6,031
עריכות
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|||
(22 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 40: | שורה 40: | ||
הפגישה שלו איתם ביום ההתמנות, זה היה אישור רשמי כלפי כולם למינוי. ובמיילא כל אלו שתחתיו קיבלו את המינוי. וזה היה במקום מסויים יותר מאשר אצל הרב משה, שחלק מבני ברק לא קיבלו אותו אף פעם, משא"כ אצל הרב אייזיק. יש אחדות, ומקבלים את שניהם יחדיו בכל העיר על כל חלקיה. לדוגמא עם הרב משה לא נפגש אף פעם ברבים. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:38, י"ח באדר ב', ה'תשפ"ב | הפגישה שלו איתם ביום ההתמנות, זה היה אישור רשמי כלפי כולם למינוי. ובמיילא כל אלו שתחתיו קיבלו את המינוי. וזה היה במקום מסויים יותר מאשר אצל הרב משה, שחלק מבני ברק לא קיבלו אותו אף פעם, משא"כ אצל הרב אייזיק. יש אחדות, ומקבלים את שניהם יחדיו בכל העיר על כל חלקיה. לדוגמא עם הרב משה לא נפגש אף פעם ברבים. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:38, י"ח באדר ב', ה'תשפ"ב | ||
:{{א|א' מחב"ד}}, יש מקור לסיפור ההסכם עם ר' משה לנדא או שאפשר להוריד את זה? ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 05:37 • כ"ד באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
== לעשות סדר == | == לעשות סדר == | ||
שורה 52: | שורה 53: | ||
:::::אני כעת מדבר על פרטים שנמצאים בפסקת 'עם חסידי חב"ד' ולא על דברי הספר שנמצאים בפסקת 'מנגד'. אני לא רואה בהסכמתו למינוי הרב לנדא יחד עם הרב רוזנבלט משהו חיובי כתוצאה מהתחשבות ברב לנדא, המינוי היה סוג של אילוץ מתוך הבנה שלא יוכל לכהן רב ליטאי לבדו... בפרט שהקשר של הרב קנייבסקי בנושא לא ברור - עם כל הכבוד הוא לא הממנה בפועל, זה מינוי של ראש העירייה שלטענתו עבר אצל כמה רבנים וביניהם הרב קנייבסקי, בנוסף, האחרון הסכים לקבלם אחרי למעלה משבועיים בהם כיהנו כרבני העיר. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:20 • כ' באדר ב' ה'תשפ"ב | :::::אני כעת מדבר על פרטים שנמצאים בפסקת 'עם חסידי חב"ד' ולא על דברי הספר שנמצאים בפסקת 'מנגד'. אני לא רואה בהסכמתו למינוי הרב לנדא יחד עם הרב רוזנבלט משהו חיובי כתוצאה מהתחשבות ברב לנדא, המינוי היה סוג של אילוץ מתוך הבנה שלא יוכל לכהן רב ליטאי לבדו... בפרט שהקשר של הרב קנייבסקי בנושא לא ברור - עם כל הכבוד הוא לא הממנה בפועל, זה מינוי של ראש העירייה שלטענתו עבר אצל כמה רבנים וביניהם הרב קנייבסקי, בנוסף, האחרון הסכים לקבלם אחרי למעלה משבועיים בהם כיהנו כרבני העיר. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:20 • כ' באדר ב' ה'תשפ"ב | ||
::::::בלי להיכנס כלל לשאלה האם היה שוה לו או לא, לפועל ממש, הרבי אמר שמאז הצמח צדק עד לתוקפת אדמו"ר מהוריי"צ הי' שלום ואחדות בין חסידים ומתנגדים, ובעלי מדון באו ופתחו מחלקות חדשה, ובעת הזאת תודה לא-ל הולכת ונגמרת. ואחד מהדברים החשובים, זה השלום ברבנות בני ברק, והרב קנייבסקי נתן את הגושפקנא שלו לאחדות. וזה נגד כל דרך הר"י הידוע וכו'. ומי שרוצה להחזיק המחלוקת, הוא מתלמידי הר"י ההוא. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:44, כ' באדר ב', ה'תשפ"ב | ::::::בלי להיכנס כלל לשאלה האם היה שוה לו או לא, לפועל ממש, הרבי אמר שמאז הצמח צדק עד לתוקפת אדמו"ר מהוריי"צ הי' שלום ואחדות בין חסידים ומתנגדים, ובעלי מדון באו ופתחו מחלקות חדשה, ובעת הזאת תודה לא-ל הולכת ונגמרת. ואחד מהדברים החשובים, זה השלום ברבנות בני ברק, והרב קנייבסקי נתן את הגושפקנא שלו לאחדות. וזה נגד כל דרך הר"י הידוע וכו'. ומי שרוצה להחזיק המחלוקת, הוא מתלמידי הר"י ההוא. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:44, כ' באדר ב', ה'תשפ"ב | ||
