רבים, יש מתוכם כחבר הבד"צ ויש כרב פרטי.
הסכמתו מופיעה בספרים רבים, יש מתוכם כחבר הבד"צ ויש כרב פרטי.


==התקרבות לחב"ד ולרבי==
למד בסלבודקה ישיבה בירושלים וכבר אז ניכר בו משיכה לעולם החסידות. התחילה נפשו להמשך לספרי חסידות כ[[נועם אלימלך]] ו[[מאור ושמש]], שחיזקו את צמאנו ל[[תורת החסידות]], אך חיפש יותר ביאורים שזה משך אותו לתורת חב"ד.
פעם הלך עם אביו לישיבת [[פונביז']] לשמוע שיעור מהגאון הרב [[שמואל רוזבסקי]] ע"ה, הרב הלר התלהב מאוד מהשיעור, אמר לו אביו, כל זה לא מגיע לתפילה של אמתע חסידשע רב.
בהיותו במאה שערים התחיל לשמוע לעיתים קלטות של הרבי. דבר שמשך אותו מאוד, כמו כן מאוד התרגש לראות את הדיעה הברורה של הרבי מענה לטענות הסאטמער אחרי [[מלחמת ששת הימים]]
לאחר מכן למד בישיבת בריסק בירושלים בראשות הרב [[משולם דוד סולובייצ'יק]], ונחשב מבכירי התלמידים בה, דבר שפעל אצלו ההרגשה שצריך משהו מעבר ללימוד הנגלה.
יחד עימו למד בישיבת בריסק ידידו הגאון [[עזרא בנימין שוחט]] ראש ישיבת [[אור אלחנן - חב"ד]]. שהחזיק אותו קרוב לעניני חסידות חב"ד והרבי.
יחד עימו למד בישיבת בריסק ידידו הגאון [[עזרא בנימין שוחט]] ראש ישיבת [[אור אלחנן - חב"ד]]. שהחזיק אותו קרוב לעניני חסידות חב"ד והרבי.


תפריט ניווט