משתמש:הרב משה המר/"מועלם" ה"תולדות אהרן ומשה" מבגדאד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
ניסוח
מ (ניסוח)
מ (ניסוח)
שורה 16: שורה 16:
חמק מכל משרה וכל כסף שניתן לו היה מיד הולך לחלוקת '''תפילין מהודרים''' מאוד של '''[[רש"י]]''', של '''[[ר"ת]]''' ושל '''[[שימושא רבה]]''' לאנשים שידם לא היתה משגת זאת ועודד מאוד במרץ להניח לכל הפחות את זוג התפילין לדעת '''[[רבינו תם]]''' ולפיכך הוא עצמו נשאר כדל אמצעים בעוני ומחסור.
חמק מכל משרה וכל כסף שניתן לו היה מיד הולך לחלוקת '''תפילין מהודרים''' מאוד של '''[[רש"י]]''', של '''[[ר"ת]]''' ושל '''[[שימושא רבה]]''' לאנשים שידם לא היתה משגת זאת ועודד מאוד במרץ להניח לכל הפחות את זוג התפילין לדעת '''[[רבינו תם]]''' ולפיכך הוא עצמו נשאר כדל אמצעים בעוני ומחסור.
כשהרב יוסף זיאת – משגיח ב"חברת אהבת שלום" סיים ללמד יהודי שלא ידע אפילו קרוא וכתוב את מצוות ה', בחר להגיע עמו אל מגנן של ישראל הרב חכם ברוך מעלם ולהפגישו עם קדושת הצדיק, בחר הרב חכם ברוך מעלם לתת לו דווקא תפילין יקרות מאוד שהיו בידו מדורי דורות, הרב זיאת התפלא איך לא חמל הרב חכם ברוך מעלם על עצמו וויתר עליהן כה מהר למען יהודי זה, אך התשובה לא איחרה להגיע כי מיד כשהחל יהודי זה בהנחת התפילין הללו- התקדש מאוד והחל נכנס לעומקן של סוגיות ומקרב נפשות רבות לצור מחצבתן.
כשהרב יוסף זיאת – משגיח ב"חברת אהבת שלום" סיים ללמד יהודי שלא ידע אפילו קרוא וכתוב את מצוות ה', בחר להגיע עמו אל מגנן של ישראל הרב חכם ברוך מעלם ולהפגישו עם קדושת הצדיק, בחר הרב חכם ברוך מעלם לתת לו דווקא תפילין יקרות מאוד שהיו בידו מדורי דורות, הרב זיאת התפלא איך לא חמל הרב חכם ברוך מעלם על עצמו וויתר עליהן כה מהר למען יהודי זה, אך התשובה לא איחרה להגיע כי מיד כשהחל יהודי זה בהנחת התפילין הללו- התקדש מאוד והחל נכנס לעומקן של סוגיות ומקרב נפשות רבות לצור מחצבתן.
הוא עצמו הניח תפילת שחרית את שני זוגות התפילין של '''[[רש"י]] ו[[ר"ת]] יחדיו''' ואילו בתפילת ה[[מנחה]] אף '''[[שימושא רבה]]''' ב[[תפילת המנחה]] כמנהג '''רבינו [[האר"י הקדוש]]'''.<br>
הוא עצמו הניח תפילת שחרית את שני זוגות התפילין של '''[[רש"י]] ו[[ר"ת]] יחדיו''' ואילו בתפילת ה[[מנחה]] אף '''[[שימושא רבה]]''' ב[[תפילת המנחה]] כמנהג '''[[האר"י הקדוש]]'''.<br>
בעריכת חיבורו '''"תולדות אהרן ומשה"''' התייעל בהבנת לשון הקודש צחה להבנת הקוראים בידידו ותלמידו חברו '''הרב [[שמואל דרזי]]''' - ראש ישיבת '''"ניות ברמה"''', ב'''רבי שלום בכמוהר"ר עובדיה הדאיה''' - ראש ישיבת '''"בית א-ל"''' וב'''רבי [[מרדכי אליהו]]'''<ref>'''רבי מרדכי צמח ב"ר סלמאן בן אליהו'''</ref> ואילו בחיבורו '''"מוסר ישמח לב"''' כתב ככתבם וכלשונם את דברי רבותיו הגדולים.<br>
בעריכת חיבורו '''"תולדות אהרן ומשה"''' התייעל בהבנת לשון הקודש צחה להבנת הקוראים בידידו ותלמידו חברו '''הרב [[שמואל דרזי]]''' - ראש ישיבת '''"ניות ברמה"''', ב'''רבי שלום בכמוהר"ר עובדיה הדאיה''' - ראש ישיבת '''"בית א-ל"''' וב'''רבי [[מרדכי אליהו]]'''<ref>'''רבי מרדכי צמח ב"ר סלמאן בן אליהו'''</ref> ואילו בחיבורו '''"מוסר ישמח לב"''' כתב ככתבם וכלשונם את דברי רבותיו הגדולים.<br>
יצוין כי הספר "תולדות אהרן ומשה" שחיבר חכם אהרן משה חכם ברוך מעלם לא מש מסדר יומו הקבוע של הרב [[מרדכי אליהו]] ואותו ספר שהיה מונח בביתו של הרב מרדכי אליהו מולא על ידו בסימונים לפתיחה קלה.
יצוין כי הספר "תולדות אהרן ומשה" שחיבר חכם אהרן משה חכם ברוך מעלם לא מש מסדר יומו הקבוע של הרב [[מרדכי אליהו]] ואותו ספר שהיה מונח בביתו של הרב מרדכי אליהו מולא על ידו בסימונים לפתיחה קלה.
17

עריכות

תפריט ניווט