:::::::עדין לא ברור מה הקשר אליו, לכתוב שהוא אחראי לשלום בבני ברק זה בערך כמו לכתוב שהוא מורה ללמוד רמב"ם כהוראת הרבי. עם כל הכבוד הוא עדין לא דאג לשלום בבני ברק ודאג להיפך השלום בכמה פרטים הנ"ל. בסוף תגובתך הבאת מהרבי שעד לתקופת אדמו"ר הריי"צ היה שלום, א"כ בדורינו הרבי מחזיק שיש מחלוקת... אני לא מייצר מחלוקת, אני אומר עובדה קיימת בדיוק כמו הרבי. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:59 • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
::::::::כתבתי לעיל, שקיבלתי את זה ממשפחת לנדא, ואם אתה רוצה להוריד תוריד, לא יקרה כלום. העיקר שלא תלך לכינוס הלא קיים. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 10:54, כ"ד באדר ב', ה'תשפ"ב | |||
:::::::::לא מצאתי איפה כתבת את זה. מצאתי רק שכתבת שאתה כותב מידיעה ברורה. את הסיפא של דבריך לא הבנתי. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 11:26 • כ"ד באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
::::::::::זה מאד ברור שזה היה מתואם איתו וראה גם בדיווח בכיכר השבת על הכרזת ראש העיר שהדבר קרה לאחר שנפגש עם אדלשטיין וקנייבסקי, ואחר כך פגש בשניהם כשהדבר מתפרש ברורות שתומך במהלך. בכלל אני לא מבין את כל ההתעקשות פה להפוך כל אבן לרעת הקשר שלו עם חב"ד ואיזה אינטרס זה משתרת? אתמהה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 12:00, כ"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 12:00, 27 במרץ 2022 (UTC) | |||
:::::::::::זה משרת אינטרס מסויים שלא לעשות צחוק מחב"דפדיה. להפוך אותו לתומך במשיחיסטים זה לעשות מהאתר צחוק בעיני כל הולך בדרכיו.. כפי שכתבתי באחד השירשורים הקודמים. מכיכר השבת מובן רק שראש העיר נפגש איתו לפני המינוי, לא מובא מה הוא אמר שם, ומהמשך פעילותו בנושא לא ניכר שאהד את הרעיון גם אם (נאלץ ל?)הסכים לפגישה (לאחר שבועיים). בכל אופן אני לא מוצא בכתבה בכיכר השבת גם לא רמז לפגישה עם הרב משה לנדא והקשרה למינוי הרא"ל. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:24 • כ"ד באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
::::::::::::הבנתי את שיטתך גם אם לדעתי היא מאד עקומה והיא אכן כזו (אם לא נכניס את כניעתו לטרור של בעל המחלוקת בערכו בחב"דפדיה הוא מצטייר כמשיחיסט?! בכלל לדעתי אתה לא מכיר את הראש הליטאי המצוי של ה'שונאים' הסבורים שהמחלוקת עם חב"ד אבד עליה הקלח (ולא נכנס לטיעונים הנוראים שבזה הם מצדיקים את זה ואכ"מ)). חולקים עליה אנוכי הקטן, [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] ו[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]]. יש מישהו שתומך בשיטתך? אם לאו יש לפעול לכאורה לפי דעת הרוב--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:02, כ"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 20:02, 27 במרץ 2022 (UTC) | |||
:::::::::::::לא דיברתי על בעל המחלוקת ועל דבריו שכבר ירדו מהערך או על דברים אחרים שיש/שאין להם מקור. דיברתי על מה שהוא חתם ביודעין, ויש להתייחס לחתימתו כחתימת רבנים אחרים על פסק דין שהרבי הוא מלך המשיח. בנוסף דיברתי על פרט מוזר שאין לו מקור שהוא ההסכם עם ר' משה שעדין לא מצאתי טיעון (הגיוני או לא) להשארתו, ואולי לזה כוונתו של א' מחב"ד בתגובתו כאן במקום בשרשור הקודם ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 20:28 • כ"ד באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
::::::::::::::מה זאת אומרת "לא דיברתי על בעל המחלוקת"? בעל המחלוקת הוא שהעלה את כולם על העץ של שארית (ויתד) שכמובן יהיה להם מאד קשה עד מופרך לסגור את שארית (ויתד) או לא לתמוך בהם. לגבי הפרט הספציפי שסוכם על המשך רבנות עם הרב קנייבסקי ע"י הרב לנדא איני יודע (וא' מחב"ד טוען ששמע זאת בעצמו ממשפחת לנדא ומי יבוא בסוד ה'...) אך זה שהמשמעות הציבורית בזה שהמהלך נעשה בתמיכתו זה מילתא דפשיטא שהרי זה נעשה ע"י מזכיר המועצת של דגל (רובינשטיין) שהתנהלה על פיו ובפרט שצויין בהקשר לזה שזה נעשה אחרי שיחות עימו ובפרט שאחר כך קיבלם. אחזור ואומר שלדעתי יש כאן התעקשות להפוך כל אבן כדי להשאיר אותו מתנגד וכו' ואיני מבין האינטרס כלל וכלל. גם לא הבנתי איזה מין מקור הוא כיכר בקשר לפרטים היסטוריים שלפני עשרות שנים באיזה איזכור אגבי בכתבה.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:49, כ"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 20:49, 27 במרץ 2022 (UTC) | |||
:תשאל את משפחת לנדא (האורגנלית :-).. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 23:07, כ"ד באדר ב', ה'תשפ"ב | |||
::חייל של המלך, משום מה לי זה נראה התעקשות לעשות אותו חסיד... נשמע לך הגיוני שנתייחס במקרה הזה באופן ספציפי כשונה מכל חתימה אחרת על פס"ד/מחאה? על כתבה האוהדת את חסידות חב"ד שזה הפרט היחיד שמופיע בה לא טוב נגיד שהיא לא מוסמכת? על הסכמה לפגישה אחרי שבועיים + מקור ברור על עזרתו להכשר שכנגד (ובלי מקור ברור על דעתו האמיתית) נגיד שהוא 'עזר למינוי'/'פעל שלום היסטורי'? והאם לדעתך צריך להוריד גם מהערך על [[יעקב ישראל קנייבסקי|אביו]] את פסקת 'עמידה בפרץ נגד המלחמה בחסידות' או ששם יש הבדל כלשהו? באמת שלא מפריע לי לעשות אותו חסיד, אבל לדעתי זה יגחך את הערך (והאתר) בעיני רבים הצופים מן הצד. אם לדעתך זו ההסתכלות הנכונה הייתי שמח שתחכימני אבל זה נראה יותר בכיוון של סחור סחור. בנושא כזה (ביקורת או אדם החשוד כמבקר) זקוקים למקורות שמאששים כל פרט כפי שכותבי הערך הרבים הבינו ויישמו עד עתה. בכל אופן ישר כח על ההתייחסות (הראשונה) לסיפור עם ר' משה לנדא, שאלתי הופנתה לפני שהיה ברור שא' מחב"ד מדבר על המקרה הזה (שאגב, כדאי ש{{א|א' מחב"ד|יכתוב}} בדיוק ממי שמע כדי שנוכל להכניס בהערה בערך) - בשירשור הקודם הוא לא ענה. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:47 • כ"ה באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
:::אני שמעתי מאחד מהאנשי המשפחה הקרובים ביותר, ואכמ"ל, עכ"פ אני שניתי את הערך שאף שלא יביע את דעות הפסולות, עכ"פ יראה שהיו בעבר, ואח"כ הסיום החיובי. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:32, כ"ה באדר ב', ה'תשפ"ב | |||
::::{{א|א' מחב"ד}}, ישר כח על העריכה, עכשיו נראה קצת יותר טוב. אתה בטוח שבהסכם בתשס"ה דובר על הרב שבח רוזנבלט ולא על רב ליטאי כלשהו? ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 00:38 • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ב | |||
:::::אברר בעז"ה, יקח קצת זמן.[[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 01:18, כ"ו באדר ב', ה'תשפ"ב | |||
== הערה למכתב של קרליץ == | |||
על פי המכתב של קנייבסקי בתשס"א משמע ההיפך צלמען הרבי, ורק למען הזקן מבני ברק אולי כדאי להורי מכתב זה{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/164.138.121.228|164.138.121.228]] 20:49, 23 במרץ 2022 (UTC) | |||
:מצטרף להורדה זו. ולהורדה של כל התעמולה של המתנגדים, זה טיפשות לפרסם השטויות שלהם [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 22:10, כ' באדר ב', ה'תשפ"ב | |||
::זה לא מכתב שלו אלא של חיים שאול קרליץ וכל הנוסח הוא של קרליץ כאיש מסויים ("הייתה ראשית הסיבה שהטיל עליי בעוניי . . והנני מוחה ברבנים ובעסקנים . . והנני קורא בזה ממיטת חוליי") ועל כן אפשר לפרש את חתימתו כהצטרפות לרעיון לחזק את שארית ולא לכל מה שכתוב (כמו שלא מצרף את עצמו למיטת חוליו...). אבל כמובן שעדיף להשמיט לטעמי--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 22:04, כ"א באדר ב', ה'תשפ"ב 22:04, 24 במרץ 2022 (UTC) | |||
== פיסקת מפסקיו == | |||
אני אישית נהנה מפיסקת פסקיו אך נראה לי ממש לא קשור להשאיר אותה כאן וזה סתם התנגחות ובכלל לא כזה מעניין כאינצקלופדיה חב"דית--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:57, כ"א באדר ב', ה'תשפ"ב 21:57, 24 במרץ 2022 (UTC) |
עריכות